It is currently Thu Mar 28, 2024 10:19 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Til rett tid?
PostPosted: Thu May 03, 2007 8:45 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Fra gjesteboken:

Quote:
Jeg håper alle dere som påstår at dere har blitt behandlet urett av barne''vernet'', (Admin kom. liksomvernet) med hånden på hjertet kan si at dere gir barna deres trygge oppvekstvilkår og at dere yter nødvendig omsorg og hjelp til rett tid.


Jeg lurer veldig på hva som ligger i formuleringen "nødvendig omsorg og hjelp til rett tid". Kan vi noen sinne vite sikkert hva som er riktig hjelp og om det i det hele tatt er nødvendig?
Hva er det som avgjør det?
-den som ber om hjelp? Hva med den som ikke har bedt om hjelp?
- den som skal yte hjelp? Hva når de påtvinger mennesker tiltak -er dette hjelp?
-er det resultatet? Hva når disse blir katastofale? Hvem er skyldig da?

Jeg vet at jeg ikke alltid har kunnet gi barna mine den perfekte hjelpen - ikke på grunn av vond vilje, men fordi jeg er et menneske, med de begrensninger det innebærer. Allikevel har jeg et stort fortrinn framfor det profesjonelle hjelpeapparatetet - jeg elsker mine barn og de vet det!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Til rett tid?
PostPosted: Thu May 03, 2007 2:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
...
Jeg vet at jeg ikke alltid har kunnet gi barna mine den perfekte hjelpen - ikke på grunn av vond vilje, men fordi jeg er et menneske, med de begrensninger det innebærer. Allikevel har jeg et stort fortrinn framfor det profesjonelle hjelpeapparatetet - jeg elsker mine barn og de vet det!


De fleste barnevernsoffer bør ikke komme med slike normale tilståelser. At de ikke er overmennesker vil bli brukt mot dem. Hver naturlig svakhet vil systematisk kunne bli brukt mot dem.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 03, 2007 6:21 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nei, men jeg kan og jeg vil -rope det ut! Ingen som teller kan lenger bruke det mot meg, for mine barn er nå voksne.

Jeg kjenner ingen som kan si at de alltid var der til rett tid på rett måte i noen sammenheng. Den som påberoper seg det må ha svært liten selvinnsikt! Og det var det med splinten og bjelken da...

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Til rett tid?
PostPosted: Thu May 03, 2007 7:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Anne Brit Raaen wrote:
...
Jeg vet at jeg ikke alltid har kunnet gi barna mine den perfekte hjelpen - ikke på grunn av vond vilje, men fordi jeg er et menneske, med de begrensninger det innebærer. Allikevel har jeg et stort fortrinn framfor det profesjonelle hjelpeapparatetet - jeg elsker mine barn og de vet det!


De fleste barnevernsoffer bør ikke komme med slike normale tilståelser. At de ikke er overmennesker vil bli brukt mot dem. Hver naturlig svakhet vil systematisk kunne bli brukt mot dem.


Det vil bli tolket som en innrømmelse av at du trenger hjelp. Det vil bli fattet vedtak om hjelpetiltak før du rekker å få sagt "kake". Du må aldri, aldri si at du ikke er annet enn den perfekte forelder. Alt annet enn perfeksjon vil bli tolket som mislykkethet og uegnethet. Husk, det er å være forelder blir av barnevernet definert som en risikosport.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 9:11 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Husk, det er å være forelder blir av barnevernet definert som en risikosport.


Det er jo det også på et vis. Livet i seg selv er jo en risikosport. Og vi vet jo at vi ikke overlever.

Men det er viktig at vi -som ikke lenger risikerer å få BV på døra- peker på at det er så godt som umulig å vite hva som er rett hjelp til rett tid hvis en ikke er allvitende og allmektig -altså er Gud.

Når slike formuleringer brukes i lovverk og retningslinjer gir vi makten - i dette tilfellet BV - rett til å tre inn i Guds sted. Skummelt....

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 9:30 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hvis du er glad i målinger
Så kan du måle neser
Den er litt lang på svensker
Og kort på en kineser

Men vil du prøve målinger
På gleden i et sinn
Så får du ikke gjort det
For du slipper ikke inn


Hilchen Sommerschild

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hjelp som føles som en knyttneve i solar plexus
PostPosted: Fri May 04, 2007 9:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Arild skrev:

Quote:
Husk, det er å være forelder blir av barnevernet definert som en risikosport.


Det er jo det også på et vis. Livet i seg selv er jo en risikosport. Og vi vet jo at vi ikke overlever.

Men det er viktig at vi -som ikke lenger risikerer å få BV på døra- peker på at det er så godt som umulig å vite hva som er rett hjelp til rett tid hvis en ikke er allvitende og allmektig -altså er Gud.

Når slike formuleringer brukes i lovverk og retningslinjer gir vi makten - i dette tilfellet BV - rett til å tre inn i Guds sted. Skummelt....


I og med at du nevner Gud så vil jeg nevne at det allerede finnes en god retningslinje for hvordan hjelp skal gis: Du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg.

Jeg tror de færreste av barnevernets informanter ville likt å selv bli meldt til barnevernet, som først og fremst er et kontrollorgan.

Dessuten tror jeg de aller fleste foreldre er istand til å gi barna sine rett hjelp til rett tid. Dette i motsetning til barnevernerne som gir feil "hjelp" til feil tid. Det er aldri et godt tidspunkt for å motta "hjelp" fra barnevernet, og "hjelpen" deres er til de grader forfeilet at den er til mer til skade enn gavn.

Alle med barn, barnebarn eller oldebarn risikerer i prinsippet å få barnevernet på døren. Barnevernet forfølger familier i generasjoner. Det kalles den sosiale arven.

Jeg synes det er latterlig når barnevernskjerringer påstår at foreldrerollen er som å hoppe bungee fra Golden Gate Bridge uten rep. Det farligste ved barndommen i Norge er barnevernet selv. Det å samarbeide med barnevernet er som å hoppe ut fra et fly i 10,000 meters høyde uten falmskjerm og håpe at det går bra.

Quote:
Hvis du er glad i målinger
Så kan du måle neser
Den er litt lang på svensker
Og kort på en kineser

Men vil du prøve målinger
På gleden i et sinn
Så får du ikke gjort det
For du slipper ikke inn

Hilchen Sommerschild


Til etteretning: Hilchen Sommerschild står på listen over psykologer/leger som ikke kan anbefales.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Fri May 04, 2007 9:47 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 9:44 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
eg synes det er latterlig når barnevernskjerringer påstår at foreldrerollen er som å hoppe bungee fra Golden Gate Bridge uten rep.


Det er jo nettopp slik det er i dag, når en aldri kan vite hvor konrtollapparatet slår til neste gang.

Agrippa skrev:

Quote:
I og med at du nevner Gud så vil jeg nevne at det allerede finnes en god retningslinje for hvordan hjelp skal gis: Du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg.



Tror du det hjelper dersom dette ble presisert i retningslinjene for BV?
I dag glimrer jo etikken med sitt fravær og er erstattet med sosiologi, psykologi og jus.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 12:06 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Filosofi.
Prøv denne tenke måten:
Der det er makt, der er det penger. Der det er penger og makt, der er det korrupsjon.

Husk på at disse barna i barnevernet er en "gull gruve" for advokater, psykologer, barnehjem, privat personer etc. For å holde dette "maskineriet" i gang trengs det barn.
Barnevernet setter opp en "handle-/bestillingsliste" også kalt mandat. Denne listen gir en kun til et "firma" som en vet vil levere hva som er bestilt. En handler jo ikke av forhandlere som ikke leverer den "kvaliteten" som er ønsket på varen. Når så kvaliteten på varen er sjekket og finnet tilfedsstillende, så bærer det videre til fylkesnemnda.
Her kan en gjerne spe på med et hastevedtak først. Politiet må jo også ha sitt, de skal jo inn som medhjelpere for gjennomføringen av hastevedtaket. Og slutt produktet i denne industrien vet vi jo; ødlagte barn og familier.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 9:27 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg ser det litt anderledes - hele samfunnsordningen er barne og familie fiendtlig, familien har ikke lenger noen verdi utover å produserere rekrutter til systemet og til å forbruke det som produseres.
At dette fører til ulike former for opprør avler bare nye næringer, uten at den egentlige årsaken - at vi biologisk ikke er tilpasset et liv i "gesellschaft", men trenger "gemeinschaft" for å bli gangns mennesker - blir vurdert i det hele tatt.
De som betaler den største prisen ser vi blant annet i Oslo sentrum.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]