It is currently Thu Mar 28, 2024 10:07 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Fakta om skrivere | her er billige | laser/blekkskriver
PostPosted: Thu Aug 10, 2006 4:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Skrivere

:!:Kelkos prissammenligning for skrivere får du vite hvor du skal handle/bestille billigest skriver.

De fleste av plakatene kan skrives ut med en sort/hvitt billig-laser. Mange av plakatene i farger kan også skrives ut med sort/hvitt.

Fordelen med sort/hvitt laserskriver er
۰ utskriftskostnader
۰ utskriftshastighet
۰ vannfaste utskrifter

Jeg har en HP Laserjet 1010 som jeg bruker til å skrive ut plakater i sort/hvitt (grånyanser). Den kosten en god tusing for over 1 og 1/2 år siden. Den takler ikke fotoutskrifter godt. Så langt jeg kan se finnes det lasere som er billigere og bedre enn denne. Lasere under kr 1000 er et marked i vekst. Det blir stadig flere og bedre for under tusenlappen.

Gå inn på lenken over, så finner du prissammeligninger. Send gjerne meg en PM om du ikke har peiling og ønsker kjøpe. :)

Noen blekkskrivere har vannfast blekk. Skal man kjøpe skriver må man spør om dette.

:!: Min Epson Stylus C66 Photo Edition har vannfast blekk. Jeg bestilte den for ca 1/2 år siden og betalte totalt ca kr 600,-. Den er flott å skrive ut plakater og alt mulig annet med.

Laserskrivere for fargeutskrifter er dyre. Det blir fra kr 3000,- og oppover. Når skriveren er tom og man skal skifte tonere (det som sørger for farge på arket) så koster det MYE - flere tusen. Det er likevel billig, for det holder jo i en evighet. Barnevernsoffer har ofte dårlig økonomi (ikke enkelt å styre økonomi når man må rømme, betale dyre advokater, eller psykes ned). Det kan være uoverkommelig med 2-3000 kroner og mer for å få skrive videre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]