It is currently Fri Apr 26, 2024 5:17 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Bør det være obligatoriske kurs i barneoppdragelse?
Ja, slike kurs vil gjøre foreldrene mer kompetente 0%  0%  [ 0 ]
Nei, ærlig talt 100%  100%  [ 7 ]
Nei, kurs i barneoppdragelse kan man gå på andre steder 0%  0%  [ 0 ]
Ja, det bør også innføres en egen foreldre-autorisasjon 0%  0%  [ 0 ]
Nei, bare for barnevernsklienter 0%  0%  [ 0 ]
Nei, bare for de som helsesøster mener trenger det 0%  0%  [ 0 ]
Ja, og bare de som består kurset får beholde barna 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Nok et offentlig tilbud som folk verken trenger eller ønske
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 8:01 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Helsesøstre i Bodø kommune klør i fingrene etter å lære foreldre om barneoppdragelse. Dessverre har pågangen til det offentlige tilbudet vært laber. Helsesøster sier selv at folk heller melder seg på et kurs i hundedressur enn å delta på et gratis kurs i barneoppdragelse.

Ja, tenk det, Hedda, at folk har egne preferanser for hva de vil bruke tiden sin på. Det er selvsagt forsmedelig for helsesøster, og det neste blir vel at helsesøster vil tvinge foreldrene til å delta på kurset i barneoppdragelse. Vil de ikke, så skal de, er jo gjengs tone innen "hjelpeapparatet".

Har helsesøstre så liten tid at de må sette igang kursvirksomhet for å ha noe å fylle tiden med? Dette står jo i sterk kontrast til barnevernets arbeidspress. Tvang skaper tydeligvis arbeid. Det er nok derfor helsesøstre har så lite å gjøre, selv om også helsesøstre har fått "formell myndighet". Lovteksten fra 1994 gjør det klart at ingen kan unndra seg plikten til å møte opp hos helsesøster:

"Barn har rett til helsehjelp, også i form av helsekontroll i den kommune barnet bor i eller midlertidig oppholder seg. Foreldre plikter å medvirke til at barnet deltar i helsekontroll." Kommunehelsetjenesteloven § 2.

Det er jo bare å gi denne loven en tilføyelse, så vil alle foreldre måtte delta på helsesøsters kurs i barneoppdragelse, enten de vil eller ei. :lol:

Kilde


Top
 Profile  
 
 Post subject: Savner !
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 8:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
I avstemningen savner jeg sterkt følgende alternativ:

Sånne kurs bør holdes av mødre og bestemødre, særlig sånne som har vært utsatt for pågang fra barnevernet, og kursene bør være obligatoriske for barnevernere og helsesøstre.

Marianne :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Savner !
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 8:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
I avstemningen savner jeg sterkt følgende alternativ:

Sånne kurs bør holdes av mødre og bestemødre, særlig sånne som har vært utsatt for pågang fra barnevernet, og kursene bør være obligatoriske for barnevernere og helsesøstre.

Marianne :twisted:



Ja, Marianne, jeg synes jeg ser meg selv som foreleser på Sosialhøgskulen. 8) De kunne trengt litt omskolering. Ikke minst fagplanene deres burde settes under vurdering. Det første jeg ville gjort da var å stryke alle bøkene til Kari Killen fra pensumlisten og erstatte de med boken til advokat Kvilhaug. Ærlig talt, så ville jeg ha nedlagt hele skolen på samme måte som kunnskapsløsminister Djupedal har inndratt bevilgningen til friskolene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Savner !
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 8:36 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
I avstemningen savner jeg sterkt følgende alternativ:

Sånne kurs bør holdes av mødre og bestemødre, særlig sånne som har vært utsatt for pågang fra barnevernet, og kursene bør være obligatoriske for barnevernere og helsesøstre.

Marianne :twisted:


Da jeg har hatt ti barn er jeg selvsagt svært kvalifisert og tar skyhøye konsulenthonorar!
:D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Savner !
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 8:38 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
[quote="agrippa"][quote="MH Skånland"]I avstemningen savner jeg sterkt følgende alternativ:

[b]Sånne kurs bør holdes av mødre og bestemødre, særlig sånne som har vært utsatt for pågang fra barnevernet, og kursene bør være obligatoriske for barnevernere og helsesøstre.[/b]

Marianne :twisted:[/quote]


Ja, Marianne, jeg synes jeg ser meg selv som foreleser på Sosialhøgskulen. 8) De kunne trengt litt omskolering. Ikke minst fagplanene deres burde settes under vurdering. Det første jeg ville gjort da var å stryke alle bøkene til Kari Killen fra pensumlisten og erstatte de med boken til advokat Kvilhaug. Ærlig talt, så ville jeg ha nedlagt hele skolen på samme måte som kunnskapsløsminister Djupedal har inndratt bevilgningen til friskolene.[/quote]

Jeg HAR forsøkt å forelese på HIO, hvem tror at jeg ble hørt :evil: :evil: :evil: Riktignok var det bare tre forelesere og en av dem kjente jeg godt på forhånd. Selv det at hun hadde sett hvordan jeg ble brutt ned av overgrepene har ikke fått noen til å endre undervisningen det minste :!: Ble advart av Marianne, men trodde at jeg hadde sympati på HIO. Hvor feil kan man ikke ta :?:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Akk ja
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 8:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Vel vel, det gjorde vel ingen skade, Nulle! Nei, naturligvis vil de aldri forandre på noe. Og så røbet de seg overfor DEG, og det trakk du en konklusjon av – i motsetning til de fleste, som ikke lærer av egne erfaringer en gang. Det er nyttig for den saken vi alle kjemper for at enkeltmennesker får se og erfare.

Til xbv: Denne gangen kom jeg i skade for å være "sexistisk" uten å mene det. SELVFØLGELIG skal mitt drømmekurs ha også fedre (spesielt de med 10 barn) som undervisere! Da jeg skrev "mødre og bestemødre", så jeg for meg helsesøstre. Jeg vet jo godt at profesjonen kan utøves av menn, men jeg forbinder altså "man skal gi foreldrene måter å være på overfor ungene, slik at ungene får en god utvikling" med fjollete kvinnemennesker som belærer andre kvinner, og så tenkte jeg meg posisjonene byttet om. Men altså: Fedrene skal være med! Uansett hva du tar i honorar, er det sikkert beskjedent i forhold til bv-gjengens forskjellige aktørers.

Marianne :roll:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]