It is currently Thu Mar 28, 2024 4:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Anonyme bidrag
PostPosted: Fri Sep 29, 2006 2:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Føler noen for å gi anonyme bidrag, i frykt for at det såkalte barnevernet skal lage problemer. Vi vet jo at antall bv-meldinger øker når enkelte stikker hodet frem. Mange barnefjersarbeidere blir også rasende og lager problemer. At folk ikke tør stå åpent fram, vil etter min mening bare styrke boken. Da kommer den begrunna frykten frem.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 7:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg kan være enig i resonnementet hvis innleggene blir trodd. Den største faren er at når man skriver anonymt, så tror godtfolk at man har allverdens å skjule, og at historien man skriver bare er tøys. En beretning om hvordan det offentlige har mishandlet en, har lettere for å bli tatt alvorlig hvis man skriver under eget navn, for da risikerer man selv noe hvis det ikke er sant, det man skriver.

Jeg så i første omgang for meg en bok med artikler under egne navn, ikke nødvendigvis, eller ikke alle sammen, skrevet av folk som selv har vært rammet, men med noen slike egenberetninger under navn. Men muligens kunne man ta sikte på forskjellige slags publikasjoner, hvis "noen" har tid til å samle inn bidrag?

Marianne
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 11:38 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mesteparten må være under fullt navn. Dersom det skulle være aktuelt at noen skriver anonymt, må det komme fram hvorfor det er nødvendig med anonymitet. Tanken min var å få frem frykten mange må leve med; frykten for represalier, en frykt som effektivt stryper ytringsfriheten.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 11:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja, det er et godt resonnement, synes jeg. La oss se om det kommer en del bra bidrag etter hvert.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Anonym eller ikke
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 10:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Selv finner jeg ingen grunn til lenger å være anonym, da jeg ikke lnger har noe å tape eller miste. De har alt tatt fra meg alt..

Uansett må dere gjerne benytte det jeg legger ut av dokumentasjon i forbindelse med bok om dette. Min sak vil bli publisert i helhet når jeg er ferdig.

Ut over det bør det være frivillig om man våger å stå frem med navn i denne forbindelse. Ofte må man oppleve marerittet på egen kropp før en faktisk forstår hva man snakker om her.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 8:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Naturligvis er det frivillig om man vil gå ut med sitt navn. Men det er opp til den/dem som publiserer bøker hva de vil ta med i disse bøkene. Vil noen utgi en bok hvor de ikke vil ha med mitt bidrag, må jeg søke andre publiserings-muligheter, eventuelt utgi selv.

Spørsmålet gjelder derfor hvorvidt det er liv laga å utgi en bok med anonyme historier. Det koster jo penger å utgi ting på papir, og verden (ikke minst Norge) er full av bøker som ikke selges i mer enn ca 4 ekseplarer.
  
MHS
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: publisere selv
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 2:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I Norge tror jeg flere ting blir problem med å publisere en bok slik jeg planer å skrive min bok. I og med at jeg velger å benytte de saksdokumenter jeg har fått utlevert via alle forskjellige offentlige etater og instanser. I Norge har man også i historien sensurert bøker av denne type, eks "Hanen galer" av Bjørnebo...

I Danmark har man derimot ingen tradisjon for sensur av bøker eller media. Selv om ytringsfriheten har blitt satt på en har prøve med Muhamed krisen friskt i minne. Bøker av denne type er alt publisert og jeg tror ikke det blir problem å finne forlag her.

Jeg tror heller ikke det er problem å finne publikum for denne type bok.

Det å publisere selv i Norge er forøvrig et fint alternativ til å benytte et forlag. Det er ikke spesielt dyrt (kr 10 000kr), og den blir da tilgjengelig i alle bokhandlere samt biblotek. Her har man mer kontroll, også dersom du blir rettsforfulgt etterpå. ( Dersom man ikke har valgt å flykte før, er det på tide å begynne å pakke kofferten.)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Flere forfatter-spirer!
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 8:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
8) EN BOK, BOKEN, FLERE BØKER, MANGE BØKER, MANGE FLERE BØKER! 8)

Da jeg mistet omsorgen for min yngste sønn i 1999, satte jeg med og skrev den verste sorgen og sjokket av meg. Ja, faktisk så lo og grein jeg om hverandre, men det ble mest latter av det.

"-Jeg betrakter meg selv som et geni, men det er litt av en jobb å få de andre til å mene det samme," ukjent.


Men, jeg har en digresjon: Før en bok blir en bok, så mener jeg at det heter et "manuskript".


Så jeg har en murstein av et manuskript liggende, med sikkerhets-kopier på diskett spredd rundt hos venner. Bare så det er sagt.


Etter råd fra Marianne, skrev jeg alt sammen med fullt navn på alle "informantene".


Jeg brukten den sakkyndige vurderingen fra psykolog Svein Magnar Hansen som ramme, eller utgangspunkt om du vil da.


Det tok meg 1 år å skrive ferdig manuset. Og jeg sendte det rundt til 16 forskjellige forlag. Men ingen av dem viste interesse for det. Det er faktisk en bok som heter "refusert", og det ble jo bok av det manuskriptet og! Jeg har sendt rundt søknad på legater også, ca. 20, og fått like negativt svar der. Men en vakker dag er jeg skråsikker på at investorer kommer til å kaste penger etter meg. Du vet, penger skal du ikke løpe etter, du skal ta imot!


Nå håper jeg jo at tidene har forandret seg siden den gang, og jeg håper ønsker at dere lykkes bedre enn meg! Til det vil si: Nå har vi fått så mange ganger NEI, at snart må vi vel få et JA!



Men, jeg har ikke gitt meg av den grunn! Manuskriptet ligger bare der og god-gjør seg, som en fin gammal årgangsvin. Og når jeg får en hjemmeside opp og går, så vil jeg legge manuskripet ut der. YESS! :lol:


Dette manuskriptet heter for øvrig:

:shock: :shock: DERSOM DU HADDE VÆRT EN HEST - SÅ HADDE DU BLITT SKUTT! :shock: :shock: En selvpåført tvangsbiografi av Mona Lygre. :shock: :shock:



:wink: Stå på, du / dere / vi kommer til å klare det! :wink: Og God bok til oss alle sammen! :wink:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 8:37 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Her er e-bøker. Vi lever i data-alderen. :D
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=870

Å få det på papir - i tillegg - vil trolig koste rundt kr 25000. Glem politisk korrekte og impotente forlag. Vi gjør det på vår måte. 8)


Hva skal vi kalle forlaget vårt?
"Redd Barna Våre" kanskje?


Vi trenger ikke en gang å være en registrert bedrift i Brønnøysundregistret for å kalle oss et forlag. Imidlertid kan det trolig være en fordel med en registrering? Det kan være gratis. Uansett så koster det ikke all verden å registrere en stiftelse for formålet.

Som manisk lesehest har jeg også lest igjennom hvordan man lager stiftelse. Men det er lenge siden...

Vi får se hvordan vi gjør det, når vi kommer så langt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 9:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Scribus eller OpenOffice.org er programmer som kan eksportere til PDF-format. Begge er gratis.

Det er altså bare å legge teksten inn i et disse programmene. Gjør det pent, følg sånn omtrentlig en anerkjent mal (Se etter hvordan andre gjør det.)

Importer det ferdige produktet til pdf-format.

Legg ut på nett til fri nedlasting. Vi trenger ikke forlag. Brend det ut på CD'er, inkludert info om nettsted, for noen kroner stykk, og send hele verden. Lag gjerne et spredningsopplegg inspirert av oppropet.

Pdf-formatet tillater svært mye vakrere publikasjoner enn tradisjonelle internettsider basert på html. De kan leses med gratisprogrammet Acrobat Reader eller andre raskere og enklere pdf-lesere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 10:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Dette var flere gode forslag og opplysninger.

Idéen med først og fremst å legge bok / artikler inn på cd'er er jo finfin.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 16, 2008 10:15 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Arild Holta wrote:
Her er e-bøker. Vi lever i data-alderen. :D
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=870

Hva skal vi kalle forlaget vårt?
"Redd Barna Våre" kanskje?


Redd Våre Barn? :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]