It is currently Thu Mar 28, 2024 6:02 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Her har vi pressen igjen, som støtter bv
PostPosted: Sat May 05, 2007 4:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Disse to barnevernerne får lov å presentere seg som så godslige og greie, og som modige barne-reddere.

Klar for en dårlig dag

Smaalenene Medier – dvs papiravisen – har tidligere vær litt bedre så vidt jeg husker, men her er det full solidarisering med barnevernet. Om Askim barnevern, som er kjent for å ha begått stygge overgrep mot familier.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Godt brukte barnevernspedagoger
PostPosted: Sat May 05, 2007 7:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Disse to barnevernerne får lov å presentere seg som så godslige og greie, og som modige barne-reddere.

Klar for en dårlig dag


Og som regel oppfører de aller fleste brukerne seg bra.

Man skulle nesten tro det var horekunder de snakket om, de to kvinnene Anne-Marte Karlson (27) og Elin Bjørnsdottir (34). Man begynner å undres hva slags tjenester det er de selger når de er så redde for "brukerne" sine.

Er det noen på forumet som har brukt Anne-Marte Karlson eller Elin Bjørnsdatter?

Hva slags bruk er det slike barnevernskvinner egner seg best til?

Jeg er veldig lite lysten på å bruke de to kvinnene, selv om de byr seg frem aldri så mye.

Derfor oppfatter jeg det som direkte sjikanøst å bli omtalt som bruker. Heldigvis blir det snart forbudt å bruke slike kvinner som Anne-Marte Karlson og Elin Bjørnsdatter. Rart at de står frem med fullt navn. De fleste "bruksgjenstandene" foretrekker å la seg avbilde bakfra og med et fiktivt navn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 06, 2007 8:40 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Når begrepet "brukere" nå er etablert varer det vel ikke lenge før vi også har "misbrukere" - jfr. trygdemisbruker.

Dette med å forsøke å unngå stigmatisering ved å lage nye navn har blitt brukt i mange sammenhenger : vanfør -handicappet, fange -innsatt,
klient -bruker, men det hjelper ikke å endre betegnelsen, for ord fylles med innhold ikke omvendt - eller hur, Marianne?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 06, 2007 9:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Ja, det gjør de, men det går en viss tid før de nye betegnelsene blir like stigmatisert. "Betydningsforbedring" og "betydningsforverring" er velkjent i språkenes liv, og gjelder ofte konnotasjoner (bi-betydninger). "Betydningsavbleking" og "betydningssvekkelse" er også helt vanlige. For eksempel har våre bestemte artikler utviklet fra påpekende pronomener: forgjengerne til "den" og "det", og sånn er det normalt i alle språk som har bestemt artikkel. Så blir det påpekende elementet borte, men referansen til bestemte enheter blir stående.

Amerikanerne har vært spesielt kvikke til å skifte betegnelser hvis de synes de gamle blir for ladet: betegnelsen for "begravelsesbyrå" og "psykopat" er blant dem som er blitt forsøkt erstattet. Mht "begravelsesbyrå" har det vært flere runder med nyere betegnelser, og jeg vet ikke hva de kaller det akkurat nå.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Sun May 06, 2007 9:35 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Misbrukere
PostPosted: Sun May 06, 2007 9:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Når begrepet "brukere" nå er etablert varer det vel ikke lenge før vi også har "misbrukere" - jfr. trygdemisbruker.

Dette med å forsøke å unngå stigmatisering ved å lage nye navn har blitt brukt i mange sammenhenger : vanfør -handicappet, fange -innsatt,
klient -bruker, men det hjelper ikke å endre betegnelsen, for ord fylles med innhold ikke omvendt - eller hur, Marianne?


Det neste blir vel at barnevernerne beskylder barnevern-kritikere for å være "misbrukere" av barnevern"tjenesten". Vi er allerede beskyldt for å "henge ut" de stakkars uskyldighetene som jobber på spreng med å ødelegge barn og foreldre. Kaller vi dem med navn så er det "sjikane".

Tenkt situasjon:

- Du misbrukte meg, skriker barnevern-psykologen. - Du underkjente min fantastiske rapport som jeg har skrevet helt alene med avskrift fra en lærebok i psykologi. Din slemming! Jeg vil være viktig, jeg vil være stor, ahhhhhhhhh! (Barnevern-psykologen får et anfall og ruller rundt på gulvet, som vanlig, får man nesten si). - Jeg er bedre enn deg, så det så, skriker hun igjen. - Jeg er større, viktigere og bedre enn deg. Og nå skal barnevernet ta deg! Ha, ha, ha! (Hun skoggerler ved tanken).

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Misbrukere
PostPosted: Sun May 06, 2007 9:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
agrippa wrote:
Tenkt situasjon:

- Du misbrukte meg, skriker barnevern-psykologen. - Du underkjente min fantastiske rapport som jeg har skrevet helt alene med avskrift fra en lærebok i psykologi. Din slemming! Jeg vil være viktig, jeg vil være stor, ahhhhhhhhh! (Barnevern-psykologen får et anfall og ruller rundt på gulvet, som vanlig, får man nesten si). - Jeg er bedre enn deg, så det så, skriker hun igjen. - Jeg er større, viktigere og bedre enn deg. Og nå skal barnevernet ta deg! Ha, ha, ha! (Hun skoggerler ved tanken).


Hm - - - novelle?

Marianne

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 06, 2007 9:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Apropos: - bruker - trygdemisbruker - misbruk av ord: Jeg kom til å tenke på en artikkel som er illustrerende for at når det dreier seg om ordentlig ugreie ungdommer, da er "hjelpe"apparatet de mest tafatte, med all sin "barnefaglighet":

Oppdratt til å leve på trygd
Målsettingen for utvikling av gutten «Nils» ble utarbeidet av et team med miljøarbeidere på Sørlandet og godkjent av barnevernet.
... "Men selv om vi har formulert målsettinger som dette, betyr ikke det at vi tillater at ungdom ruser seg, eller slår. Eksempelvis sier vi til ungdommene at vi ikke synes noe om det når de ruser seg", sier Hovind.


Ja, det får man si var en ekspert-metode, den er vel utviklet innen barnevernet.

Om "planen": Tenk det, Hedda. Alle disse meget alvorlige barnefaglige har satt sin dype kunnskap inn på å definere hva gutten selv skal gjøre - kikk på det! Det er så man tror det er et nummer i en vill farse på teateret. Og dette hever de gode gasjer og honorarer for. Festlig hvor seriøst og nyttig "arbeid" våre skattepenger går til!

... "Vi ønsker selvfølgelig at disse ungdommene kommer i lønnet arbeid. Men noen av dem er veldig skadet, og vil kanskje aldri komme ut i en vanlig jobb", sier Hovind.

Skadet av hvem? Mon tro?

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 06, 2007 11:16 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Marianne skrev:

Quote:
... "Vi ønsker selvfølgelig at disse ungdommene kommer i lønnet arbeid. Men noen av dem er veldig skadet, og vil kanskje aldri komme ut i en vanlig jobb", sier Hovind.

Skadet av hvem? Mon tro?



Godt spørsmål. Hvordan skal disse ungdommene noen sinne tro at det finnes en verden for dem der ute, når ikke engang de "foresatte" tror det?
Vær snill gutt nå og ta i mot almissene våre.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sysselsettingprosjekt
PostPosted: Sun May 06, 2007 5:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
... "Vi ønsker selvfølgelig at disse ungdommene kommer i lønnet arbeid. Men noen av dem er veldig skadet, og vil kanskje aldri komme ut i en vanlig jobb", sier Hovind.


I barnevernet får de jobb, alle de som er så "skadet" at de ikke duger andre steder. Barnevernet fungerer som et gigantisk sysselsettingsprosjekt. Her får de god lønn og trygge, uoppsigelige stillinger, kollektiv pensjonsordning samt behagelig arbeidsplass med eget kontor og PC. Fint skal det være for disse kunnskapsløse, late og moralsk imbecille "barnevernere".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 07, 2007 8:19 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hvis en ser seg rundt er de fleste jobber vernet. Det har sine fordeler og ulemper. Det som virkelig er bekymringsverdig er at de som har det beste vernet er de som kan og gjør størst skade på andres liv.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]