It is currently Thu Mar 28, 2024 7:13 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: En flott - og mystisk - nominasjon av Joar Tranøy !
PostPosted: Sat Jan 07, 2012 7:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
7. januar 2012


En flott – og mystisk – nominasjon av Joar Tranøy !

Riktignok hører jeg fra tid til annen antydninger om at det finnes adskillige i psykologi-kretser som er sterkt kritiske til gjeldende psykobabbel-trender. (Vi ser bare så sjelden noe til dem i åpen samfunnskritikk eller som kraftige forsvarere av ofrene for mishandling fra deres kolleger.)

Allikevel kunne jeg knapt tro det var alvor da ryktet nådde meg at noen har nominert Joar Tranøy som kandidat til en pris utdelt av Norsk Psykologforening:
Nominerte til Den Store Psykologprisen 2012

Her er begrunnelsen forslagstilleren/-erne har gitt:
Joar Tranøy, psykolog, skole- og oppvekst- PPT, Nesodden kommune. Tranøy nomineres for sitt engasjement rundt praksisen av lobotomi i Norge, kritikk av ADHD/Ritalin medisinering, samt kritikk av sakkyndighet i barnevernet. Joar Tranøy er historiker, kriminolog, psykolog og forsker. Han har skrevet fagbøker og fagartikler om kontroversielle temaer innenfor psykologien, psykisk helse, barnevern, sosialhistorie og kriminologi. Tranøy har særlig vært interessert i psykiatriens overgrep mot enkeltmennesker.

Som vi ser, er han nominert også for sin fortjenestefulle innsats for barnevernets ofre.

Festlig! Noen (men i all verden hvem??? :? ) har villet lage bøljer i den foreningen? Så vidt jeg vet har Joar Tranøy selv aldri villet være medlem der!

Her skal det bli interessant å se om psykolog-forenings-haren våger å hoppe utenfor opptråkket løype. :roll: :)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]