It is currently Sat Apr 27, 2024 11:12 pm



Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 26, 2007 6:07 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Jeg skjønner godt din frustrasjon. Det er vanlig prossedyre at bv nekter resten av familien og treffe barnet/a. Min mor har ikke ha besøk av sitt barnebarn fordi hun ikke ønsker og besøke henne på barnehjemmet. Hadde det vært litt vett i de folka så hadde de skjønt såpass at barna og savner resten av familien .. ikke bare mamma og pappa.

_________________
Bud 6: DU SKAL IKKE STJELE, STATEN HATER KONKURANSE
Inka


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 26, 2007 7:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
jthaake wrote:
Barnevernet siste store stunt nå er å nekte bestforelderen å se barnet så flinke er barnevernet i ullensaker. Dette minner mer og mer om nasisme og dem kommer sikkert til å si det er min skyld forde jeg legger ut på nettet om hvor kriminelle dem er. Så det sier litt om kompetansen deres.Barnevernleder unni bermen og saksbehandler britt bakke fornekter seg ikke å dette kaller dem samaarbeide vi nekter alt som er . det heter vel att barna skal kjenne sin biologiske slekt men neida. her skal barnet glemme hele sin slekt for noen r----høl


Det stod i bloggen til Annette Olsen der hun har lagt ut såkalte sakkyndige-erklæringer med mer at "barnet skal ha kjennskap til mor". "Kjennskapet til mor" skal opprettholdes ved å tillate tre timers samvær annenhver måned. :roll:

Barnevernet bryter kontakten mellom barnet og dets naturlige familie. Dette i strid med intensjonene i barnevernsloven, for kjennskap og kontakt er ikke det samme.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 28, 2007 3:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
En konsulent innleid av bv som heter jorunn øverbø og saksbehandler i saken jobber i samme firma

http://www.barnetsbeste.no


Litt merklig det der. Kan det være noe som ikke er helt som det skal være

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Innleide klienter foretar undersøkelse i barnevernsaker
PostPosted: Sun Jan 28, 2007 3:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
jthaake wrote:
En konsulent innleid av bv som heter jorunn øverbø og saksbehandler i saken jobber i samme firma

http://www.barnetsbeste.no


Litt merklig det der. Kan det være noe som ikke er helt som det skal være


Da er hun sannsynligvis innleid konsulent. De kan få høyere lønn når de ikke er kommunalt ansatte. Det er mye penger i barnevern. Gribbene kretser over barn og foreldre.

Jeg synes det er litt vemmelig. Det blir som om private skal tilby fengselstjenester eller etterforskning av kriminalitet. Trolig blir det enda verre for foreldrene, for disse private konsulentene har ihvertfall interesse av flest mulig klienter, og du kan sverge på at "undersøkelsen" vil resultere i behov for hjelpetiltak.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Innleide klienter foretar undersøkelse i barnevernsaker
PostPosted: Sun Jan 28, 2007 3:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
agrippa wrote:
jthaake wrote:
En konsulent innleid av bv som heter jorunn øverbø og saksbehandler i saken jobber i samme firma

http://www.barnetsbeste.no


Litt merklig det der. Kan det være noe som ikke er helt som det skal være


Da er hun sannsynligvis innleid konsulent. De kan få høyere lønn når de ikke er kommunalt ansatte. Det er mye penger i barnevern. Gribbene kretser over barn og foreldre.

Jeg synes det er litt vemmelig. Det blir som om private skal tilby fengselstjenester eller etterforskning av kriminalitet. Trolig blir det enda verre for foreldrene, for disse private konsulentene har ihvertfall interesse av flest mulig klienter, og du kan sverge på at "undersøkelsen" vil resultere i behov for hjelpetiltak.


Her endte dem med att bv kidnappet mitt barn pågrunn av jorunn øverbø hun hadde hjemme besøk og så kommer britt bakke inn når saken kommer til tingretten

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Innleide klienter foretar undersøkelse i barnevernsaker
PostPosted: Sun Jan 28, 2007 6:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
jthaake wrote:
Her endte dem med att bv kidnappet mitt barn pågrunn av jorunn øverbø hun hadde hjemme besøk og så kommer britt bakke inn når saken kommer til tingretten


Da fordeler de ansvaret seg imellom slik at ingen av dem kan sies å være skyldig. Det er lettere å begå overgrep når ingen kan holdes til ansvar. Ansvaret pulveriseres. Dessuten skylder de på barnevernloven, men det er jo de som vurderer at barnet bør tvangsfjernes, og loven inneholder ingen bestemte kriterier men er veldig vagt formulert slik at det i praksis er opp til saksbehandlerne å avgjøre hva som utgjør "alvorlig omsorgssvikt". Da blir det deres subjektive skjønn som avgjør om barnet skal forbli i hjemmet eller tas fra foreldrene med makt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Innleide klienter foretar undersøkelse i barnevernsaker
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 9:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
agrippa wrote:
jthaake wrote:
Her endte dem med att bv kidnappet mitt barn pågrunn av jorunn øverbø hun hadde hjemme besøk og så kommer britt bakke inn når saken kommer til tingretten


Da fordeler de ansvaret seg imellom slik at ingen av dem kan sies å være skyldig. Det er lettere å begå overgrep når ingen kan holdes til ansvar. Ansvaret pulveriseres. Dessuten skylder de på barnevernloven, men det er jo de som vurderer at barnet bør tvangsfjernes, og loven inneholder ingen bestemte kriterier men er veldig vagt formulert slik at det i praksis er opp til saksbehandlerne å avgjøre hva som utgjør "alvorlig omsorgssvikt". Da blir det deres subjektive skjønn som avgjør om barnet skal forbli i hjemmet eller tas fra foreldrene med makt.


Jeg sendte ett nytt brev til kommunestyret. Men ordføreren svarte meg og han er bror til saksbehandler i saken


Jessheim 120807
Til
Kommunestyret i
Ullensaker


Klage på barnevernet i Ullensaker


Jeg Jan Thore Håkelien har gjentatte ganger prøvd å komme i kontakt med barnevernet i Ullensaker kommune. Men barnevernet nekte å svare på mine henvendelser jeg har gitt beskjed om att jeg skal ha komplett kopi av saks mappen som dem har pågrunn søksmål mot Ullensaker kommune. Og etter som kommunestyret er dem som har kontroll på¨de ansatte i kommunen så er vel det den rette instans å sende klagen til. Men det kan vel ha noe med att saksbehandler i saken har samme etternavn som ordføreren i Ullensaker og jeg har hvert i kontakt med ordføreren men han sier det aldrig har kommet klager på barnevernet i Ullensaker. Saksbehandler Else Espelund sier hun ikke er redd for å få noen klage på seg for som hun sier kommunen kan ikke gjøre noe med meg jeg har for mye makt sier hun og barnevernleder er enig med henner i at kommunestyret ikke har noe makt over barnevernet da barnevernet har mere makt enn kommunestyret.. Og det er gjentatte lovbrudd som barnevernet driver med og tildels meget grove lovbrudd i fra de ansatte i kommunen. Så man kan spørre seg om kommunestyret er tilfreds med att det er gjentatte grove lovbrudd i kommunen jeg kan dokumentere at barnevernet har og er til skade for barn det finnes dokumenter på att barnevernet har skadet barn med sine holdninger og nasistiske syn. Og barnevernet nekter å forholde seg til emk og fns-barnekonvensjon som er innlemmet i norsk lov og er over norsk lov ved uoverenstemmelser. Hensyn til biologisk familie nekter barnevernleder og saksbehandler å overholde i henhold til norsk lovgivning Men der driver barnevernet med terror noe som også er ett meget grovt lovbrudd. Mere informasjon om barnevernet i Ullensaker ligger på www.barnevern.info
og om søksmålet
www.sfm.no
Jeg forventer at kommunestyret svarer i henhold til forvaltningsloven

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Og så
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 10:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Og jeg gleder meg til å lese svaret....

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Og så
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 10:32 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Mona Lygre wrote:
Og jeg gleder meg til å lese svaret....


jeg har fått svar fra ordføreren og det virker som om han ville stoppe hele saken

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: svaret
PostPosted: Thu Aug 30, 2007 1:10 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Please legg ut svaret, det vil jeg gjerne lese...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svar fra ordføreren
PostPosted: Thu Aug 30, 2007 6:19 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Her er svaret fra ordføreren



Jan Thore Håkelien
Markvn. 17
2052 JESSHEIM
Ullensaker kommune
Ordføreren







Vår ref: (Oppgis ved svar)

2007/4142-1
Deres ref:
Dato

16.08.2007





KLAGE PÅ BARNE VERNET I ULLENSAKER

Jeg viser til ditt brev til herredstyret, dat. 12.08.07 med klage på barnevernsvedtak i Ullensaker kommune.

Jeg oppfatter at du angriper saksbehandler og anmoder herredstyret om å ta affære. Som ordfører har jeg lest brevet og jeg er som du fårstår inhabil til å kommentere innholde. Jeg ha likevel lyst til å meddele at jeg forstår alle fedres frustrasjon over å miste foreldreretten til sine barn. Du sier i brevet at du ikke får tilgang til sakspapirene, men jeg regner med at du har en juridisk rådgiver som har prøvd å følge dette opp. Jeg vil anmode om at din advokat tar kontakt med undertegnede og bekrefter at dere mangler saksdokumenter. jeg er kjent med at saken nå står for behandling i rettsapparatet. Slike saker er vanligvis unntatt offentligheten og du må selv ta stilling til om dette skal være et offentlig dokument ikke unntatt offentligheten. Vanligvis er dette saker som herredstyret ikke ønsker å behandle, men dersom du og din advokat insisterer vil jeg dele brevet ut til gruppelederne. Jeg avventer en bekreftelse på dette.




Med vennlig hilsen
Harald Espelund
ordfører
Direkte telefonnr: 66108030

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: ordføreren
PostPosted: Thu Aug 30, 2007 8:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Og her er svaret mitt til han

Til Jessheim 230807
Harald Espelund
Ordfører


Jeg Jan Thore Håkelien vil takke for ett hurtig svar. Og du skal gå videre med dette. Jeg opphever taushetsplikten. Og unntar saken fra hemligholdese. Men det kan virke som om ordføreren vil prøve å unngå att herredstyret får saken på bordet og vil prøve å beskytte de ansatte i barnevernet mot gransking. Og det kan virke meget bekymringsverdig att ordføreren prøver å stoppe klagen min på den måten Men det er jo avsløernde hvorfor ansatte i barnevernet ikke er redde for å bli gransket pga sine holdninger og lovbrudd. Når jeg får til svar att herredstyret ikke gransker barnevernet. Altså har barnevernet fritt spillerom og kan gjøre som dem vil uten å ta hensyn til lover og regler. Så det er vel på tide med en gransking av hele barnevernet i Ullensaker når barnevernleder påstår hun bryter loven hver dag er det tydelig att de som er ansatt ikke har noe å frykte. Når det gjelder dokumenter har jeg og min advokat prøvd å få komplett mappe hele 9 ganger noe saksbehandler har nektet sammen med barnevernleder Og jeg trenger ikke å ha noen juridisk rådgiver jeg kan føre min egen sak.

Her er noen utdrag fra EMK og Fns barnekonvensjon


Her viser jeg til dokumentet: FNs barnekonvensjon – fra visjon til kommunal virksomhet (utgitt av UIO, Norsk Senter for Menneskerettigheter), hvor det for eksempel står:



”I 2003 vedtok Stortinget at FNs konvensjon om barns rettigheter skal gjelde som norsk lov og gå foran øvrig norsk lov dersom den anviser andre løsninger. At FNs barnekonvensjon nå gjelder som norsk lov, innebærer at de fleste som arbeider i kommunalforvaltningen må forholde seg til den. (spesielt barnevernere) Konvensjonen gir retningslinjer for kommunens prioriteringer, den setter grenser for myndighet og den oppstiller grunnleggende prinsipper som skal prege alle prosesser som berører barn.
Art 3.
1. Ved alle handlinger som berører barn, enten de foretas av offentlige eller pri­vate velferdsorganisasjoner, domstoler, administrative myndigheter eller lov-givende organer, skal barnets beste være et grunnleggende hensyn.
2. Partene påtar seg å sikre barnet den beskyttelse og omsorg som er nødvendig for barnets trivsel, idet det tas hensyn til rettighetene og forpliktelsene til barnets foreldre, verger eller andre enkeltper­soner som har det juridiske ansvaret for ham eller henne, og skal treffe alle egne­de, lovgivningsmessige og administrative tiltak for dette formål.
3.Partene skal sikre at de institusjoner og tjenester som har ansvaret for barns omsorg eller beskyttelse, retter seg etter de standarder som er fastsatt av de kom­petente myndigheter, særlig med hensyn til sikkerhet, helse, personalets antall og kvalifikasjoner samt kvalifisert tilsyn.


Her nevnes barnets beste men i Ullensaker er det til barnevernets beste og ikke barnets



Ethvert omsorgsovertakelsesvedtak fattet av et forvaltningsorgan må altså være et klart brudd på EMK art. 6
 
I EMK art. 8 – Retten til respekt for privatliv og familieliv står det bl.a.:
 
”Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlig trygghet…”
 
Her skal det også være meget alvorlige forhold i omsorgssammenheng, før man kan snakke om noen fare for den nasjonale sikkerhet. Dagens barnevernpraksis medfører altså klare menneskerettsbrudd mot art.  8 også.


Ethvert omsorgsovertakelsesvedtak fattet av et forvaltningsorgan må altså være et klart brudd på EMK art. 6
 
I EMK art. 8 – Retten til respekt for privatliv og familieliv står det bl.a.:
 
”Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlig trygghet…”
 
Her skal det også være meget alvorlige forhold i omsorgssammenheng, før man kan snakke om noen fare for den nasjonale sikkerhet. Dagens barnevernpraksis medfører altså klare menneskerettsbrudd mot art.  8 også.

Og kommunen har faktisk ett arbeidsgiver forhold til de ansatte og er dermed pliktig til å sikre seg at barnevernet forholder seg til den lovgivning som dem er lovpålagt. Noe som er ganske vanskelig å se at kommunen har gjort. Jeg kan ramse opp side på side med saksbehandlings feil og lovbrudd men jeg ser ikke noen hensikt med det. Men jeg kan anbefale ett møte med Familiestiftelsen 15 mai nettadr er www.familiestiftelsen.no

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernet
PostPosted: Tue Sep 18, 2007 5:57 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
jeg har lagt inn ett innleg på debatt siden i rb
http://debatt.romerike.no/-/bulletin/sh ... arnevernet

der jeg påstår att barnevernet dreper

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: bv
PostPosted: Tue Mar 18, 2008 9:18 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Og nå er jeg anmelt for trakkasering og grunnlaget dem har brukt er tiggerbrev fra nigeria og alle som fulgte med høsten 2007 kjenner tilø det brevet. Samfunnsmagasinet hadde også en advarsel mot det

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bv
PostPosted: Wed Mar 19, 2008 1:37 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
jthaake wrote:
(...) grunnlaget dem har brukt er tiggerbrev fra nigeria (...)


Det intellektuelle nivået i bv tar nye høyder!!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]