It is currently Thu Mar 28, 2024 12:21 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Klabb og babb og tull og tøys
PostPosted: Thu Jan 21, 2016 1:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Klabb og babb og tull og tøys

I en sak i Tromsø har en byråd sørget for å få flyttet et barn hjem til sin syke mor. Stor oppstandelse!

Byråden engasjerte seg personlig i barnevernssak i Tromsø
nrk Troms, 21 januar 2016

TENK personlig! Det skremmer de andre politikerne og godtfolk, som er vant til å beskytte seg med at de "ikke har anledning til å gå inn i enkeltsaker"! Hvordan skal det gå hvis én av dem viser at jo, det har man ?!!

Men så: Byråden sier at det har han ikke gjort!
"– Jeg ble kontakta av denne familien som hadde informasjon de ville gi til meg som politiker og byråd. Da la jeg til rette dette møtet for å høre hva som var deres historie og situasjon, sier byråd Brage Sollund.
    Sollund sier at han bare var der for å lytte.
    – Vi som politikere saksbehandler aldri enkeltsaker. Jeg har ikke vært inne og saksbehandlet noe enkeltvedtak her. Jeg hadde dette møtet og så har jeg ikke hatt noen befatning med saken etter det, sier byråd Brage Sollund."


Barnevernerne er fornærmet:
"Til NRK sier de at deres fagkompetanse ble satt til side av en ledelse som tok en viktig avgjørelse på egen hånd.
    De forstår heller ikke hvorfor en topp-politiker blander seg inn i en konkret barnevernssak."


og de er også redde for å si hvem de er og vise sine fjes:
"De er redde for represalier hvis de står fram offentlig med sine meninger."

Mest komisk er det kanskje at advokat Ulf Hansen, som er kjent viden om for å prosedere FOR omsorgsovertagelse for alle mulige kommuner i Nord-Norge, og hvor foreldre beretter at han gjør nærmest alt for å komme deres bånd til sine barn til livs i rettssakene, her uttaler dydig:
"– Dersom en plassering i beredskapshjemmet skjedde frivillig med foreldrenes samtykke vil forelderen eller en eventuell verge til forelderen, kunne tilbakekalle slikt samtykke når som helst."

*

Hele barnevernet, regler og ordninger, og politikeres og andrse forhold til det er et eneste sammensurium av sludder. Man skulle tro at de var 10-åringer, alle ihop! Eller kanskje 10-åringer er mere realistiske og mindre underfundige.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]