It is currently Wed Apr 24, 2024 5:27 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: To beskjedne historier
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 9:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
1.

Det å si at "ja, det er så mange som ikke egner seg til å være foreldre, så mange andre foreldre som er så ille at barnevernet absolutt bør gripe inn, men jeg er jo helt normal og en god forelder, så her har barnevernet gjort en feil" – – det er nøyaktig hva fariseeren gjorde ("jeg takker deg, Gud, for at jeg ikke er som disse andre ..").

Jeg kom til å tenke på noe vi kan svare hvis folk synes at vi bare skal ha å gjøre med de barnevernsofre som er utmerkede på alle måter:

"Det har levet en bedre en enn meg som har sittet til bords med tollere og syndere."


2.

En historie fra Sverige i gamle dager, den gang da vagabonder og fattige ofte var på vandring:

Fruen til et stort gods hadde en dag gjester til formiddagste, da stuepiken kom inn og sa til fruen at en tigger var kommet til kjøkkenet og hadde bedt om mat.

Fruen sa til sine gjester: "Ja, da må jeg be meg unnskyldt en liten stund." Hun gikk ut i kjøkkenet, snakket med tiggeren, så til at han fikk nok mat og drikke, nistepakke, og også fikk med seg såpe, håndkle og litt annet til sin ferd.

Da hun så kom inn igjen til sine gjester, sa disse: "Men det er da for galt at De selv skal behøve å ordne med noe sånt. Kan ikke tjenestefolkene gjøre det, så De ikke trenger å bruke tid på en tigger?"

"Nei", sa fruen, "jeg har gitt beskjed om at jeg alltid skal tilkalles. Jeg vil påse at de som kommer og ber oss om beskjeden hjelp, får skikkelig og omhyggelig behandling. Dere vet, tiggeren kunne jo være Kristus."
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Sat Oct 28, 2006 1:16 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 11:24 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg er enig i at vi bør kjempe for rettighetene til ALLE familier.

Det er en grusom og varig smerte og bli fratatt sitt barn. Hvorfor ska en psykisk utviklingshemmed bli påført en slik smerte, når man i stedet kan hjelpe familien.

Tiltak som støttefamilie, bofellesskap med foreldre/besteforeldre eller andre, fortrinnsvis slektninger, vil gjerne være fungerende løsninger. Ofte vil ikke slikt engang behøves.


Kriminelle mennesker som er stygge med sine barn, kan bli tatt hånd om av politi, rettsvesen og fengsel. Så kan de, om nødvendig, få møte sine barn under ordna og sikre forhold i fengsel.


Det er så utrolig mye annet vi kan gjøre enn å tillate ødeleggelse av familier til skade for barn og voksne. Familieangrepene skader hele samfunnet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 07, 2007 2:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Aefa wrote:
.............. !
(Adressen er slettet av admin, for ikke å lokke noen til å gå inn.)

Hm, det ser ut for at vi har fått inn en ny "tigger", men jeg tviler sterkt på at denne her er "Jesus", men snarere tvert imot, en inntrenger, en spammer.

Men vedkommende fikk meg ihvert fall til å snuble over denne fortellingen av Marianne, som jeg fikk ståpels av å lese:

Quote:
En historie fra Sverige i gamle dager, den gang da vagabonder og fattige ofte var på vandring:

Fruen til et stort gods hadde en dag gjester til formiddagste, da stuepiken kom inn og sa til fruen at en tigger var kommet til kjøkkenet og hadde bedt om mat.

Fruen sa til sine gjester: "Ja, da må jeg be meg unnskyldt en liten stund." Hun gikk ut i kjøkkenet, snakket med tiggeren, så til at han fikk nok mat og drikke, nistepakke, og også fikk med seg såpe, håndkle og litt annet til sin ferd.

Da hun så kom inn igjen til sine gjester, sa disse: "Men det er da for galt at De selv skal behøve å ordne med noe sånt. Kan ikke tjenestefolkene gjøre det, så De ikke trenger å bruke tid på en tigger?"

"Nei", sa fruen, "jeg har gitt beskjed om at jeg alltid skal tilkalles. Jeg vil påse at de som kommer og ber oss om beskjeden hjelp, får skikkelig og omhyggelig behandling. Dere vet, tiggeren kunne jo være Kristus."

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]