It is currently Thu Mar 28, 2024 2:51 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Fin artikkel av Merete Nykrem i Partiet De Kristne
PostPosted: Thu Apr 06, 2017 8:15 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Merete Nykrem, Ålesund PDK (Partiet De Kristne):
Barnevernet - en trussel eller et vern?
Som mamma til tre barn og et fortsatt bankende morshjerte til nå tre voksne barn, stiller jeg spørsmål til den makt barnevernet har fått i dagens samfunn.
Norge IDAG, 5 april 2017

"Jeg har vært vitne til scener som ikke kan kalles annet enn overgrep fra staten sin side, sett fra en meddommerposisjon i det norske rettsvesen. Jeg har sett utslåtte foreldre som kjemper for barna sine, som har blitt nappet ut av familien på en brutal måte, uten at de har noe å stille opp med. De står avkledd igjen og bruker sine siste krefter til å opptre uten lyte som det forventes inne i en rettssal."
   "Og tro meg, det har ikke vært et fnugg av bevis som tilsier at disse barna har vært utsatt for noe som skulle tilsi at de skulle bli fjernet fra hjemmet. Det har utelukkende vært overivrige pedagoger og sakkyndige som av en eller annen grunn ikke evner å verdsette familiestrukturen. De leverer en rapport som dømmer mor og far ned i søla for deretter å ønske dem «Lykke til», før de forlater rettssalen."


"Dersom du ønsker forandring i det norske barnevernet og du mener at familien har en viktig posisjon i samfunnet, må du stemme Partiet De Kristne (PDK) til årets stortingsvalg. Familien og dens suverenitet er en av kjernesakene til partiet og vi vil jobbe for at familien med mor, far og barn får igjen sin status i samfunnet.

Familien er ikke til for å tjene staten men staten er til for å tjene familien!"


*

Merete Nykrem er også blitt intervjuet. (Det fremgår ikke om dette intervjuet opprindelig kommer fra en annen kilde enn Barnefjern:)

Barnevernet Splitter Familier
Merete Nykrem er opprørt over saker hun har vært meddommer i, og forteller at hun ikke lenger kan være stille om situasjonen.
Barnefjern.org, 22 mars 2017

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]