It is currently Thu Mar 28, 2024 4:03 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Kristenblogg: Min art. om fascisme, Norden og postmodernisme
PostPosted: Tue Nov 06, 2007 5:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette relaterer like mye til politikk, men er skrevet ut fra min kristne tro, og jeg relaterer det til bl.a ukulturen i såkalt barnevern.

Quote:
Vi som har møtt litt av dette i form av barnevernskonsulenter kan ha fått oss en vekker. Man må også være klar over at ettersom kontrollen bygges ut, så blir det færre "dyktige" kontrollører. Mengde er nødvendigvis nærmest synonymt med middelmådighet. Det er selvsagt en begrensning i antall kloke mennesker. Alle kan ikke være klokest. Så hva når nærmest dumme mennesker, i kraft av posisjoner og utdannelser, skal vurdere kloke. Det pågår allerede på flere felt.

Hva dette kan komme til å bety for kristen tro, kan være dramatisk. Som jeg har sagt før synes barnevernet at både min kristne tro og min ideologi var like teit som fæl. Dermed oversendte de også det til fylkesnemnden. Hva kollektivismen betyr for nedtoning av individuell samvittighet, ser jeg også mye til i arbeidet mot barnevernshysteri. Og nettopp det såkalte barnevernet er et "foregangsprosjekt" i postmodernitet. Dette kan utledes fra koblingen under, mellom feminisme og postmodernisme.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]