It is currently Thu Mar 28, 2024 9:44 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Uvitende Unge Høyre på jordet - og tause
PostPosted: Sat Feb 02, 2013 9:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
2 februar 2013


Uvitende Unge Høyre på jordet - og tause

Jeg kom over en liten uttalelse fra Unge Høyre. Den er usignert - kanskje den er ment som en slags leder eller en programerklæring? Den er flere år gammel, men fortjener å vises frem:

Bekymret over barnevernet

Det de er bekymret over, er organiseringen. Ikke innholdet av det som skal organiseres. "Plassene" der barn "skal plasseres", er ikke gode nok, mener Unge Høyre. Og det er, mener de, fordi sosialistene ikke liker private foretagender:

"Organiseringen der kommunene står for undersøkelser og vedtak, men staten skal stå for hjelpetiltakene som fosterhjem og institusjonsplasser holder ikke mål. I tillegg har regjeringen spredd en allergi mot private tjenester som fører til at vanskeligstilte barn ikke får de skreddersydde oppleggene de fortjener, sier Asheim."

Skreddersydde opplegg, jaha. Ikke en tanke på hvorvidt det gavner barn å "plasseres" i det hele tatt.

Akk ja. Det er utrolig i hvilken grad det partiet bruker tiden til å sy seg nye skylapper hele tiden.

*

Under dette miserable tøyset har en Jan Myhre postert en lang kommentar som er meget god. Han begynner slik:

"Barnevernet er blitt et rettsløst pengesluk, hvor synsing avgjør de alvorlige sakene etaten behandler. I dag er det lettere å ta fra et alminnelig godt fungerende foreldrepar ungene enn det er å få en småkriminell dømt."

Selv ikke dårlig fungerende foreldre skal behandles slik som barnevernet behandler folk, Myhre, og enda mindre skal barna miste dem. Det minner farlig om fariséisme å hevde at man må være spesielt bra for å "ha lov til" eller "fortjene" å ha sine barn hos seg. Men ellers har jeg betydelig innvending bare mot ett punkt: Han hevder at Bufetat ønsker mer hjelp i hjemmene. Det er mulig at Bufetat sier dette, men folkene i Bufetat er jo akkurat de samme barneverns-entusiastene som i de kommunale barnevernene rundt om og i departementet og hos Barneombudet og hos alle de engasjerer. Alle er med på den lukrative seilasen til ulykke for barn.

Men ellers har Myhre mye å fare med.

Hva svarer så Unge Høyre på dette? Sier de at de nå vil anstrenge seg for virkelig å gå inn i realitetene bak det de ønsker makt til å "organisere"?

Nei, det er taust fra dem. Bortsett fra noe spamming nederst på siden er det taust, ja.

I margen til venstre sies det noe om debatt i 2009. Myhres kommentar er datert 13.03.2012. Så Unge Høyre følger vel ikke opp så lenge etter. Men innholdet av Unge Høyres visjoner er nøyaktig så ille nå i 2013 også, i hele partiet Høyre, se for eksempel

Unge Høyres nye leder [Henrik Asheim]  17.-19. juni 2008
Kommunevalget til høsten - ikke Høyre  19. mai 2011
Olemic Thommessen (H)  22. mars 2007 - 25. februar 2009
Linda C. Hofstad Helleland fra Høyre - igjen og igjen  20. desember 2011
Motbydelige Linda Helleland  17. februar 2012 - 11. april 2012

Det er alt i alt kontinuitet i det partiet, og trofasthet mot allerede inntatte standpunkter. Så Unge Høyres uttalelse i 2009 er fortsatt illustrerende nok.


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Uvitende Unge Høyre på jordet - og tause
PostPosted: Sat Feb 02, 2013 4:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Denne postingen (over) eller lenken hit, er meldt til Facebook. Noen Høyre-elskere liker altså ikke ytringsfrihet.

Så da ærer jeg den med å gi den denne lenken:

http://url.r-b-v.net/sensurert-av-facebook

At man hindrer ytringsfriheten bruker jeg som argument, så sensuristene gjør det bare verre for seg selv og partiet de skal skjerme for kritikk.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Uvitende Unge Høyre på jordet - og tause
PostPosted: Sat Feb 02, 2013 5:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nå er visst også jeg helt på jordet (altså i tillegg til Unge Høyre, men på litt annet grunnlag, da). Hva betyr det at det er meldt til Facebook? Det må da vel bare være et innlegg på Facebook med lenke til innlegget, som noen eventuelt kan få fjernet på Facebook? Det høres "Texas" ut at noen som skriver/leser på Facebook, eller noen som administrerer Facebook, kan ha anledning til å bry seg med rbv, eller ??

Forøvrig må jeg smile litt. Jeg har i løpet av årene skrevet adskillige artikler og innlegg som noen nok er blitt skummende over, men at akkurat dette innlegget her kan vekke noen konsternasjon synes pussig! Er det Høyre eller Unge Høyre som "melder", eller er det hvem som helst, eller er det skjult hvem som forlanger innlegg fjernet?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Uvitende Unge Høyre på jordet - og tause
PostPosted: Sat Feb 02, 2013 9:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det er mulig å trykke på "varselknapp" på innlegg og bilder på Facebook. Etter å ha delt det over 35-40 steder på Facebook, var det noen som har varslet. Jeg tror ikke Facebook setter seg inn i Forumet RVB. Tipper heller det er en eller annen automatikk i at om si og så mange trykker ditt og datt, så sperres muligheten for videre deling.

Ingen vet hvem sensuristene er. Verken hvem som trykker på varslinger, hvem som lager varslingssystemene, eller hvem som tar den manuelle jobben. Det er altså opplagt til misbruk.

Google som driver YouTube.com, gjør dette litt bedre. Der skjules innlegg, men ved et tastetrykk kan hvem som helst få de frem igjen. Dermed blir brukernes sensurlyster avslørt, og ingen ting fjernet.

Nå ble ikke noe fjernet, denne gang, så langt jeg vet. Men spredningen ble litt hemmet. Det tok jeg igjen mot gjennom å informere om sensuren og hva som skulle sensureres.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]