It is currently Thu Mar 28, 2024 11:23 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hjelp i form av publisitet i utlandet
PostPosted: Fri Mar 16, 2012 7:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hjelp i form av publisitet i utlandet

India/stavanger-saken har gjort mennesker rundt hele verden oppmerksom på norsk barnevern. Her er en som har fulgt opp med å postere mer om og av oss:

Vladnama. Memoirs of Vlad from Kabul

Som noen husker, fanget jeg opp nettstedet her:
viewtopic.php?p=32068#p32068

jeg har mailet et par ganger frem og tilbake med Vlad, og han sier at både han og kona har fortalt andre om India/Norge-saken, men de fleste tror ikke, eller tror at det er en "feil" som snart blir rettet. Så skrev jeg tilbake at det allikevel ikke er unyttig. For når de han og hans kone har snakket med, treffer på neste sak, så husker de at dette har de hørt før, så kanskje de som fortalte, ikke var så dumme allikevel.

Dessuten har jeg stor tro på individet, enkeltmennesker som forteller andre personlig bekjente om hva de har funnet ut.

Jeg tror Bjørn Erik kanskje er den som har sagt det klarest: Skal vi noen gang få en bedring av tilstanden angående barnevern i Norge, må det være gjennom hjelp fra utlandet, hjelp i form av full offentliggjøring og skarpt lys på alt som foregår her. Det er umulig å snakke fornuft med barnevern, allierte etater, politikere, jurister, presse ... Men utlandet skremmer dem en smule, skjønt de begriper ikke noe særlig da, av utlandets reaksjoner. Det viser igjen hvor langt forråtningen i tankegangen har gått her til lands.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjelp i form av publisitet i utlandet
PostPosted: Fri Mar 16, 2012 8:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Det er mulig at internasjonalt fokus, og press/diplomati fra dem overfor FN til å gripe inn i Norge, kan lage rusk i maskineriet. Maskineriet = Milliardindustrien hvor stadig flere barn konfiskeres, og ødelegges.

FN burde grepet inn ift Norge for lengst, Norge bryter menneskerettigheter hele tiden, samtidig fremstår de utad som gode - gode eksempler for alle.

Vi må aldri glemme at vi er til for foreldre. Hver eneste forelder vi når ut til med informasjon, kan bety étt, to, tre barn spart for store lidelser som varer hele livet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]