It is currently Thu Mar 28, 2024 2:07 pm



Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fra "lovekspert"
PostPosted: Fri May 25, 2007 8:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Hei alle sammen. <br>Må bare si det med en gang. Jeg fyller ikke kriteriene for å skrive her, men så er jeg heller ingen barnevernsfantast, så da håper jeg det er greit med et par spørsmål?<br>Dere har helt sikkert hørt det før, men med slike meningsfylte personligheter jeg har sett her inne, klarer dere sikkert å svare en gang til? Fint.


Ja, vi har hørt det før.

Quote:
Først så lurer jeg jo selvfølgelig på hvorfor dere forsvarer uthengning av ansatte innenfor barne''vern'', (Admins endring). Tror dere at ingen barn i Norge trengs å innebefattes av et offentlig vern? Er det slik at dere ser på barne''vernet'', (Admins endring) som en etat som kun er ute etter å herse med folk?


Etater kan ikke herse. Etater kan ikke tenke. Det er mennesker som herser.

Quote:
...og ikke minst: Hvordan ville du reagert, hvis du plutselig så en lapp på din lokale butikk, hvor det ble oppgitt at du var (admin: hva personen hadde skrevet her var umulig å vite, grunnet spamfilteret...)., når du ikke var det?


...

Quote:
Hvis du kaster meg ut av forumet nå, så respekterer jeg det. Siden jeg ikke oppfyller deres krav på deres område. Fair enough. Men hvordan kan dere da forsvare at dere selv bryter regler i et forum hvor dere ikke er lovmessig autorative? Jeg snakker jo selvfølgelig om uthengning. Det er ikke deres sak og bedømme noe som skal bedømmes av domsstolene...ikke sant?

Men hvis du nå synes at dette er ubehagelig kritikk, og stenger meg ut.

Kanskje jeg bare skal skaffe meg en proxyserver og komme tilbake igjen?


1. Du respekterer.
2. Du respekterer ikke, men vil komme tilbake.

"Logikken" minner meg om barnefjernere som knuser familier under mottoet "respekt for familien".

Kan du hoppe tau og ikke hoppe tau samtidig?


Om staten vil skyte meg, trenger jeg ikke lovhjemmel for å påpeke at de involverte er amoralske til det fordervelige. Man stjeler heller ikke barn.

Er det ikke trygt og godt å gjøre staten til moral? Tenk å slippe å tenke. Tenk å slippe moralsk bedømning i religiøs ydmykhet overfor Storebror.


Quote:
Hvorfor skal jeg respektere deres lovverk, når dere ikke respekterer norsk lov?


hvis vi bryter loven, så er du fritatt for loven? Å kreve noe for andre og noe annet for seg, heter dobbelmoral.

Quote:
Les Straffeloven:

§247: Den som i ord eller handling optrer på en måte som er egnet til å skade en annens fde navn og rykte eller til å [b]utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den som for hans stilling eller næring fornødne tillit, eller som medviker dertil, straffes med bøter eller fengsel i intil 1 år.

I tillegg kommer skjerpende omstendigheter.

En annen paragraf som slik uthengning strider mot er "Hindring av offentlig tjenestemanns arbeid."

Det er nemlig ikke bare politiet som er innebefattet av dette.


Hvorfor har ikke politiet i Vefsn og Stavanger, brukt den loven. Kan ikke du, i din store juridiske kompetanse, skrive til dem at deres juridiske bedømning er på tryne?


Quote:
Begge disse lovene rangerer over ytringsfriheten, slik som det står på ung.no, som er en side jeg tar for gitt at dere støtter.


Det må være derfor det stadig tegnes karikaturtegninger av ledere i samfunnet!

Quote:
Eksempler på viktige begrensninger i ytringsfriheten:
* er forbudet mot ærekrenkende tiltale eller omtale av andre
* deltakelse i eller oppfordring til ulovlige eller straffbare handlinger
* spredning av opplysninger der du har lovbestemt taushetsplikt


* I følge menneskerettighetene har man lov å kritisere offentlige personer - utøvende makt.
* Du har enda ikke dokumentert ulovlighetene. Du har bare klart å overbevise folk som er like forvirret som deg selv.
* barnevernsofrene har ikke lovbestemt taushetsplikt om sine egne saker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 28, 2007 6:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Gjesteboken sendte meg en mail med litt spam i gjesteboken. Spammen er fjerner. Dette er kopi.
IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
Hello!

Someone has just signed your guestbook!

Name: Tore Tang
From: is back!
E-mail: bjonnen34@hotmail.com
Website:

Message:
Jaja dere...var vist ikke kvitt meg. hmmm?
Så, du kaller det dobbeltmoral?


Nei, mer. Jeg viste at det var dobbelmoral.

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
Hvor er din egen moral, når du stenger ute folk som kritiserer din tankegang...


Tillegging av motiv er hersketeknikk og passer gjerne manipulerende psykopater.

Jeg utestenger etter samme prinsipper som et fotballag: De som ikke er fotballspiller eller med i klubben må holde seg unna.

De som ikke er barnevernsoffer eller med blandt de som støtter, er ikke dette nettstedet til for.

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
men vil bruke samme metoder for å omgå en potensiell norsk lov?

...

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
At du stenger meg ute for å hindre kritiske blikk i din egen logiske tankegang, sier en del om nivået på argumentasjonen deres.


Tillegging av motiv er hersketeknikk og passer gjerne manipulerende psykopater.

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
Hvordan kan dere forvente å skille dere ut fra ekstremister og andre hatsider, når dere bedriver større sensur enn i Nord-Korea?


Altså om en ornitologisk forening nekter å skrive om noe annet enn ornitologi, i sitt medlemsblad, så er de sensurister av verste slag. Her har vi nok å gjøre med et geni!

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
and... btw: Hvordan kan du påstå at jeg er barnevernsfantast, når jeg har kritisert et etisk prinsipp? etikk har ingen faglige grenser, og er ihvertfall ikke kun relatert til barnevern.


Fordi du bruker tid på å forsvare overgriperne i stedet for de som opplever forferdelige overgrep.

Se her: Denne gutten tok sitt liv etter barnevernsterroren.

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
Dere, folkens.. setter dere over lovverket i Norge. Selvjustis av værste sort, når dere henger ut offentlige ansatte på nett. Det har ingenting med kritikk ågjøre. Kritikk er saklig rettet mot det faglige arbeidet... hets er på person. At dere ikke evner å se den forskjellen.. er skremmende.


Jeg trodde andre mente at selvjustis av verste sort var når noe torturerte og drepte kjeltringer. Du mener altså at hard kritikk av offentlig ansatte er verre.

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
Men.. denne siden tror jeg uansett er bortkastet tid. å fokusere utelukkende negativt på en sak, er kun for ekstremister.


Du er altså ekstremist som fokuserer utelukkende negativt på oss.

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
Etter å ha blitt utestengt en gang fra denne siden her på grunn av et kritisk blikk på deres etiske prinnsipper.. kan jeg ikke annet enn å se på den gjengen her inne som useriøse.


"...på grunn av..."
Tillegging av motiv er hersketeknikk og passer gjerne manipulerende psykopater.

IP 80.203.115.183 og 158.38.35.122 wrote:
Personer som har latt egen mislykkethet, bli til hat over en gruppe personer som har barns beste interesser lovpålagt i arbeidsinstruksen. Hat, og kun hat.. uten evne til å argumentere logisk.


Det finnes ingen vitenskap som kan definere barns beste.

Quote:
Lover åtitte innom snart..for å se enda en mislykket utestengning... og enda flere håpløse bortforklaringer basert på eget blindt hat.


Lykke til med letingen etter ip-adresser. Du finner nok ut at de lett tilgjengelige finnes i en begrenset mengde.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]