It is currently Fri Mar 29, 2024 12:48 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Horne vil kutte rett til barnetrygd
PostPosted: Wed Aug 05, 2015 8:58 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Så spørs det om ikke dette standpunktet også har noen barnevernmessige over- eller undertoner.

http://www.framtidinord.no/ntb/innenrik ... e#cxrecs_s

FrP i maktposisjon er ikke noe å glede seg over for alle som er interessert i reformasjon av barnevernet.

Gro Harlem Brundtland sa i sin tid noen forløsende ord, som beskriver den norske folkesjelen på en utmerket måte. Det er typisk norsk å være god! Foreldre som tar sine barn til en ofte berikende tid i utlandet, skal straffes. Det er typisk norsk å tenke at alt som kan gi barna vidsyn og kunnskap som norske barn ellers ikke har, kan være skadelig for dem.

Selv gav vi beskjed til NAV om at vi hadde flyttet en uke etter at vi hadde forlatt Norge. Det medførte at vi feilaktig fikk utbetalt barnetrygd for måneden etter at vi forlot landet, og denne måtte vi tilbakebetale.

Nå er det mulig at den raske stansen i utbetalinger hadde sammenheng med at skolen valgte å gi beskjed til NAV om at vi "hadde fravær" som kunne skyldes opphold i utlandet, og at skolen hadde fått opplyst at vi "oppholdt oss" i et navngitt land.

Jeg konfronterte rektor i ettertid med at hun hadde bidratt til å mistenkeliggjøre oss gjennom å opplyse at barna hadde fravær, mens jeg uttrykkelig gav skolen beskjed om at barna hadde sluttet, og gitt dem beskjed om flyttingen. Riktignok våget jeg ikke annet enn å gi skolen beskjed fra utlandet og samme morgen som barna ikke møtte til undervisning.

Jeg forsto jo på skolens reaksjon at vi skal være sjeleglade for at vi ikke informerte skolen noen dager før vi reiste, slik jeg også vurderte. Da hadde nok skolen i godhetens navn varslet barnevernet, og barnevernet hadde fattet akuttvedtak.

Jeg føler behov for å poengtere at også barnehagen var involvert i vår barnevernssak, som jeg har omtalt litt her og litt der. I motsetning til skolen var barnehagen nøktern og laget ikke flere problemer i forhold til barnevernet enn vi allerede hadde.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Horne vil kutte rett til barnetrygd
PostPosted: Mon Aug 10, 2015 5:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
familien-er-samlet wrote:
http://www.framtidinord.no/ntb/innenrik ... e#cxrecs_s

FrP i maktposisjon er ikke noe å glede seg over for alle som er interessert i reformasjon av barnevernet.


Fremskrittspartiet har vist seg å være særdeles barnevernsglade og bidrar til å gjøre situasjonen verre og barn og foreldre. Særlig Solveig Horne har utmerket seg i så måte, men også justisminister Anders Anundsen vil svekke barnefamilienes rettssikkerhet ved å straffeforfølge foreldre som tar tilbake barna etter at det er fattet akuttvedtak.

ingen av de politiske partiene viser vilje til å beskytte barnefamiliene mot "barnevernet". Samtlige ivrer for mer makt til "barnevernet" i en misforstått tro på at dette vil føre til færre tvangsfjernelser. I virkeligheten ønsker "barnevernet" å ta stadig flere barn fra foreldrene, og hjelpetiltak er bare et middel i så måte. Familiene skal tvinges til å godta hjelpetiltak, som vil redusere livskvaliteten og skape mistrivsel og uhygge både for barna og foreldrene.

Men de sosialistiske partiene er barnevernskjære, som noen. Det er i grunnen liten forskjell på partiene. Alle er opptatt av det samme: økt velferd. At denne velferden fører til at barna våre blir fratatt oss, er ingen opptatt av.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]