It is currently Sat Apr 27, 2024 11:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Propaganda-avis skal tvinge Helgeland til lydighet
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
*
Se på innholdet av denne. Propagandaen er et heldekkende teppe. Det er fullstendig som å befinne seg i Sovjetunionen eller nazi-Tyskland.

Og denne avisen bruker altså kommunene penger på å forkvakle befolkningen ytterligere med.

Barnevernavis på Sør Helgeland
http://www.fylkesmannen.no/fmt_hoved.as ... id=1244332
"Barnevern er samfunnsansvar" heter avisa som barnevernet på Sør Helgeland har sent ut til alle husstander i regionen. (Fylkesmannen i Nordland 25.01.06)
*


Top
 Profile  
 
 Post subject: Offentlige midler brukes på ren propadanda
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg merket meg spesielt dette avsnittet vedrørende hensikten med propaganda-blekka:

"Å bidra til å senke terskelen for folk til å ta kontakt med barnevernet på et tidlig tidspunkt."

Som om den ikke var lav nok allerede! Jeg gremmes.

Jeg må tillegge at jeg synes det er forkastelig at offentlige midler brukes på denne måten. Barnevernet har ikke for lite ressurser, de har alt for mye! Det viser bruken tydelig. Det er faktisk farlig for sivilbefolkningen at alt for mye kapital samles på statens hender, for det gir staten for stor makt. Selv om det er kommunen som finansierer heftet, så er det staten som regulerer kommunenes inntekter. Når økte bevilgninger blir brukt til økt satsning på barnevern, så er det dårlig nytt for alle foreldre som er glad i barna sine.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:19 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Det positive der var at de hadde tatt inn en fars beskrivelse av at han fremdeles mente at de ikke skulle ha gått inn med omsorgsovertagelse! Det var da tross alt nye takter at de torde innrømme sin feiltagelse med å la ham komme til orde.

Selvsagt ser jeg at en slik sak ikke bringer så mye nytt. Men ett sted skal det jo starte!

Setningen med å senke terskelen slik at follk tør å ta kontakt tidligere er bare en annen formulering enn den departementet har kommet med! Så vi får gremmes i lag og forsøke å stå han av!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Folket skal hjernevaskes
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nulle wrote:
Det positive der var at de hadde tatt inn en fars beskrivelse av at han fremdeles mente at de ikke skulle ha gått inn med omsorgsovertagelse! Det var da tross alt nye takter at de torde innrømme sin feiltagelse med å la ham komme til orde.

Selvsagt ser jeg at en slik sak ikke bringer så mye nytt. Men ett sted skal det jo starte!

Setningen med å senke terskelen slik at follk tør å ta kontakt tidligere er bare en annen formulering enn den departementet har kommet med! Så vi får gremmes i lag og forsøke å stå han av!


De hadde flettet det inn på en slik måte at det skulle virke som om det beste for barna er å bli hos fosterforeldrene. Fosterforeldrene glorifiseres. Artikkelen gir et falsk bilde av objektivitet.

Dette er grov propagande for å forføre folk. Det er ikke myndighetene sin jobb å lære folk hvilke holdninger de skal ha. Den demokratiske idéen er motsatt: Det er folkets holdninger som skal fremme politikere med samme holdninger. Det er folket som driver opinionsdanning. Makten driver ikke opinionsdanning for seg!

Mosjøen er blitt kalt for "Lille Sovjet". Nå kan vi utvide til "Helgeland, Lille Sovjet".

(Barnevernet brukte Adobe Acrobat på internett for avisen. Det finnes et nytt format som er mye bedre egnet til internettavis. Formatet begynte å ta av litt i fjor. Det hadde vert noe med en internettavis folk kunne lastet ned. Får undersøke litt. Vi kunne kanskje få til en liten dugnad når tiden strekker til...)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Folket skal hjernevaskes
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
xbv wrote:
De hadde flettet det inn på en slik måte at det skulle virke som om det beste for barna er å bli hos fosterforeldrene. Fosterforeldrene glorifiseres. Artikkelen gir et falsk bilde av objektivitet.

Dette er grov propagande for å forføre folk. Det er ikke myndighetene sin jobb å lære folk hvilke holdninger de skal ha. Den demokratiske idéen er motsatt: Det er folkets holdninger som skal fremme politikere med samme holdninger. Det er folket som driver opinionsdanning. Makten driver ikke opinionsdanning for seg!



Jeg også synes det var trist å lese om den noen og førti-årige faren som var blitt fratatt små barn på ett og fire år. Barna var nå blitt 11 og 14 år gamle. Faren hadde aldri forsøkt å få barna tilbake, ble det fremhevet av barnevernet i artikkelen. Det blir den lille manns kamp mot overmakten. Det var helt tydelig at her hadde en forsvarsløs familie kapitulert mot ondskapen, men de hadde ikke fått overtalt han til å si at det var rett at barna ble tatt. Han mente fremdeles at det var galt, for de hadde jo aldri gjort barna noe vondt, som han sa. Moren hadde ifølge barnevernet "ikke tilstrekkelig evner til å ta seg av barna". Barnevernet feller harde dommer over sine medmennesker. La oss håpe de blir like hardt dømt selv, også. Å tvangsfjerne småbarn fordi moren virker litt usikker er avskyelig.

Jeg har en annen kommentar til helsesøsteren som nettopp har fått en datter. Hun reklamerer for barnevernet. Hun burde jo selv ta kontakt med barnevernet nå som hun er blitt mor. Det er sikkert godt for henne å motta litt råd og veiledning som fersk mor. Men helsesøster har nok ingen planer om at hun selv skal bli barnevernsklient. Det føles mye mer behagelig å være den som gir "nødvendig hjelp" enn å være i mottager-rollen som ufrivillig "hjelpetrengende".

Forslaget om å lage en nettavis er bra. Vi må være en motvekt mot all den slu propagandaen som barnevernet sprer ut til befolkningen. Det er utrolig hva mennesker er villig til å akseptere så lenge det ikke rammer dem selv.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:26 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
*******************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:16 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Dessverre, en helsesøster som er "sjokkert" og "ikke trodde", er ikke selv troverdig.

Helsesøstre får akkurat den samme opplæringen som barnevernerne selv i å speide etter "tegn" på omsorgssvikt og andre påskudd til å ta barn fra foreldrene, og det finnes ikke en eneste helsesøster som ikke har erfaring med hele galskapen.

Og dessverre: Hvis det er en kommune hvor barnevernet fungerer "som de skal", har det erfaringesmessig alltid dreiet seg om

enten 1) at det er høyst midlertidig, fordi barnevernet i et kort tidsrom har manglet tilstrekkelig militant personale, men dette blir det normalt endring på, til stor forbauselse for befolkningen –

eller 2) at det er en tilsynelatende mildhet overfor noen barneverns"klienter" en stund, mens barnevernet samler opp nok til å gå på dem med tiltak – også dette til stor overraskelse for klientene, som har opplevet barnevernerne som silkepuser i et par år men så plutselig blir fratatt sine barn,

eller 3) at barnevernet opptrer mildt og sivilisert overfor noen, og derfor kan bruke disse som "bevis" for hvor fornuftige og humane de er, mens de samtidig går på og mishandler andre familier, som de derfor har fritt spill med. For befolkningen forøvrig, og de klienter som blir bra behandlet, har jo en klippefast tro på at så bra opptrer barnevernerne overfor alle, og at det nok må være de foreldrene bv tar barna fra, det må være noe alvorlig i veien med.

Du bør forøvrig opplyse forumet her om hvilket barnevernskontor du mener opptrer så bra. Det kan være viktig for andre å kunne kryss-sjekke. En slik påstand i løse luften, hvor ingen kan vite hvem og hvor i barnevernet noen synes det er bra, hjelper ingen.

MHS

*


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Laura wrote:
Har for kort tid siden hatt en god samtale med Helsesøster her og fortalt hvilken behandling vi har fått av barnevernet her. Hun var så sjokkert over hvordan de hadde gått frem, og skjønte godt at vi ikke har noe godt å si om dem. Hun trodde ikke det var på den måten de jobbet, men tvilte ikke på hve jeg fortalte. Min gravide datter har allerede begynt å få problem med BV, Helsesøster er rasende og står på våres side, er helt klar på at BV SKAL ut av bildet fortest mulig!!!!

Både jeg og HS har erfaring med BV fra en annen kommune, der BV fungerer som det bør. Jeg var i kontakt der og ble behandlet skikkelig bra, med både respekt og sympati :)

Dette er ikke for å skryte av BV eller drive propaganda for de, for sånne solskinnshistorier er det for få av.
Har helt andre opplevelser å se tilbake på nå :(



Du skal vite at det er ikke helsesøster som bestemmer, og helsesøster blir nødt til å danse etter barnevernets pipe dersom hun ønsker å beholde jobben sin. Det kan føles godt å betro seg til helsesøster, men hun har jo opplysningsplikt overfor barnevernet, og uansett så er hun en offentlig person, og ikke din venn. Jeg hadde et utmerket forhold til helsestasjon før dette med barnevernet. Nå gruer jeg meg til å gå på helsestasjonen, for helsestasjonen er barnevernets forlengede arm, enten man liker det eller ei.

Det er tragisk at barnevernforfølgelse skal følge generasjon etter generasjon. Barnevernet slipper aldri frivillig taket. Derfor er det galt å møte dem. Man skal ikke ha kontakt med dem i det hele tatt, selv om de påstår at de bare vil prate.

Den såkalte sympatien barnevernerne føler for deg er null verdt. De sier at de beklager at du opplevde torturen deres som "ubehagelig", men de fortsetter like fullt å torturere deg. De lirer av seg løgn etter løgn. De veksler mellom å være snille og å være "slemme" - akkurat som Gestapo gjorde for å tvinge tilståelser ut av nordmenn under annen verdenskrig. Det å veksle mellom å være snill og slem er klassisk forhørsteknikk. Først blir ofrene banket opp, deretter kommer det inn en ny forhørsoffiser som sier: Å, dette var leit. Hva har de gjort med deg? Målet er å få deg til å betro deg til dem. Og de skriver ned hvert ord du sier, vrir og vrenger litt og koker sammen et dokument som skal sikre seg at du forblir under deres kontroll. Alt du sier til helsesøster blir journalført, og disse journalene kan når som helst bli overlevert til barnevernet.

Det kan godt hende at en helsesøster er genuint lei seg for at du er havnet i barnevernets klør, men hun er like fullt en del av systemet, og vil garantert sette sin egen jobb foran din livskvalitet. Helsesøstre er så lydige, så lydige mot systemet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:13 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
*****************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:17 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Jeg tror nok kanskje du er for naïv når det gjelder hva som ansees som "relevante opplysninger" og hva en helsestasjon er forpliktet til å avgi av opplysninger. Kvakksalver-diagnosene florerer også der.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Laura wrote:
Vet godt helsesøster er forpliktet til å samarbeide med BV, hun er ny her men kjenner meg og barna godt likevel. Jeg har kjent henne siden jeg var 6-7år, så hun vet godt hvem jeg er :)
BV måtte nærmest presse en rapport ut fra henne ang vår sak, og den er helt riktig og bare positiv. Ikke alle helsesøstre lar seg presse av BV.
Kjenner en annen helsesøster som er MEGET NEGATIV til bv, og det er de fleste helsesøstre hun kjenner.
Hun fortalte meg selv hvor forsiktig hun er om hun blir kontaktet av BV, utgir bare enkle opplysninger som hun er pålagt å gjør.
Jeg betror meg ikke til noen, utenom et et par nære venninner som ikke har opplysningsplikt til bv.
Tok meg bare en prat over tlf med HS, og da fortalte jeg hvordan de hadde gått frem i vår sak uten å betro henne noe annet.

Barnevernet kan ikke presse noen fra helsevesenet bort fra sine stillinger, de kan kreve utlevert relevante opplysninger, men ikke noe mer.



Kan du ikke få disse helsesøstrene, som er negative til barnevernet, til å gå ut offentlig med det? Det ville være til stor hjelp for oss.

*


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:27 pm 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:17 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
I alle disse spørsmålene ligger kilder til galskap og overmot.

Hva i all verden tror man helsesøstre eller barnevernere vet om begrepet "temperament" ? Det kan man ikke bedømme ut fra barnets oppførsel under en kontroll heller. Det viser bare barnets adferd i en tidsbegrenset situasjon, og det er umulig å vurdere hva dette har å gjøre med det generelle.

Det er populært blant helsesøstre, førskolelærere, barnevernere og andre å tro at de vet mye om barns normale utvikling på forskjellige alderstrinn. Fakta er anderledes, kan jeg fortelle deg. Ikke vet de særlig mye om normalitet, intet om variasjon og spredning innen en befolkning, intet om hvordan abnormalitet defineres.

"Taklet" av en omsorgsperson? Og hva er oppskriften på hvordan sykdom skal takles? Kjenner ikke du til, så gjør iallfall jeg det, flere skadelige helsesøstre som har "diagnostisert" psykiske avvik av ymse slag hos foreldre: enten er foreldrene for bekymret - da blir de beskyldt for å "lide" av Münchhausen-by-proxy, eller de er for ubekymret – da beskyldes de for ikke "å se" barnets behov.

Hvem som kommer med barnet til kontroll blir også bruk til å psykologisere adskillig tøv. Er det bestemoren, så beskyldes moren for å sette sine egne "behov" foran barnets, uansett om det skyldes at hun skjøtter sitt arbeid.

Hva er det som står i hodet på deg, Laura, med all denne ufarliggjøringen og skjønnmalingen av helsesøstre og deres virksomhet?

Og hva i all verden mener du det betyr at barnevernet "trenger" disse opplysningene? Hva tror du de "trenger" dem til? Tror du at barnevernet vurderer opplysninger realistisk for å finne ut om det foreligger en virkelig sak?


Top
 Profile  
 
 Post subject: ...
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:47 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
Tror du at barnevernet vurderer opplysninger realistisk for å finne ut om det foreligger en virkelig sak?


Dette er et veldig viktig spørsmål for alle å stille seg/omverdenen.

Barnevernet er den mest familiefientlige organisasjonen - i vert fall med makt. Den bruker ikke opplysninger objektiv, sannferdig eller med respekt overfor familien. Ikke bygger den på vitenskapelig grunn. Ideologien er gammel og forfeilet.

Det finnes nesten ikke et tilfelle hvor man med litt kreativitet kunne løst problemer slik at barna fikk det levelig uten maktmisbruk, manipulering og familiesprengning.

Så rensk opp i den indoktrinering samfunnet har påført hjernen. Barnevernet gjør ikke gode jobber. Virker det slik, så må man begynne å lete etter egne fordommer.

Barn tilhører foreldrene og familien, slekt og miljøet rundt dette. Slik har det vert i tusenvis av år i flere kulturer enn man noen ganger kommer til å kjenne til. Det såkalte barnevernet har ikke respekt for denne virkligheten. De har oppkonstruert sin egen ideologi og sin egen virklighet


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:50 pm 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
*************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]