Hva med "vi" andre, som ikke er kristene, ei heller "ikketroende"(atteist kaller de meg), vi som har et annet syn på livet?! Jeg har vært pinsevenn selv, men sluttet og tro, fant min religion som jeg er trygg på, jeg mener ikke at noen religion hverken er rett eller gal, ikke min egen, eller andres!!,Det som her i bygda blir sett på som ateisme!? Er nok ikke det jeg tilhører(mener jeg selv, har tro, men ikke den rette ifølge normen), selv om min tro aldri blir forkynt/fortalt til mine barn!
Jeg tror Jesus har levd.... Det vil si, jeg VET at Jesus har levd, men jeg er ikke kristen! Mine barn ER døpt, og om det hadde hjulpet å bli kvitt bv, hadde jeg gått i kirken når som helst.
Jeg oppdrar mine barn i den "kristene" tro, SELV om jeg er av en helt annen oppfatning, dette forde det er sammfunnets "normer", og at jeg mener MINE barn har RETT til og BESTEMME SELV hva de vil tro på, UTEN noens innblanding, selv ikke min! Dette vil nok noen mene er galt! Jeg tør ikke engang si hva min religion er, da jeg har fått mange kraftige reaksjoner på dette, tragisk, men religionsfrihet er ikke et tema for bv. de ville tatt barna for min tro, uansett hvor god den er...
Men min empati er til alle oss som opplever bv forferdelige overgrep, ER DA RELIGION VIKTIG??
Cc
|