It is currently Thu Apr 18, 2024 6:56 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: KrF vil ha enda mere klientifisering av bv-barn
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 9:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det slår så å si aldri feil: Når offentlig "velferd" ikke faller heldig ut, så vil politikerne ha mer av det samme.

KrF vil lovfeste ettervern for barnevernsbarn

Her eksemplifiseres det gjennom Kristelig Flokeparti (som navnet bør være), som observerer at så mange barn etter år under barnevernets storartede omsorg slett ikke er blitt voksne og selvstendige når de fyller 18 år og kastes ut fra de "kjærlige fosterhjemmene" når disse ikke lenger får betalt. – Så penger og omsorg, flere penger og mere "omsorg" -- nå skal de ha det i form av "ettervern":

"KrF mener det er uakseptabelt å overlate unge mennesker til seg selv når de har vært gjennom en så tøff ungdomstid som barnevernsbarn ofte har. – Derfor må retten til ettervern lovfestes samtidig som kommunene får midler til å styrke barnevernet, mener partiet."

Resonnementene er vel omtrent så snudd på hodet som det går an å bli. Men det er ikke uventet at det sterkt autoritære og statstro KrF tenker på denne måten.

Det er lite som er så godt egnet til å bekrefte det vi vet: barnevernets "omsorg" for barn skader, den skader utrolig. De av barnevernets tvangs-tatte barn som trolig får det best, er de som setter kursen hjem til sin familie øyeblikkelig de blir fri. Men dette hjemmet og foreldrene og søsknene der har jo barnevernet gjerne gjort stor innsats for å ødelegge i mellomtiden.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: "For intet har du fått det - for intet skal du gi det v
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 2:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jesus var først og fremst en politiker. Dernest healer. Det er nå min mening.

En annen person har sagt at dersom Jesus vendte tilbake til jorden i dag, så var det en ting han ikke ville ha vært; kristen.

KrF folket roper på mer barnevern, og ja, jeg har brukt en del tid på å sjekke ut fosterforeldrenes bedrifter på internett, og du aner bare ikke hvor mange kristne folk det finnes som skor seg på andres ulykke.

Jeg er mildt sagt rystet over dem som kaller seg for kristenfolket. -Jeg synes så tydelig det står i boken at FOR INTET HAR DU FÅTT DET, OG FOR INTET SKAL DU GI DET VIDERE... men nei, penger vil de ha, og de hadde ikke ville vært fosterforeldre for ingenting. Jeg tror det forklarer ganske mye om deres syndige moral og skitne samvittighet.

Disse folkene som krever mer og mer barnevern i KrF er ikke noe annet enn fariseere og tollere. "Mange er kallet, men få er utvalgt" og det er lettere for en kamel å komme seg gjennom nål-øyet enn for KrF-folket. De vil ha mer barnevern fordi at de selv kan tjene enda mer penger på det. Men jeg er villig til å tro det motsatte - dersom de vil kaste pengene sine etter meg. Og komme hjem til meg og hjelpe meg med å vaske ned huset mitt, for jeg har ikke tid til det, fordi at jeg jobber stand-by med å herpe barnevernet.

De modellerer ihvert fall ikke Jesus, for han hjalp de som var syke og utstøtt av samfunnet. KrF folket hjelper kun seg selv til å bli enda rikere.

Og dessuten, så er kristenfolket nødt til være myndighetstro, for ellers så mister de statstøtten til sine menigheter.

Om noen skulle finne på å dra i gang en kollektiv utmeldelse av statskirken i protest mot KrF sitt duste-forslag, så kan du skrive navnet mitt øverst på den listen. Hm, kanskje Opprop.no hadde vært et sted å begynne?

PS: Og nå vet du ihvert fall hvem du IKKE SKAL STEMME PÅ!!! - Og jeg kaller meg selv for en "erke-kristen"???

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 5:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er ikke enig i at Jesus var politiker. Derimot la han premisser for politikken. Ideologi - det som for tenkende mennesker ligger bak politikken - var Jesus dyktig med. Budskapet var altså politisk. Ideologi er en del av filosofien. Jesus var altså filosof. (Filosofi og teologi er ikke to forskjellige ting, men noe som i aller høyeste grad overlapper hverandre.)

Jeg tror absolutt ikke Jesus hadde meldt seg inn i KrF - tanken er absurd til det latterlige.

Har også en del tanker om hva Jesus hadde sagt om demokratiet som middel til å utøve eiendomsrett over andre mennesker.

Mennesker har rett til (produktet av sine valg:) seg og sitt. Vi er ikke eid hverken av "fellesskapet", demokratiet, myndigheter, staten, kommuner eller hva som helst.

Den eneste som kan kreve eiendomsrett over mennesket er skaperen. Men hvilket menneske kan hevde seg å være skaperens vilje og/eller dokumentere det.

Kort sagt: Ingen har rett til oss.

En myndighet trenger vi likevel for å stoppe de som gjør galt mot andre. Det vil si de som agerer som om de har rett til andre.

Der står det såkalte barnevernet i særstilling. De stjeler det mest dyrebare og det vi elsker mer enn noe: VÅRE BARN.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 6:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Av og til kan man oppnå litt klarhet ved å skille mellom "kristen" og "kristelig" – jeg bruker iallfall de ordene med litt forskjellig betydning til tider.

Men folk selv kaller seg jo sjelden for "kristelige", så det er langt fra noen måte å "ordne opp" på terminologisk.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]