It is currently Thu Mar 28, 2024 8:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Medias rolle som statsmakt
PostPosted: Wed Jun 08, 2016 3:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Dagen etter de store demonstrasjonene verden over mot Norsk barnevern kunne jeg nesten ikke vente med å åpne avisene. Jeg så for meg at "nå sprakk trollet". Nå kunne ikke lenger media la være og ta tak i hvordan virkeligheten faktisk er når det kommer til denne sinnsyke etaten.

Overskriftene var vel noe slikt som: 0 oppmøte i Bryssel og 3 (i en eller annen by). Å nyhetne nevnte det med at det vel ikke ble helt hva disse gale motstandrene hadde tenkt.

Jeg greide nesten ikke tro det. At tusenvis hadde demonstrert i byer i USA og veldig mange andre byer var rett og slett enkelt hoppet over. De som forholder seg til Norsk presse vet egentlig bare at dette ble en flopp.

Norsk presse er utvilsomt en statsmakt, og den er en del av statsmakten. Den er ikke noe vaktbikkje som oppgaven egentlig skal gå ut på. Den er jo hjelpes meg like kjøpt og betalt og gjennomvennskapskorrupt som alt annet. Den er ikke noe tredje makt. Den er helt tydelig en del av treenigheten!

I disse dager stuper salget av papirutgavene, og folk flest gidder ikke betale for nettversonen. Vi leser det som er gratis.. også ferdig med det. Jeg lurer på om avisene slik vi kjenner dem har utspilt sin rolle. Kanskje er de en av de siste dinosaurene, som nå gjør det de kan for å se store og sterke ut. Alternative medier begynner å spille en større og større rolle i folks liv. Det er grenser for hvor lenge noen få får lov til å styre "sannheten", og jeg tror den grensen nå er i ferd med å overtredes.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Medias rolle som statsmakt
PostPosted: Wed Jun 08, 2016 7:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Takk for en treffende analyse og interessante tanker!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Medias rolle som statsmakt
PostPosted: Wed Jun 08, 2016 10:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Sliten wrote:
Overskriftene var vel noe slikt som: 0 oppmøte i Bryssel og 3 (i en eller annen by). Å nyhetne nevnte det med at det vel ikke ble helt hva disse gale motstandrene hadde tenkt.
   Jeg greide nesten ikke tro det. At tusenvis hadde demonstrert i byer i USA og veldig mange andre byer var rett og slett enkelt hoppet over. De som forholder seg til Norsk presse vet egentlig bare at dette ble en flopp.

Yes, jeg husker det. Norske, skråsikre journalister hadde vært av sted og tatt bilder i Berlin, bilder som viste null fremmøtte, og dette uttalte de seg nedlatende om på tv.
   Man skulle tro at alene det at ingen var der, skulle fått journalistene til å fundere på om det kanskje var de selv som var dårlig underrettet, for hvis noen hadde annonsert at det ville bli holdt demo i Berlin, ville vel iallfall de som hadde annonsert dette, være der?
   Saken var at de kjepphøye norske hadde dratt til norsk ambassade eller konsulat. De hadde vel ikke festet seg ved mengden av demonstrasjoner rundt om i verden, som foregikk på høyst forskjellige steder, men bare gått ut fra at demonstranter var mest opptatt av å vise seg for nordmennene?

Jaja, sånn går det når offisielle media kun snakker med andre offisielle media. Det ligger nok under deres verdighet å f.eks lese på Bodnariu-gruppens facebook-side, kan jeg tenke. Der ville de imidlertid ha fått et levende og realistisk innblikk i demonstrasjonene.
   Demonstrasjonen i Berlin fant sted, den, på et helt annet sted i byen! Det ville nok også norske journalister kunne fått vennlig opplysning om, hvis de hadde nedlatt seg til å spørre!

Her har vi noen bilder og en video:
Bilde – "Berlin is moving too"
Bilder
Video

Slett ikke tusenvis av mennesker, men en del flere enn antallet norske journalister som har prestert noe annet enn å gjenta som papegøyer norske myndigheters vås om norsk barnevern!

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lie: En tsunami treffer nå TV
PostPosted: Sat Sep 03, 2016 5:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
En tsunami rammer TV

Siterer:
"Unge menneskers medievaner er helt forskjellig fra det vi har vært vant til. Først rammet det avisene, nå slår det inn som en tsunami over tradisjonell TV; kraftigere enn vi noen gang kunne innbilt oss."

Vel, det er vel bare å si takk og pris!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Medias rolle som statsmakt
PostPosted: Sun Sep 04, 2016 10:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Jeg vil gjerne få ri en kjepphest nok en gang, en som gjelder akkurat det samme: Onar Åms artikkel Den skjulte nyheten i Køln.

Vi har den på engelsk her på Redd Våre Barn:

Onar Aam:
The hidden news from Cologne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]