It is currently Tue Feb 19, 2019 12:14 pm
View unanswered posts | View active topics
Board index » HJØRNESTEINER I SAMFUNNET ("bak" lover og holdninger) » >> Kristen tro mot barnevernsovergrep
|
Page 1 of 1
|
[ 15 posts ] |
|
Author |
Message |
Arild Holta
|
Post subject: Kjærlighet til hvem da Posted: Thu Feb 23, 2006 10:10 pm |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm Posts: 7442 Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
|
Kjærlighet
Kjærlighet er mer enn en følelse, en holdning eller en pen idé.
Kjærlighet er en drivkraft som skaper handlinger.
Joh.3,16:
Gud kunne utføre en kjærlighets-handling som inkluderte alle.
Det klarer ikke du og jeg. Vi må prioritere.
Da finnes det en naturlig forordning som gjør at vi prioriterer familien.
Dette kaller ofte kollektivistene for "egoisme". Imidlertid er det noe veldig posetivt.
Bit ikke på samtidens "store" idéer! Ingen kan være så god som du overfor dine barn. Barnehagen klarer det ikke. Fosterforeldre klarer det ikke. Skolen klarer det ikke.
Du er unik, uunværlig og det eneste rette for dine barn. Skoler og barnehager har kun verdi som foreldrenes hjelpere i oppfostringen av barn.
Tross all nedrakking på deg og dine omsorgsevner: Ingen betyr mer for dine barn enn du! Du er skapt til en kjærlighetsperson for dine barn og dine nærmeste.
|
|
 |
|
agrippa
|
Post subject: Kjærlighet til nesten Posted: Fri Mar 10, 2006 8:08 pm |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am Posts: 3981 Location: Sosialdiktaturet Norge
|
_________________ “ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State, Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)
|
|
 |
|
Arild Holta
|
Post subject: Kjærlighet til hvem da Posted: Sat Mar 11, 2006 9:54 am |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm Posts: 7442 Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
|
Du kan ikke strekke ut en kjærlighetens hånd til noen du ikke aner eksisterer.
Du skal ikke gi 10 kroner til en fattig tigger om barnet ditt sulter.
Du må altså prioritere hvem som skal få din kjærlighet.
At man som prinsipp elsker alle, er en annen sak. I det praktiske liv er det likevel noen bestemte personer som får oppleve din kjærlighet.
|
|
 |
|
agrippa
|
Post subject: Re: Kjærlighet til hvem da Posted: Sat Mar 11, 2006 9:57 am |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am Posts: 3981 Location: Sosialdiktaturet Norge
|
_________________ “ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State, Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Sat Oct 04, 2008 10:15 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
Enig i at kjærlighet må prioriteres et barn kan trenge mer kjærlighet å kan koste noe mer fordi det kanskje er født med ern mindre bagasje på ryggen ,en et annet barn .Mongoloide barn drepes som fluer iet v soverom helt grusomt di er jo bare enkle barn stappfull av kjærlighet å di behøver så mye kjærlighet , man finner å andre svakere barn som vil trenge mer khjærlighet en et annet om det skal trives å leve godt ,
|
|
 |
|
Anne Brit Raaen
|
Post subject: Posted: Sun Oct 05, 2008 12:21 am |
|
 |
Superposter |
Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am Posts: 1293 Location: Stjørdal
|
Jeg er enig med Agrippa, og jeg kjenner folk som har levd slik. På bunnen av samfunnet.
Jeg elsker min familie og de vet det (som oftest). Men jeg kan føle like stor kjærlighet overfor andre.
Jeg opplever at Gud har gitt meg et særlig ansvar i forhold til min familie. Akkurat som han har gitt både mannen min og barna mine plikter i forhold til meg og hverandre. Ansvar som går langt ut over det å vise dem kjærlighet.
_________________ Don't hate the media, become the media!
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Sun Oct 05, 2008 12:30 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Sun Oct 05, 2008 12:56 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Mon Oct 06, 2008 2:18 am |
|
 |
Superposter |
 |
|
Det er feil å galt å gi bort Arilds pc til en fattig stakkar som ikke har råd til å skaffe seg det. Kjærlighet må prioriteres. Stakkars Arild uten pc da. Så det er og feil. Familien kommer først, sorry men slik vil Gud det. Og da funker det så inni maurtua best slik. Kaffen smakte. Elsker musikk. Imorgen er det meningen å få nye høytalere. Det blir knall. Bare Arild vet hvor jeg gleder meg, ja sønnene og. Slurp god kaffe.
|
|
 |
|
Liv Marit Bakke
|
Post subject: Re: Kjærlighet til hvem da Posted: Mon Nov 17, 2008 5:40 pm |
|
 |
Rang: Storbruker |
 |
Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm Posts: 462 Location: Fredrikstad
|
_________________ Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Mon Nov 17, 2008 6:35 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
Liv Marit Bakke
|
Post subject: Posted: Mon Nov 17, 2008 8:15 pm |
|
 |
Rang: Storbruker |
 |
Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm Posts: 462 Location: Fredrikstad
|
_________________ Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Mon Nov 17, 2008 9:06 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
Arild Holta
|
Post subject: Posted: Mon Nov 17, 2008 10:56 pm |
|
 |
Site Admin |
 |
|
At vi er biologiske vesen - som dyrene - er ikke tro.
At mennesket er noe mer enn biologiske vesen, er tro.
At Bibelen sier menneskene skulle råde over dyrene, burde ha en teologisk betydning for hvordan kristne forholder seg til det såkalte barnevernet. BV råder over mennesker, som om de skulle være kua i fjøset, og melker dem for alt de er verd i kroner - og det som adskillig verre er - til sin overgrepsindustri.
_________________ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ .
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Thu Dec 04, 2008 3:41 am |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 15 posts ] |
|
Board index » HJØRNESTEINER I SAMFUNNET ("bak" lover og holdninger) » >> Kristen tro mot barnevernsovergrep