It is currently Wed Jan 27, 2021 5:37 am
View unanswered posts | View active topics
Board index » HJØRNESTEINER I SAMFUNNET ("bak" lover og holdninger) » >> Kristen tro mot barnevernsovergrep
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Author |
Message |
Arild Holta
|
Post subject: "de ondes barmhjertighetsgjerninger" Posted: Sat Oct 11, 2008 6:22 pm |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm Posts: 7440 Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
|
_________________ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ .
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Sat Oct 11, 2008 7:12 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
Liv Marit Bakke
|
Post subject: Posted: Sun Oct 12, 2008 7:56 am |
|
 |
Rang: Storbruker |
 |
Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm Posts: 462 Location: Fredrikstad
|
_________________ Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.
|
|
 |
|
agrippa
|
Post subject: Re: "de ondes barmhjertighetsgjerninger" Posted: Sun Oct 12, 2008 9:14 am |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am Posts: 3971 Location: Sosialdiktaturet Norge
|
_________________ “ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State, Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)
|
|
 |
|
MH Skånland
|
Post subject: Posted: Sun Oct 12, 2008 9:43 am |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am Posts: 6755 Location: Oslo
|
Det var noen flere interessante .
Når det gjelder
A righteous man regardeth the life of his beast: but the tender mercies of the wicked are cruel.
har jeg følgende forslag (NB: jeg aner ikke hva originalen har for ordlyd – Det Gamle Testamente er vel på hebraisk tvers igjennom –):
"En rettferdig mann har omsorg for sitt husdyrs liv, men de ondes kjærlige velgjerninger er grusomme."
"tender mercies" – sentimentalt kjærlige, medlidende, nådige handlinger – slår meg som en god karakteristikk av den "omsorgsfulle bekymring" barnevernet og deres medhjelpere driver med. Det minner påtagelig om slavesamfunns uttalelser om de stakkars slavene "som ikke skjønner sitt eget beste".
Det er så lett å føle seg opphøyet storartet ved å vise "godhet" overfor andre ved å bestemme over dem. Jevnfør hvordan alle i barnevernets talekor snakker om at jada, foreldrene er nok glade i sine barn, men det er best for barnas fremtid å bli tatt hånd om av barnevernet – at barna gråter og gjør opprør mot fosterpersonene "i første øyeblikk" skyldes at de ikke forstår sitt eget beste, og viser "usikker og angstfylt tilknytning" og andre dårlige vaner som de har lært seg i foreldrehjemmet.
Virkelig onde, selvgode bedrevitere, som føler seg storartet i sin medlidenhet og makt til å herske over andre. Sadisme - -
_________________ Hjemmeside http://www.mhskanland.net
|
|
 |
|
Arild Holta
|
Post subject: Posted: Sun Oct 12, 2008 7:27 pm |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm Posts: 7440 Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
|
Amplified Bible har også godt ord på seg hos de mest bibeltroende. Det er en såkalt forsterket oversettelse. Dette ved at man har oversatt med flere ord slik at nyansene eller meningen i grunnteksten bedre kommer frem.
Jeg gjenfant den på lenken til Skånland. Den er veldig god for folk som vil ha tak i hva teksten betyr.
A [consistently] righteous man regards the life of his beast, but even the tender mercies of the wicked are cruel.
_________________ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ .
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Sun Oct 12, 2008 9:00 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Board index » HJØRNESTEINER I SAMFUNNET ("bak" lover og holdninger) » >> Kristen tro mot barnevernsovergrep