It is currently Tue Apr 23, 2024 3:07 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kristne i harnisk for anti-daske-lov
PostPosted: Fri May 11, 2007 12:16 am 
Offline

Joined: Mon Feb 27, 2006 3:40 am
Posts: 22
[face=Arial]
Anti-daske-lov på New Zealand
[/face]

KIlde
Quote:
I begynnelsen av mai vedtok de store partiene på New Zealand å gi sin støtte til et kompromiss som gjør det ulovlig å slå barna, men ikke rammer foreldre som bruker «inkonsekvent makt» – som for eksempel disiplinære dask – mot barna sine.

– Ingen vil at foreldrene skal bli arrestert for å gi et barn et lett dask på et supermarked, sa statsminister Helen Clark til en nasjonal radiokanal.

Men selv denne klausulen var ikke nok til å tilfredsstille alle. Over 1000 mennesker protesterte, de fleste fra konservative kristne grupperinger, utenfor Parlamentet i Wellington mot loven som har fått navnet «anti-daske-loven».


Barn som terroriserer i hjemmet skal i vår tid være barnevernsak. Barnevernet skal imidlertid kunne overfalle disse barna fysisk med politiet.

Det er merkelig at en forsiktig dask fra foreldre skal være værre enn at et koppel politi kaster seg over folk, tar kvelertak, sleper barn ned trapper, river de med vold ut av familiens trygghet etc.

Vi lever desverre i en svært irrasjonell virklighet. Skylden ligger hos formyndermenneskenes ekstreme tro på at nettopp de er de eneste og beste til å ordne opp i alt. Maktmenneskenes tro på sin fortreffelighet er som en psykose. Troen har lite med virkligheten å gjøre, men er helt fastlåst. I sin villfarelse skader de mennesker.

Hmm. Er ikke dette en vanlig begrunnelsen for å plassere folk på lukket avdeling i psykiatrien? :?

_________________
Noen politikere
føler en sterkere dragning mot dine barn
enn andre...


Top
 Profile  
 
 Post subject: jepp
PostPosted: Fri May 11, 2007 1:47 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Du sier noe der, har selv oplevd å bli tvangsinnlagt av min foreldre på lukket avdeling fordi jeg trodde på Gud, og da jeg skrev ned mine bønner i form av dikt i min dagbok bekreftet dette overlegens diagnose psykose. Så jeg kan bekrefte at jeg har blitt utsatt for dette, men vet ikke hvor mange andre på diverse asyler som er innlagt av samme årsak. :oops:

Dette var i 1991:

14.01.91 Tlf opprigning fra 1. reservelæge Majken Kristensen, afd. R., KAS Nordvang,

Der opplyser, at Agnethe blev indlagt der den 10.01.91 fra Kastrup Lufthavn, idet hun var blevet psykotisk i lufthavnen underveis til Norge. Agnethe bor i Vordingborg og ønskes nå overflyttes hertil.

Det opplyses, at hun tidligere har vært behadlet for anorexia nervosa, men at hun ikke længer lider af dette. Derimod har hun nu en reaktiv paranoid psykose, hvor hun bl.a. som led i sin symptomatologi skriver breve til Gud.

Hun er under indleggelse på Norvang blevet behandlet med injeksjon Cisordinol-Acutard i går – muligvis ved tvang.

Det avtales, at Agnethe kan modtages på afd. 11. Afd. 11 har fått beskjed herom. KAS Nordvan sørges for transporten.

Overlæge Stig Kastberg/ap

I 2002 etter å ha mistet alt jeg eier og med et barnevern på nakken vil psykologen ha bekreftelse på at jeg er satanist, som følge at barnevernskurator har observert at jeg bærer et smykke med et pentagram og har sort hår. Den er ennå vanskeligere å svelge, så pykologen må gi meg så mye medikamenter at jeg verken kan snakke eller utrykke meg - samt true med at jeg ikke får møte min sønn før jeg bekrefter hennes bisare påstand. Tror langt flere på lukket avdeling i de forskjellige asyler har denne forutsetningen for sin psykobabel diagnose av de så veldig proffe behandlere i psykratrien. :(

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]