It is currently Sat Apr 20, 2024 2:02 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Trenger vi flere helsesøstre som kan spionere på familiene?
Ja, kontroll og overvåkning er viktige virkemidler for den rød-grønne regjeringen 11%  11%  [ 1 ]
Nei, vi trenger ikke flere helsesøstre 89%  89%  [ 8 ]
Total votes : 9
Author Message
 Post subject: Helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad (Ap)
PostPosted: Tue May 08, 2007 9:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Aldri før har norske barn hatt bedre helse, men helsemyndighetene er ikke fornøyd.

Helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad uttrykker bekymring for at hvert femte barn eller ungdom i Norge har psykiske vansker av en eller annen art.

- I denne sammenhengen er det viktig å se på lavterskeltilbud som kan nå frem til barn og unge. Éi helsesøster per 1.000 elever er altfor dårlig, derfor vil regjeringa styrke denne type tjenester, sier Brustad.


Kommentar: Helse- og omsorgsminister vil ha flere helsesøstre slik at flere barn kan kanaliseres inn i barne- og ungdomspsykiatrien.

Helsestasjonen er barnevernets forværelse. Det er urovekkende at helse- og omsorgsministeren ønsker å styrke barnevernets tak på barnefamiliene. Barnevernets inngripen i familien er i seg selv en stor psykisk påkjenning, og mange barn blir mobbet som følge av at barnevernet forfølger dem.

Vi trenger færre, ikke flere, helsesøstre som kan spionere på familiene.

Helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad nomineres herved til Månedens Idiot for mai 2007.

Image

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 10:24 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Dersom det er slik at de kan påvise at barn i dag har dårligere psykisk helse - noe jeg stiller meg litt tvilende til, all den tid slike ting ikke var på dagsorden i det hele tatt for bare et par tiår siden - så kan dette ikke skyldes familien, siden den i dag hevdes redusert til å være en enhet for fritidskonsum.
Det altså være andre årsaker, og det er også antatt. Allikevel er det barna og foreldrene som havner i søkelyset og som skal korrigeres.

Hvor er logikken her da?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 10:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Helsestasjonen er barnevernets forværelse. Med dagens barnefjernshysteri, kan det fort bli helvetes forværelse.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 10:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Hvor er logikken her da?


Logikken er

1. Ekstremfeministenes fordreide syn på familie.
2. Statens "behov" for å se til "SINE" barn, der de måtte være.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 10:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
KILDE

Quote:
(Tidligere skrevet i annet forum. Burde stå her.)
[font=Arial, sans-serif]Det såkalte barnevernet sier det stadig blir dramatisk verre å være barn.[/font]

Det er tvert motsatt av anstendig forskning!

Kilde 1: Mozon.no
Kilde 2: Idag

Hvorfor er barnevernet uenig i den mest anerkjente forskningen på barns helse?

Mozon.no wrote:
En undersøkelse av norske barns dødelighet og sykelighet er hyggelig lesning for både forskere og foreldre. Rapporten som er gjennomført av Nasjonalt folkehelseinstitutt, viser at norske barn nå er sunnere enn noen gang.

- Dette er en helt åpenbar forbedring av tilstanden til norske barn som nå er blant de friskeste i hele verden. Vi har lav spedbarnsdødelighet og små barn er sjelden alvorlig syke.


Til og med difuse lidelser som "psykiske" kunne man ikke dokumentere økning av.

Sett imot dette blir det såkalte barnevernet stående som rendyrkede svindlere og masseforførere. Politikerne tror imidlertid på pressgruppen i den offentlige sektor. Derfor øker de budsjettene i såkalt barnevern med hundrevis av millioner kroner. Dette "barnevernet" blir deretter prakket på stadig sunnere barn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 10:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Hvert femte barn har psykiske vansker. Syntest jeg leste en plass at 2 av 10 spebarn også hadde "psykiske" vansker. Det er vel like før barnevernspedagogene står klare på fødestuene for å tilby foreldre hjelp.
En måte å få befolkningen frisk på er å fjerne barnevernspedagoger, usakelige og psykisksyke psykologer samt grådige advokater.
Personer som kommer med de oppkonstruerte tallene må faktisk ha en alvorlig svekkelse av logisk-tenkeevne.

Hvorfor er barnevernet uenig i den mest anerkjente forskningen på barns helse?

De forstår ikke tallmatriale. De vet ikke hva ordet objektiv betyr.
Noe av det jeg la merke til når jeg snakket med barnevernet; var de dumme tomme blikka, når jeg ba de svare på enkle spørsmål.


Top
 Profile  
 
 Post subject: 130,000 familier har rus-/eller psykiske problemer
PostPosted: Wed May 09, 2007 7:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tone Hauglum wrote:
Hvert femte barn har psykiske vansker.


Det påstås at "rundt 130.000 familieri Norge lever til enhver tid med psykiske lidelser og rusproblemer." Det blir rundt regnet en kvart million norske barn, det!

Det høye tallet har sannsynligvis fremkommet ved å legge til grunn en svært vid definisjon av psykisk problemer. I et helsebilag til Aftenposten står det at nå kan man kontakte såkalte coach for å lære å mestre stress. Jeg er ganske sikker på at slik stress-mestring vil bli klassifisert som "psykisk problemer" av politikerne.


Tone Hauglum wrote:
Noe av det jeg la merke til når jeg snakket med barnevernet; var de dumme tomme blikka, når jeg ba de svare på enkle spørsmål.


He, he! Det er ikke akkurat de smarteste som tar seg jobb i barnevernet. Det er en helt spesiell type mennesker.

Det er egentlig ganske ironisk at barnevernerne fradømmer mødre retten til sine barn på grunnlag av lav IQ når de selv lider av kollektivt sviktende kognitive evner. Man kan spørre seg hva slike mennesker har å bidra med. Svaret er innlysende: Ingenting. Deres inngripen vil tvertimot kunne gjøre stor skade på sakesløse barn og foreldre, som livredde forstår at de er i dårenens vold.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 09, 2007 8:13 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er jo i realiteten et mye hardere samfunn vi lever i nå, enn for bare en generasjon siden.
Vi har oppnådd en effektiv aldersegregering, vi har så godt som klart å oppløse familien - mesteparten av oppdragelsen er jo allerede profesjonalisert - dette viser seg å ikke fungere så godt på det menneskelige plan - folk blir rett og slett syke av det.
I stedet for å erkjenne at dette eksperimentet ikke har vært vellykket for oss som mennesker - velger vi i god økonomisk tradisjon å skape nye yrkesmuligheter i en repareringsindustri.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Alt som var vanlig før i tiden
PostPosted: Wed May 09, 2007 8:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Alt som var vanlig før i tiden, altså å "mestre" helt vanlige dagligdagse problemer, en forutsetning for å lære om livet og vokse for sin egen del, er nå blitt sykeliggjort.

Så, nei, vi trenger ikke flere helsesøstre som kan / skal spionere på barna våre.

Så sant jeg kan, skal jeg sjekke ut av dette Orson-helvetes-landet, og lokke barna med meg, slik at barnebarna min ikke skal oppleve å bli spionert på og sykeliggjort. Spania høres fint ut. Eller Italia for den saks skyld.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 10:59 pm 
Offline

Joined: Fri May 11, 2007 4:06 pm
Posts: 45
2 av 10 spedbarn, ja for det er jo ganske sannsynlig. Herremin hvor teit går det an å bli. Nominasjonen støttes

_________________
Gjøre noe gratis for et medmenneske?

http://www.thehungersite.com/clickToGiv ... s?siteId=1


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]