It is currently Fri Mar 29, 2024 12:32 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Statsråd Thorkildsen på barnejakt?
PostPosted: Mon Apr 30, 2012 6:57 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Den nye statsråd, Inga Thorkildsen prøvde å manipulere politiet i barnefordelingssak: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8110721

"Han ble etter en flere år lang prosess gjennom rettssystemet tilkjent hovedomsorgen for sitt barn. Politiet har ingen planer om å gjenoppta etterforskningen rundt beskyldningene mot ham.

De siste dagene har det imidlertid kommet fram at barne-likestillings- og inkluderingsminister Inga Marte Thorkildsen valgte å gripe direkte inn i denne saken høsten 2011.

Hun skal ha tatt kontakt med etterforskeren og presentert seg som stortingsrepresentant. Hun ba deretter politiet om å gjennomføre nye avhør av barnet."

"Barnets far mener hun har gått langt over streken.

– Hun har vært med på å iscenesette, regissere tiltak og aktiviteter for å sørge for at barnet ikke skulle bli overført til meg, til tross for en dom og vurderinger fra barnevernet som tilsier at barnet skulle akkurat det.

Ifølge barnefaren har ikke Thorkildsen vært interessert i å høre hans versjon av saken.

– Hun har fått tilbud om å snakke med meg, noe hun ikke har villet gjøre. Hun har ikke vært interessert i å høre på vår versjon i det hele tatt. Det er en ensidig informasjon statsråden har sittet på."


"Senest i går fortsatte Thorkildsen sitt engasjement i denne ene barnefordelingssaken, på sin egen Facebook-side. Her har hun også lagt ut diagnosen til det sju år gamle barnet." :

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8110485
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10057511

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8109117

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10050380

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 55Nji9UScR

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statsråd Thorkildsen på barnejakt?
PostPosted: Mon Apr 30, 2012 9:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Thorkildsens "lekkasjer" : http://www.aftenposten.no/nyheter/--Tho ... 5759S9UScR

- At en offentlig tjenestemann gir ut taushetsbelagt informasjon er straffbart, og er i såfall langt verre at hun som stortingspolitiker ba politiet etterforske incest-saken på nytt, forteller hun.

Hun = Ranum, tidligere leder av fylkesnemda,politiinspektør, og siden 2007 har hun vært kommunalråd.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statsråd Thorkildsen på barnejakt?
PostPosted: Tue May 01, 2012 6:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Poenget mitt er å belyse politikerens tabbe fult ut. Derfor kopien nedenfor.

Siden denne saken er publisert for almenheten, så må den vel regnes som almen kjent, og derav kunne publiseres? Her er det heller ikke knyttet noe navn til det hele. Mener dere jeg skal viske ut diagnosen, så si fra.

Image

Litt underlig at de som er langt inn i psyko- og sosio-babbel-tåken skal spre slik informasjon. Et eller annet henger ikke helt sammen i hodene deres.

Merk at det da var 237 klovner som har trykt at de liker dette. Det indikerer jo at det er SV-kultur for å spre barns diagnoser så lenge det ikke er foreldrene som gjør det. Dette bablet da også barnevernsombud Hjermann om i denne sammenhangen, at foreldre var sååå mye verre.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statsråd Thorkildsen på barnejakt?
PostPosted: Wed May 02, 2012 1:02 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Jeg har ikke store problemer med at diagnosen står der, når det ikke står noen navn på familien ved siden av. Det er i tilfelle de som er i den nærmeste kretsen som kan gjette hvem han er, de som for eksempel vet hvor farens advokat arbeider.
Dessuten er det ikke sikkert at diagnosen er riktig, den er jo sikkert satt av en psykolog... At barnet har slitt med foreldrenes konflikter, høres veldig logisk ut. Så en kjerne av sannhet er det nok i diagnosen.

Mener å ha lest at det gjelder en sønn, og det er muligens enda mer krenkende for en far å bli beskyldt for incest mot en gutt. Mer krenkende for barnet blir det nok også. Dette er et eksempel på at bekymringen blir opphøyd til noe "hellig", man krever at bekymringen må sette i gang noe. Inga M. Thorkildsen ser det som edelt å være bekymret for et barn. Neste gang noen anklager noen foreldre, skal jeg spørre om de er bekymret for slikt hos seg selv, eller om det bare er hos andre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statsråd Thorkildsen på barnejakt?
PostPosted: Wed May 02, 2012 4:07 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Arild Holta wrote:

Poenget mitt er å belyse politikerens tabbe fult ut. Derfor kopien nedenfor.

Siden denne saken er publisert for almenheten, så må den vel regnes som almen kjent, og derav kunne publiseres? Her er det heller ikke knyttet noe navn til det hele. Mener dere jeg skal viske ut diagnosen, så si fra.

-rom-


Mediene lager oppstyr over Torkildsen og fremstår som kritiske. Nå vet ingen lenger hva mediene lager oppstyr om.

Det er grovt, det hun gjør og det hun har gjort. Når allmennheten ikke lenger vet hva det er, fordi hun har slettet facebookmeldingen, kan en ikke gjøre seg opp en egen mening. Så vaser medierøret videre. Torkildsen er ingen viktig person, det står mange i køen bak henne med samme moral, samme dømmekraft, samme handlemåter.

Det som blir stående, er folks inntrykk av at vi har kritiske medier som sikrer demokratiet, hindrer korrupsjon etc. Det er ikke riktige tiden til å si det. Men det virker som mediene er med i å forville folk hvordan ting i samfunnet fungerer, egentlig. Det faren reagerer på at hun, som statsråd gjør det - det er jo i farens interesse at hva hun gjør forblir i offentligheten. Men, hvis han, sier fra, er det jo en annen ting. Politisk er det viktig at hennes facebookmelding forblir i offentligheten som dokumentasjon. Så kan folk gjøre seg opp en mening selv, om hvilke statsråder en har utstyrt seg med.

Og eneste sted, selve grunnen til medieoppstyret er å lese, er på et nettforum. Det er et spill. Vi skal tro vi har kritiske medier. Jeg opplever det ikke slik. Mulig tar jeg feil men vil folk virkelig ha statsråder som Torkildsen, vi de ha SV i regjering overhodet? Hvis de vet hva de driver med? For eksempel bevilger penger til sine egne.

Mediene bidrar ikke til endring av grunnleggende forhold i samfunnet, som ikke burde finne sted. Men det er kanskje slik vi vil ha det? Eller er det slik at Norge ikke lenger er et demokrati? (Jmfr. Domstoler-Pressen-De folkevalgte politikere). Barnevern er ikke det eneste eksempelet. Rosetog-Statsråd, Statsminister som har uttalt hvilken dom man ville bli lettet over. Pressen fokuserer på en del ting, men trekker ikke linjer mellom at de samme ting ser ut til å foregå flere steder samtidig.

Jeg står ved, at dersom allmennheten visste sannheten om barnevernet, ville det ikke være mulig å opprettholde systemet, slik det fungerer i dag. Det ville vært rettssikerhet for barn, og for foreldre, og det vllle ikke være nødvendig med Fylkesnemdsaker hvor offentligheten ikke har tilgang. Bare å kunne ha fått åpnet disse dørene! Nå, når utenlandske medier har fattet interesse for norsk barnevern. Slik at allmennheten fikk vite hva som skjer bak lukkede dører. Jeg har ikke sett en eneste avis skrike høyt om at offentligheten ikke får innsyn i Fylkesnemdbehandlingene. Men de skriker, når barn har opplevd mye verre ting enn omsorgssvikt. Hvorfor skal det som skjer i fylkesnemdene holdes skjult? -Hvorfor?

Dessverre. Det er medienes ansvar i et demokratisk samfunn, å informere. Slutte å spille på folks følelser, skandaleoppslag osv. - Erstatte føleriet og "ingen røyk uten ild" med fakta og forskning. Men FN, Mennesrettighetsdomstolen, Polske, Russiske, og Indiske myndigheter og medier er det håp om kanskje bidrar til å sette barnevernsdøren på en gløtt. Internett har forandret mye, Norge er ikke Kina, ennå. Men det er sikkert krefter i samfunnet som ønsker å stenge ned debatten som skjer på internettfora, også.

Det er fakta, at Torkildsen skrev det hun gjorde, på facebook. Derfor skal det stå, så sant ikke de det gjelder personlig opplever det som en belastning.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Statsråd Thorkildsen på barnejakt?
PostPosted: Wed May 02, 2012 4:49 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Jeg forstår at ikke alle tar bølgen for det jeg har gjort.
Hilsen Athene 8)

Til hva saken dreier seg om: Torkildsen, vår nye Barneminister demper gemyttene: Omdefinere en skandale, og enda en, og en verre og enda en verre til å hete "kritiske innspill". Tusen takk alle sammen :P !

Kanskje hun begynner å skjønne snart, i det minste, hva hun driver med selv?

I perioden april - juni i fjor stilte hun skriftlige spørsmål til flere statsråder, blant annet daværende justisminister Knut Storberget (Ap), om barns rettssikkerhet i incestsaker. Det samme gjorde hun fra Stortingets talerstol, og spørsmålene har flere paralleller til den aktuelle incestsaken.
(Tusen takk VG).

Thorkildsen engasjerte seg ifølge Dagbladet også for å få oppnevnt en egen advokat til barnet og ba den profilerte advokaten Thea Totland begjære seg oppnevnt. (Tusen takk Dagbladet).

Farens advokat, Mette Yvonne Larsen, påpekte imidlertid at dette ikke var en nøytral advokat, men en som hadde hatt kontakt både med moren og Thorkildsen selv. Lagmannsretten valgte derfor å trekke oppnevnelsen tilbake etter kort tid..(Tusen takk for kritiske innspill! Og jeg er så kjempesøt, at det går nesten ikke an!)

Daglig leder Kari Engen Sørensen i Støttesenter mot incest Oslo roser Thorkildsen for hennes engasjement. (VG).

(Fra VG): - Jeg syns hun har vært veldig modig. Vi trenger flere som henne, sier hun.(leder ved Støttesenter mot incest Oslo).

Mens Statsråden venter på å få endret et system hun tydeligvis mener ikke fungerer, i incestsaker-justisdepartementet, jobber man bak lukkede dører. Hun kunne tatt en en titt inn i sitt eget departement. Begynne å rydde i rettsikkerheten for barn som havner i barneverns korridorene.

Flere forviklinger? Thorkilsen?
-Det neste er at Stavanger Aftenblad begynner å grave i ditt eget departement, 1Q=)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]