It is currently Thu Mar 28, 2024 9:54 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnombudet vil endre Bibelen
PostPosted: Fri Jun 15, 2007 12:02 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Vil ha ordet «tukt» ut av Bibelen
Barneombudet mener det bibelske begrepet «tukt» legitimerer vold mot barn, og ønsker det fjernet fra Bibelen.

– Bibelen blir dessverre brukt av noen som et middel for å legitimere vold mot barn, og det er ganske alvorlig, sier barneombud Reidar Hjermann. Nylig deltok han på Bispemøtet hvor han oppfordret til å fjerne ordet fra Bibelen.
Kilde

Vel, det er prøvd før, fra de første århundredene e.kr til i totalitære stater i moderne tid. Ingen har lykkes med dette permanent. Skulle han lykkes med å få det gjort i en bibeloversettelse, så finnes det jo andre. Det er jo mange oversettelser. Det er utenkelig at folk bak f.eks den norske "King James-oversettelsen", skal lytte til slikt. Denne oversettelsen kan ikke revideres slik, uten å opphøre å være nettopp "King James-oversettelsen". De som sto bak "Bibelen, Guds ord" er heller ikke manipulerbare av barneombudet.

Barneombudet forstår ganske enkelt ikke hva han begir seg ut på. Jeg lo høyt, når jeg så oppslaget om dette i Vårt Land.

Når det gjelder mine forsøk på å nå de kristne med advarslene om barnefjernsgalskapen, så er han til uvurderlig hjelp.

Den mannen er fascinerende naiv! Jeg finner ikke ord for hans hemningsløse angrep på alt og alle som ikke bøyer kne for hans ideologier. Det være seg kristne, foreninger, næringsliv, kommuner etc etc.

Les "Årets Idiot 2006" en gang til! Den er nå lest av flere tusen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnombudet vil endre Bibelen
PostPosted: Fri Jun 15, 2007 2:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Quote:
Vil ha ordet «tukt» ut av Bibelen
Barneombudet mener det bibelske begrepet «tukt» legitimerer vold mot barn, og ønsker det fjernet fra Bibelen.

– Bibelen blir dessverre brukt av noen som et middel for å legitimere vold mot barn, og det er ganske alvorlig, sier barneombud Reidar Hjermann. Nylig deltok han på Bispemøtet hvor han oppfordret til å fjerne ordet fra Bibelen.
Kilde


Jeg vil snarere si at barnevernet blir brukt til å legitimere vold mot barn og unge. Barnevernsloven legitimerer utstrakt bruk av tvang. Barnevernombud Hjermann leser Bibelen som en viss mann. Han er ikke i stand til å tolke den rett fordi sannheten er skjult for ham.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 15, 2007 10:59 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Så sant, så sant.

Barnevernsombudet Reidar Hjerman legitimerer i stor stil politivold mot barn og unge - psykisk og fysisk vold.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 15, 2007 7:18 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Hvis Hjarmann har problemer med ordet "tukte" er det antagelig fordi han forbinder ordet med "streng irettesettelse" og "maktbruk i oppdragelsesøyemed".
I følge Bibelen skal man tukte dem man elsker. Tukt er et gammelmodig ord som brukes i en gammel tekst for å beskrive grensesetting ut i fra den kulturelle norm. De fleste som leser Bibelen er inneforstått med denne begrepsbruken. At det finnes noen som misbruker Bibelens ord er ikke nytt - men da er det snakk om dårlige mennesker. Det er ikke noe argument for å endre Bibelen.

Hva forbinder Hjarmann med "tvang"? Det er det viktigste og mest brukte virkemiddelet barnevernet har.

Barnevernet påstår at de elsker barn. Altså må de, desverre, bruke tvang mot barna for å redde dem. "For barnas beste" er barnvernets argument for å tvangsplassere overvektige barn i instiusjoner, for å tvangsfjerne barn fra foreldre, for å tvangsbehandle barn.

Personlig har jeg langt større problemer med tvang enn tukt.

Hjarmann burde konsentrere seg om et langt mer omfattende, dagsaktuelt problem enn misbruk av ordet "tukt". Statlig finansiert tvang, for eksempel.

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 18, 2007 12:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Her kommenterer Ama "oppfølgeren". Det følger kommentarer av bl.a agrippa.
Ama wrote:
Listen blir lang av tullete utslipp fra denne mann. Men her følger han opp med angrep på bruk av ordet tukt i bilbelen. BT legger nå ut avstemning på tullet som som kommer fra denne mann...

http://www.bt.no/innenriks/article371247.ece


Når jeg var på BT, hadde 444 personer stemt hvorav 54% (tror jeg) ville ikke ha endringer i Bibelen.

At nesten halvparten aksepterer at så dramatisk inngrep i religionsfriheten og ytringsfriheten at de vil endre Bibelen, forteller en del om hvilken ekstrem maktideologi som dominerer Norge. Det er nærmest ingen hemninger i troen på å dominere og undertrykke andre voksne mennesker.

Noen ganger undrer jeg om maktbruk har større folkelig støtte her i Norge, enn i Kina, og at kun gamle institusjonelle ordninger, hindrer den absolutte totalitære stat? Jeg tror ikke det er slik, men det er ille!

Det er amoralsk å tro man har rett til makt over andre voksne mennesker, uten at disse menneskene selv har gått til angrep på andre, og derav legitimert makten over dem selv.

I Bibelen skriver Paulus om at makten er til for å straffe de som gjør galt.

I Norge tror man makten er til for å ta makt over alle og enhver ved hjelp av trusler og tvang.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 18, 2007 4:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Som forventet kommer reaksjonene fra kristenfolk:

Torps blogg

Kristenblogg

Og med dette så er det lettere å nå disse med budskapet om at barnevernet er farlig for familiene.

Takk, Hjermann.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]