It is currently Thu Mar 28, 2024 9:15 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hyklersk fra Kirkens bymisjon
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 8:54 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Noe så skrekkelig som dette. Nå skal også foreldrene hjernevaskes til å akseptere. Det undrer meg faktisk ikke at Kirkens bymisjon driver med det. De var tidligere en bra, jordnær og praktisk instans, så vidt jeg visste da. Men nå har vel også de utstyrt seg med vegg til vegg sosionomer og psykologer og barnevernspedagoger.

Støtter foreldre

Det minner meg om Kari Killén, som lærer opp sosialarbeidere til å si til foreldre, mens de tar barna fra dem: "Ja, jeg skjønner at du har det vondt nå."

Kirkens bymisjon burde få sanksjoner mot seg for dette "arbeidet" de gjør med å få folk til å godta overgrepene.

Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: GUD ER OPPTATT, KAN JEG HJELPE DEG?
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 3:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
:twisted: GUD ER OPPTATT - KAN JEG HJELPE DEG? :twisted:


Jeg blir skikkelig dårlig i magen av å lese slikt sludder.

Hvem tenker egentlig på "barna sitt beste" her, he he?

De tankene og følelsene som barna sitter igjen med er slike som disse "men, er ikke mamma og pappa glad i meg - siden de ikke vil ha meg"?

Det er de mest ødeleggende følelsene for hele deres vesen, og det kommer til å prege dem for resten av livet. Og ingen plaster (samvær hver 8 og 6 uke?) i hele verden kan fikse på det ødelagte følelseslivet deres.

Og vi ser jo hvordan det går med disse forsømte barna seinere i livet.

Og hva singaliserer foreldrene deres til barna når de legger seg flate på denne måten?

Og hvor i huleste har empatien og samvittigheten til de ansatte ved Kirkens Bymisjon tatt veien?

Men, de får jo garantert økonomisk støtte av myndighetene til å drive denne skitne monky-businessen sin. I den kontrakten står det med store bokstaver at de er pålagt å dytte foreldrene enda lengre ned i grøften.

Og vi ser jo hvordan det går med foreldrene deres også. Æsj, tamme fugler er det verste jeg vet...

Dette er ikke Guds ønske for oss. Jesus selv var en agitator og politisk engasjert, og han fikk fortapte mennesker med seg og løftet dem opp av grøften. Og Ghandi sa: Du kan frata meg alt, knekke alle bein i kroppen min, men min LYDIGHET får du ALDRI. Som du ser, så er det dessverre ingen HELLIG ÅND til stede i denne bulen, for foreldre og barn blir bare liggende der like flate som vaskefiller.

For mange Herrens år siden bad jeg alltid Frans av Assisi sin bønn: Kjære Gud, bruk meg som et redskap til din fred og hjelp meg å elske menneskene tilbake igjen til kjærligheten. Jeg skulle jo selvfølgelig aldri ha gjort det, for se nå bare på hvilken hylle i livet Han slengte meg i fra seg. Men, å fortelle andre folk at de skal la være å bry seg om barna sine og andre folk sine barn, nei en sånn brennende busk har jeg dessverre, og heldigvis aldri støtt på. De ansatte i Kirkens Bymisjon kan umulig være kristne - det lukter MAMMON lang vei av det pakket!!!

Og det gjør godt i sjelen å får være litt GLAD-FORBANNA-SINT!!!

PUSSIG NOK, så har jeg akkurat fått meg en ny T-sjorte i dag. Måtte bare ha den. Jeg har den på meg nå, og jeg dedikerer den til alle de ansatte ved Kirkens Bymisjon.

Se for deg min svarte T-sjorte med rødt trykk på. Det er et stort rødt hode med horn på som skal forestille SATAN, og under står det også med rød skrift:



:twisted:
GOD IS BUSY
CAN I HELP YOU?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: TAMME FULGER OG TAMME DYR.
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 7:35 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
HA...!!! :idea:


Jeg fant det sitatet som jeg egentlig hadde tenkt å bruke i min beskrivelse av de ansatte ved Kirkens Bymisjon og forholdet til groupiene deres. Her er det :arrow:

De frie fuglene pløyer seg vei gjennom lufthavet. Mange av dem når ikke sine fjærne mål. Det får så være. De dør frie. De ligner på ingen måte dem som strekker hals og kakler ved sine matfat og jamrer over "galningene". Til slutt vil disse besindige kornspisere bli slaktet og fortært. Slik går det med tamme dyr. De løper ingen risiko, og de mister alle sjanser.

Av Torgny Segerstedt, 10.10.1940.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hyklersk fra Kirkens bymisjon
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 2:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Det minner meg om Kari Killén, som lærer opp sosialarbeidere til å si til foreldre, mens de tar barna fra dem: "Ja, jeg skjønner at du har det vondt nå."


Noe av det sjofleste barnevernerne kommer med er å si til foreldrene at de "skjønner" at det barnevernet gjør er vondt eller ubehagelig for foreldrene. Det blir som å stikke en kniv i hjertet på foreldrene og si: Vi forstår at dette gjør vondt men vi gjør det likevel.

Dersom en voldtektsmann sier til offeret sitt: Jeg skjønner at det er ubehagelig for deg å bli voldtatt, men jeg har tenkt å gjøre det mot deg likevel, er voldtekten da moralsk forsvarlig? Voldtektsmannen har jo uttrykt at han er lei seg for ubehaget det medfører for offeret, men han vil likevel gjennomføre voldtekten.

Moralen til barnevernerne og Kirkens Bymisjon er ren perversjon. Kanskje kan de hjernevaske ofrene til å like å bli voldtatt? Det regnes vel for fremskritt i deres morbide verden.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hyklersk fra Kirkens bymisjon
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 2:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


agrippa wrote:
MH Skånland wrote:
Det minner meg om Kari Killén, som lærer opp sosialarbeidere til å si til foreldre, mens de tar barna fra dem: "Ja, jeg skjønner at du har det vondt nå."


Noe av det sjofleste barnevernerne kommer med er å si til foreldrene at de "skjønner" at det barnevernet gjør er vondt eller ubehagelig for foreldrene. Det blir som å stikke en kniv i hjertet på foreldrene og si: Vi forstår at dette gjør vondt men vi gjør det likevel.


I bakvendtland går allting ann; jeg ble møtte med null og niks empati da jeg bad om å få litt hjelp av barnevernet med min to små, men etter at de hadde hjulpet meg med å bli kvitt min såkalte "byrde", i deres øyne, altså min lille sønn på 1 1/2, så vise de seg plutselig en annen side (tillært), for da kunne de liksom "forstå" at jeg hadde det vondt...

At folkene i Kirkens bymisjon ikke kan de 10 bud, er lett å se, og for det første, så har de en annen Gud, nemlig barnevernet, så de direkte velsigner dem som bryter det 7, 8 og det 9 budet.

[url=http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=2179]1) Du skal ikke ha andre guder enn meg.
2) Du skal ikke misbruke Guds navn.
3) Du skal holde hviledagen hellig.
4) Du skal ære din far og din mor.
5) Du skal ikke slå i hjel.
6) Du skal ikke bryte ekteskapet.
7) Du skal ikke stjele.
8] Du skal ikke tale usant om din neste.
9) Du skal ikke begjære din nestes eiendom.
10) Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.
[/url]

Tyver, løgnere og kjeltringer som gjør noe vondt mot meg og mine venner og bekjente, får ikke lov til å sette sine bein inn i mitt hus, beklager, kristen eller ei, men, jeg nærer ikke slanger ved mitt bryst...

Kirkens bymisjon har en annen policy, de beskytter de svake blant oss, f.eks. rusmisbrukere osv., som bla. livnærer seg ved å stjele og fare med usant, men det er greit nok. Jesus ville også ha hjulpet dem frem til å få et bedre liv.

-Men, at kb direkte velsigner maktens overgripere på denne usle måten, er meg en gåte. Alle dere som bor i strøket til kb, som har blitt frastjålet barna deres, burde ha invitert dere sjøl inn til dem og gitt dem speilet.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Oct 22, 2008 2:45 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: TAMME FULGER OG TAMME DYR.
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 2:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Mona Lygre wrote:


-Og by the way, så måtte det jo bli en video ut av denne kloke uttalelsen også!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hyklersk fra Kirkens bymisjon
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 3:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
MH Skånland wrote:
  
Noe så skrekkelig som dette. Nå skal også foreldrene hjernevaskes til å akseptere. Det undrer meg faktisk ikke at Kirkens bymisjon driver med det. De var tidligere en bra, jordnær og praktisk instans, så vidt jeg visste da. Men nå har vel også de utstyrt seg med vegg til vegg sosionomer og psykologer og barnevernspedagoger.

Støtter foreldre

Det minner meg om Kari Killén, som lærer opp sosialarbeidere til å si til foreldre, mens de tar barna fra dem: "Ja, jeg skjønner at du har det vondt nå."

Kirkens bymisjon burde få sanksjoner mot seg for dette "arbeidet" de gjør med å få folk til å godta overgrepene.

Marianne


Artikkelen er tatt vekk, av avisens redaksjon?

404 Not Found
/foreldreogbarn/article1467990.ece was not found on this server.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 2:25 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg slettet noen innlegg som kom som følge av misforståelser av andres religiøse ståsted. Forumet er ikke til for religionsforviklinger, men for kampen mot det såkalte barnevernet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hyklersk fra Kirkens bymisjon
PostPosted: Wed Dec 02, 2009 7:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Noe så skrekkelig som dette. Nå skal også foreldrene hjernevaskes til å akseptere. Det undrer meg faktisk ikke at Kirkens bymisjon driver med det. De var tidligere en bra, jordnær og praktisk instans, så vidt jeg visste da. Men nå har vel også de utstyrt seg med vegg til vegg sosionomer og psykologer og barnevernspedagoger.

Støtter foreldre

Det minner meg om Kari Killén, som lærer opp sosialarbeidere til å si til foreldre, mens de tar barna fra dem: "Ja, jeg skjønner at du har det vondt nå."

Kirkens bymisjon burde få sanksjoner mot seg for dette "arbeidet" de gjør med å få folk til å godta overgrepene.

Marianne


Kirkens Bymisjon samarbeider med "barnevernet". De driver flere "barneverns"-tiltak, som for eksempel "Myrsnipa", som er en leilighet hvor tvangstatte barn får treffe sine foreldre under strengt tilsyn av "barnevernspedagoger" ansatt i Kirkens Bymisjon.

    Foreldre som har mistet omsorgen på bakgrunn av en livssituasjon preget av rusavhengighet.

    Foreldre som ikke har den daglige omsorgen for sine barn på bakgrunn av psykisk sykdom.

    Foreldre som er i en skilsmissesituasjon og som ikke klarer å samarbeide om samværsavtaler for sitt eller sine barn.

    Foreldre som sitter i fengsel, og deres barn. Barna trenger trygge og mer normale rammer for sine møter, enn det et fengsel kan representere.

    Samværene gjennomføres i Myrsnipas leiligheter på Bjølsen.


Slik jobber Kirkens Bymisjon for å ufarliggjøre "barnevernets" grove maktovergrep mot barn og foreldre. I reklamen for "tilbudet" står det at leilighetene er beregnet på barn av psykisk syke foreldre, rusmisbrukende foreldre og foreldre som ikke klarer å samarbeide. Men dette er ikke sant. Foreldre trenger verken være rusmisbruker eller psykisk syk for å bli fratatt sitt barn med tvang av "barnevernet". Det er nok at de har havnet i "barnevernets" radar på grunn av en falsk melding om såkalt "bekymring". "Barnevernet" tar alle barn det kommer over, enten det skyldes dumskap eller ondskap. Det er ikke godt å vite hva som rører seg i hodene på de kvinnelige ansatte i "barnevernet", som har som yrke å bortføre barn og frata dem deres grunnleggende menneskerettighet, nemlig retten til et familieliv. Den retten blir barna nektet når de ikke får treffe foreldre på daglig basis hjemme hos seg selv. Isteden tvinges barna til å vansmekte i "barnevernets" små private institusjoner som går under den misvisende betegnelsen "fosterhjem". De presses til å kalle fremmede kvinner og menn for mamma og pappa. Slik perverterer "barnevernet" barnets familierelasjoner. Deretter blir barna beskyldt for å ha såkalt "udiskriminerende adferd" overfor fremmede (sic).

Ved å samarbeide med "barnevernet" bryter Kirkens Bymisjon flere av budene. De lyver om foreldrene ved å skrive på nettsiden at Myrsnipa er et sted hvor rusmisbrukende eller psykisk syke foreldre kan få treffe sine barn. Kirkens Bymisjon hjelper "barnevernet" ved å tiltrettelegge for at tvangstatte barn ikke skal få treffe sine foreldre i hjemmet, som er det naturlige møtestedet for barn og foreldre. Dernest jobber Kirkens Bymisjon for å skape aksept for at barn og foreldre kun skal få treffe hverandre få ganger i året fordi en maktsyk og korrupt "barnevernsleder" har trumfet igjennom viljen sin og ødelagt livene til dem som er rammet av tvangstiltaket.

Det er forkastelig at Kirkens Bymisjon skal drive med slik virksomhet. Det er så langt fra Kirkens fundament som man kan komme. Det er ikke en kristen handling å gjøre små barn til treller for at voksne menn og kvinner skal få tilgang til offentlige overføringer. Her har Kirkens Bymisjon forlatt den smale sti og begitt seg ut på "Highway to Hell". Kirkens Bymisjon burde vende om og bryte samarbeidet med "barnevernet", som står langt fra den kristne kirken. De fleste ansatte i "barnevernet" er da også Martha Louise-kopier som bekjenner seg til ulike new age-versjoner, med tarot-kort, åndemaning og kontakt med din personlig engel. Alt dette er ting som Bibelen advarer mot. Ved sitt samarbeid med "barnevernet" har Kirkens Bymisjon tatt kontakt med onde krefter i samfunnet, som jobber for å ødelegge familien og ekteskapet. Det bærer da også fruktene av deres arbeid preg av. Myrsnipa er i så måte like dårlig som Aline. Alt som driftes av "barnevernet" blir automatisk dårlig, for "barnevernets" virkemidler er tvang og frihetsberøvelse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 02, 2009 11:01 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Kanskje samme artikkel:

Støtter foreldre
Magasin fra Kirkens Bymisjon 1/2009

bymisjon.no/upload/Foreldrestøtten%20Aftenposten%20sept.pdf
bymisjon.no/upload/Bymisjons-bladet/Bymisjon_01_09_Lavoppløselig.pdf 
 
(Adressene som bringer en inn i artikkelen og i bladet, har http og www foran, men får det ikke til å funke å skrive inn her, antakelig pga ø i adressene.)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]