It is currently Thu Mar 28, 2024 1:41 pm



Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Henrik og andre som blir fratatt data, mobiler ea
PostPosted: Thu Jul 26, 2007 8:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Den Europeiske Menneskerettighetskonvensjonen forbyr normalt denne type inngrep.

    :arrow: Artikkel 8 - Retten til respekt for privatliv og familieliv
    1 Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse.

    2 Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er i samsvar med loven og er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlige trygghet eller landets økonomiske velferd, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, eller for å beskytte andres rettigheter og friheter.
At de ansatte ikke liker ytringsfriheten, er ikke et gyldig argument for å gjøre inngrep i privatlivet til beboere.

    :arrow: Artikkel 10 - Ytringsfrihet
    1 Enhver har rett til ytringsfrihet. Denne rett skal omfatte frihet til å ha meninger og til å motta og meddele opplysninger og ideer uten inngrep av offentlig myndighet og uten hensyn til grenser. Denne artikkel skal ikke hindre stater fra å kreve lisensiering av kringkasting, fjernsyn eller kinoforetak.

    2 Fordi utøvelsen av disse friheter medfører plikter og ansvar, kan den bli undergitt slike formregler, vilkår, innskrenkninger eller straffer som er foreskrevet ved lov og som er nødvendige i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, territoriale integritet eller offentlige trygghet, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, for å verne andres omdømme eller rettigheter, for å forebygge at fortrolige opplysninger blir røpet, eller for å bevare domstolenes autoritet og upartiskhet.

:idea: Send en klage til fylkesmannen, hvor dere henviser til disse artiklene.

I Henrik sitt tilfelle, kan han også vise til §100 i Grunnloven, om ytringsfrihet.

Noen ganger når man frem med slike klager. :!:

Andre ganger er fylkesmannen så åndsløv, at vedkommende kun fungerer som nyttig idiot for kontrollsyke "omsorgsfascister". :twisted:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hordaland fylkesmann
PostPosted: Thu Jul 26, 2007 8:53 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I Henriks tilfelle vil klagen skulle sendes Hordaland fylkesmann og at han er alliert med barnefjernindustrien, kan jeg undertegne på. I øyeblikket er det å få tid hos saksbehandler, som leser hans/eller andres brev (klage) 3 måneder. I eget tilfelle gjelder det klage over null svar fra Fana barnefjernkontor og sosialkontor mm vedrørende mine brev og email om innsyn i egne sakdokumenter. Loven kjenner Hordaland fylkesmann kun i forbindelse med hvordan de skal omgå den. Menneskrettigheter og almindelige borgerrettigheter kjenner de intet til. Her vet de kun hvordan de skal fraskrive seg alt ansvar, også i forbindelse med barnevernsovergrep... Samt forklare horfor almindelige rettsregler og fri rettshjelp ikke er noe som trengende borger får, ikke dersom det dreier seg om en barnevrnsak, da får man tvert om beskjed om at man ikke får fri rettshjelp, fordi man blir regnet som en UPRIORITET SAK.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 26, 2007 11:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Klag likevel, folkens!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hordaland fylkesmann
PostPosted: Fri Jul 27, 2007 3:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
I Henriks tilfelle vil klagen skulle sendes Hordaland fylkesmann og at han er alliert med barnefjernindustrien, kan jeg undertegne på. I øyeblikket er det å få tid hos saksbehandler, som leser hans/eller andres brev (klage) 3 måneder. I eget tilfelle gjelder det klage over null svar fra Fana barnefjernkontor og sosialkontor mm vedrørende mine brev og email om innsyn i egne sakdokumenter.


Har man ikke krav på svar innen 14 dager i henhold til Forvaltningsloven?

Dersom både den såkalte "Barneverntjenesten" og Fylkesmannen ignorerer loven, hva skal man gjøre? Det heter jo så fint at man kan klage til Fylkesmannen dersom man blir nektet innsyn i egne sakspapirer eller forespørsler om innsyn blir ignorert, men dersom Fylkesmannen samarbeider med barnevernet, så er man jo like langt.

Den ansvarlige på Fana barnevernkontor burde bli ilagt bøter for å tilbakeholde saksdokumentene dine. Det ville nok satt fart på tuppa. (som forøvrig ville hatt godt av en tupp i baken).

Hva heter den ansvarlige som tilbakeholder dokumentene? Du burde offentliggjøre navnet. Tilbakeholdelse av dokumenter er trolig en straffbar handling. Hvorfor ilegger ikke Statsadvokaten bøter eller fengselsstraff slik statsadvokaten i Nordland har gjort mot ekteparet Holta for å henge opp plakater som omhandler barnevernets virksomhet? Det virker seg om myndighetene tar parti mot borgerne og for sine egne ansatte. Er det ikke det som kalles korrupsjon?

Tilbakeholdelse av saksdokumenter burde inngå som et eget punkt i søksmålet mot barnevernet. Det er kun i diktaturer den tiltalte ikke har rett til å lese hva hun/hun er tiltalt for. Kanskje foreldre regnes som farlige terrorister som samfunnet må beskyttes mot? Selv Bin Laden ville ha fått utlevert saksdokumentene sine dersom han skulle ha blitt tiltalt, der er jeg overbevist om. Men Ama betraktes trolig av Fana barneverntjeneste som så farlig at utlevering av saksdokumenter ikke kommer på tale. :lol:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 07, 2007 11:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er absolutt et poeng eller flere ved å klage, selv når men ikke får hjelp:

1) Hvis mange nok klager, kan de høye herrer/damer kanskje til slutt bli alarmert og må pliktskyldigst komme seg opp av kontorstolen og ut av sine stille lokaler.

2)
Man legger samtidig kopi av klagen ut på nettet, og legger så ut kopi av svaret (hvis man får noe), gjerne med sine egne kommentarer hvis svaret er pølsevev – eller man legger ut opplysning om at man ikke får svar.

Det er viktig at så mange som mulig viser at fylkesmennene ikke gjør noe for å ordne opp for borgere som blir galt behandlet av barnevernet. Fylkesmennene skal ikke i ettertid kunne komme og si at de ikke visste, at ingen sa noe - - Det samme gjelder politikere. Send dem klager, og legg samtidig klagene ut på nett, så ikke politikerne senere kan spille uvitende og uskyldige.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: re
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 3:36 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Selvfølgelig vil klagen til fylkesmann bli lagt ut på nett med de svar jeg mottar også her...

Det tar bare tid å få skrevet av alt det tullet som kommer. Er nå endeli ferdig med mappen jeg har mottatt fra Bergen mædrehjem, men ser at også her mangler insyn i en del papirer de har holdt tilbake. Antar det må gjelde de samme ting som Fana barnevernskontor og sosialkontor holder tilbake ved skriftlig brev om innsyn i henhold til til §§ 18 og 19 i forvaltningsloven. Ut over dette har jeg heller ike mottatt insyn fra noe som skal ha skjedd etter år 2004 fra barnefjernkontoret. Det virker ikke som det er noe tilsyn der nei...

Men, så er jo jeg flyttet fra deres rettsdistrikt og bor i danmark nå, dermed blir jeg avskrevet?

Eller, har dette mer å gjøre med at fylkesmann ikke ønsker å stå for sitt ansvar. Slik jeg har opplevd fylkesmannskontoret, så er de meget opptatt av å beskytte barnefjernindustrien (de tjener nok for mye penger på det), og så står de også tilsist til ansvar, også dem...

Til sist vil jeg legge til at jeg med første innlegg ikke mente at man ike skal klage og bli ved å henvende seg til de få klageinstanser som er, tross det til tider virker som en nyttesløs kamp.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 8:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Ama, det jeg skrev var ikke ment som noen kritikk i det hele tatt, snarere som en mulig prosedyre til alle som er i Henriks stilling, eller i din.

MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Henrik er tvangsfyttet til MOSS
PostPosted: Thu Sep 06, 2007 7:18 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg ber flere om nå å samle seg for å hjelpe en modig ung gutt ved navn Henrik som er blitt tvangslyttet til Moss uten internetttilgang, skolegang eller for den sagt skyld noen menneskrerettigheter som er ivarettatt. Det er kommet opplysninger at han er totalt isolert med voksne kriminelle barnefjernsarbeidere rundt seg (ingen nyhet) men vi må da kunne klare å få dette ut flest steder. Han har behov for all støøtte å hjelp NÅ. Send brev og legg ut alt dere vet omkring denne situasjon og skriv på forumet hans som holdes åpent av andre i denne tid han ikke selv har anledning til å adminstrere det.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 06, 2007 7:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hører han Hordaland fylke til? da bør vi vel alle sende brev til fylkesmannen der? Er det noen som vet hvilket kommune han hører til?

Snakket han ikke om at han hadde kontakt med en advokat? Dette er for j***ig!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 06, 2007 7:59 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Når vi ikke fram på denne måten må en av oss ta seg til å skrive et åpent brev til han som sendes sentrale aviser.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Leserbrev
PostPosted: Thu Sep 06, 2007 9:40 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, leserbrev i avisen landet over er en god ide. Vi kan her også informere om hans forum og opprop og få så mange med som mulig. Jeg vil også si at vi bør alle stå på her og gjøre det så motbydelig som mulig for disse demoner. Det var leder Livaangen fra FANA barrneverntjeneste som førte Henrik ut av Hordaland kommune og inn i den mørke ubebodde skogen på MOSS. Han er som sagt helt alene og totalt uten beskyttelse i barnefjernindustriens vold. Vi vet så godt hva dette har ført til tidligere og vi MÅ REISE OSS SAMLET OPP OG PROTESTERE SÅ DET HØRES LANDET OVER!!!

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Klage til fylkesmann på vegne av Henrik
PostPosted: Thu Sep 06, 2007 11:39 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
På vegne av en ung gutt som ikke selv har anledning til å beskytte seg selv fra meget grove overgrep fra bl.a Fana Barneverntjeneste velger jeg å gjøre dette for han. Jeg sender her link til hva saken gjelder...

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=3062&highlight=

Jeg ber om at fylkesmann som er hovedansvarlig for de forbrytelser barneverntjenester i Hordaland begår nå tar affere og viser at han tar sitt ansvar på alvor.

Jeg informerer videre om at Henrik Quam er med i gruppesøksmål mot barneverntjenesten og at alle fakta vil komme frem.

Her er link til hans hjemmeside:

http://www.freewebs.com/henrikquam/


Vennlig hilsen

Agnethe Mehn-Andersen

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Henrik 24/9-2007
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 11:46 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Snakka med Henrik i dag. Han har blitt flytta til Oslo i et såkallt "familiehjem" med 2 andre barn. Han savner Bergen veldig men har det ellers så greit som han kan. Han har hatt lite tilgang på data og har derfor ikke greid å skrive men han skulle prøve å få det til om ikke lenge.
Forsikra ham ellers på at det er mange som tenker på ham og støtter ham.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Takk
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 12:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Takk

Nå ble jeg glad for å høre at han kommer tilbake og ikke det var en enda værre situasjon han nå var i. Jeg håper vi snart for høre fra han selv og at han får sin egen data og mobil tilbake.

Har de forøvrig anledning til å flytte han så langt vekk og til ny fylke? Jeg kan gjerne sende inn bekymringsmelding til Fylkesmann i Akershus også, men mener Hordaland fylkesmann står til ansvar for det som inntil i dag har sjedd med Henrik. Å flytte han rundt på denne måten hjelper ikke, og jeg tror ikke noen av de som er ansvarlig i barnefjernindustrien tenker på Henriks beste.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Henrik 24/9-2007
PostPosted: Mon Oct 01, 2007 9:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
møre wrote:
Han har hatt lite tilgang på data og har derfor ikke greid å skrive men han skulle prøve å få det til om ikke lenge.

I Oslo kan Henrik heldigvis gå på Deichmanske bibliotek – hovedkontor i byen men med mange filialer – og bruke datamaskin. Iallfall finnes bibliotekene, hvis da ikke bv-vokterne stenger ham fullstendig inne. Hello, Henrik?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]