It is currently Fri Mar 29, 2024 12:40 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: 1) Hva bør være "rød tråd"? | Tema som kan berøres
PostPosted: Tue Sep 26, 2006 8:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
I denne tråden håper jeg vi kan diskutere følgende:
Hva bør vi ha med i boken. Hvilke tema skal berøres.



Den røde tråden er liksom-barnevernet.


Barnevernsgalskapen bør bli berørt fra flere synsvinkler.

Eks:
Skole kontra såkalt barnevern.
Helsestasjonen som barnevernets forlenga arm.
Overvåkingskulturen hvor familiene skal passes på fra alle vinkler.

Kom med inspill!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Wed Oct 04, 2006 9:39 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 29, 2006 2:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Marianne Skånland kom med en del gode idéer som jeg noterte.

Ulempen med å kombinere skriving med å være klatrestativ for en mengde unger er at notiser forsvinner. :) Så dersom idéene fremdeles huskes, kom med dem.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bok om terrorveldet
PostPosted: Wed Oct 04, 2006 8:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Marianne Skånland kom med en del gode idéer som jeg noterte.

Ulempen med å kombinere skriving med å være klatrestativ for en mengde unger er at notiser forsvinner. :) Så dersom idéene fremdeles huskes, kom med dem.


Jeg synes den lave terskelen for å åpne såkalt undersøkelsessak, sågar hjemlet i tvangsparagrafen 4.12, bør inkluderes. Det er en enorm belastning å bli gjenstand for undersøkelse i regi av det såkalte "barnevernet", som i realiteten fungerer som et slags hemmelig politi med vide fullmakter. Det er ukvalifiserte mennesker uten juridisk bakgrunn som tar beslutningen om å iverksette undersøkelsessak, og beslutningen mangler ofte saklig begrunnelse og tas på uhyre tynt grunnlag. Det er ikke tilstrekkelig grunnlag at noen har fremført grove løgner om de det gjelder. Rettssikkerheten er avhengig av at borgerne ikke kan bli utsatt for vilkårlig forfølgelse. Jeg synes flere familier bør kreve erstatning og oppreisning fra kommunen etter å ha blitt "undersøkt" i månedsvis og deretter forsøkt påtvunget "hjelpetiltak". Se sak om familie som gjør akkurat det.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 04, 2006 8:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Helt enig.

Så bør man få med at Grunnloven forbyr dette og vise irrasjonaliteten eller de anarkistiske kaostrekkene ved selvmotsigende lover.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 04, 2006 9:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Faren med å føre erstatningssaker mot barnevernet slik tilstanden er i dag, er at sannsynligheten er meget høy for å tape, og da blir man pålagt å betale skyhøye omkostninger til det offentlige. Dette gjøres naturligvis for å lamme ofre så de ikke skal driste seg til noe slikt.

Som en minimum hvis man skal føre sak tror jeg man bør forlange at retten settes med bare legfolk som meddommere, ikke "sakkyndige" eller noen som arbeider i yrker som samarbeider med barnevernet. Og slike er sjeldne. Bare se på noen rettssaker: De meddommere som ikke er profesjonelle "barnefaglige", er gjerne lærere, sykepleiere osv.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: bokprosjekt
PostPosted: Sun Oct 22, 2006 2:25 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Selv har jeg nå i 2 år skrevet på min egen bok. Her setter jeg sammen alle saksdokumenter, journaler og brev fra barnevernet og alle deres samarbeidsparnere. Enkelte ganger skriver jeg små notater hvor jeg kommenterer det som står her, eller jeg har et dikt eller dagboksnotat som kontrast til hvordan andre opplever meg og min personlighet.

Jeg tror at en bok som samler forskjellige typiske omsorgsovertagesaker sammen med deres samarbeidspartnere kunne være en fin bok som viser innsiden i sakene barnevernet holder på med og hvordan de innskaffer seg sin saksdokumentasjon med bakgrunn for hvorfor de starter opp denne "undersøkelsesfasen" som de kaller det.

Ved å sette flere saker fra virkeligheten sammen vil selve overgrepene komme tydligere frem, enn i hver enkelt sak. Man kan finne likhetstrekk i deres arbeidmetode, og hvordan rettsystemet fungerer. Her både Fylkesnemnda, kontra Tingrett og advokater.

De tema som Redd barna våre internettsiden har i forumet her kan også være en god veiledning til bokprosjekt.

Det er viktig at sanheten om overgrepene som eksisterer i statelig regi med barnevern, psykratri og andre "eksperter". Derfor er det viktig at man også våger å bidra med egen sak. Dette bør derfor også kunne gjøres anonymt, da de som stårmidt oppi i en sak,lett vil kunne oppleve ekstra press og negative følger dersom de går ut til media, offentlighet med sin sak alene.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Politikernes unnfallenhet og ignoranse
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 7:32 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Politikernes unnfallenhet og ignoranse eller om ropet på autoriteter.

Mange har erfaringer med å skrive til departement og politikere fra alle mulige parti.

Ja, de skriver også til andre instanser.

Kan hende man bør ha et kapittel om ropet i skogen av autoriteter. Det gir som kjent inget betydningsfullt svar.

Mennesker får revet sine liv i stykker mens autoritetene sitter på sine høye pidestaller og later som ingen ting eller toer sine hender.

Er det noe å skrive om dette? Erfaringer?

Jeg skrev til departementet om Ann Mari Skogsvoll i Vefsn, hun som hadde hovedansvaret for år med meningsløse barnevernsproblemer for oss. Jeg har ikke fått noe meningsfullt svar. Ingen anbefalinger eller gode råd. Fra fylkesmannen fikk jeg gjentatt råd om advokat. Hva advokat hjelper, vet de fleste som har prøvet det i barnevernsaker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bok om terrorveldet
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 9:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
agrippa wrote:

Jeg synes den lave terskelen for å åpne såkalt undersøkelsessak, sågar hjemlet i tvangsparagrafen 4.12, bør inkluderes. Det er en enorm belastning å bli gjenstand for undersøkelse i regi av det såkalte "barnevernet", som i realiteten fungerer som et slags hemmelig politi med vide fullmakter. Det er ukvalifiserte mennesker uten juridisk bakgrunn som tar beslutningen om å iverksette undersøkelsessak, og beslutningen mangler ofte saklig begrunnelse og tas på uhyre tynt grunnlag. Det er ikke tilstrekkelig grunnlag at noen har fremført grove løgner om de det gjelder. Rettssikkerheten er avhengig av at borgerne ikke kan bli utsatt for vilkårlig forfølgelse. Jeg synes flere familier bør kreve erstatning og oppreisning fra kommunen etter å ha blitt "undersøkt" i månedsvis og deretter forsøkt påtvunget "hjelpetiltak". Se sak om familie som gjør akkurat det.



Jeg har funnet igjen noe jeg hadde rotet bort, nemlig en kjennelse (= decision, ikke dom= judgment) i Strasbourg.

Den heter K.T. against Norway, og er fra 05.01.2006.

Det er en mann i Stavanger som på basis av artikler 8 og 13 klager over barnevernets bruk av bv-lovens 4.3 til å starte en undersøkelse. Mannen mener de ikke hadde legitim grunn til å starte undersøkelse, og Strasbourg har erklært saken "admissible". Det betyr at saken kommer opp for domstolen.

Dette er viktig. Det er å håpe at dom når saken kommer opp der nede, også går i riktig retning. I alle fall, det er ikke lite å ha fått en konklusjon om at selv en undersøkelse må ha gyldig grunn. Mannen var blitt plaget med stadige uannonserte besøk fra bv for å sjekke alt mellom himmel og jord.

Domstolens konklusjon er:
"2. The Court’s assessment
The Court, having regard to the parties’ submissions, considers that the complaint under Article 6 § 1 of the Convention raises complex issues of law and fact, the determination of which should depend on an examination of the merits of the complaint. The Court concludes, therefore, that this part of the application is not manifestly ill-founded within the meaning of Article 35 § 1 of the Convention. No other grounds for declaring the said complaint inadmissible have been established."

http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view. ... n=hudoc-en

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Om ytringsfrihet
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 12:31 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ama wrote:
Altså, et mer klart og tydelig bevis på at yttringsrett er begrenset utfra hvem det gjelder. Hvordan rettsystemet lar barnevern går videre og anke fylkesnemdas avgjørelse inn til høyere rettsinstans ene og alene fordi foreldre, med baras tillatelse, offentligjør sin barnevernshistorie over internett...

I bokprosjektet bør vi ha et eget innlegg som går på disse saker og hvorfor det er viktig å støtte alle som velger å stå frem.


KIlde

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]