It is currently Fri Mar 29, 2024 10:05 am



Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: ALLES PARTI
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 7:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
I stedet for å stemme på de politiske partier som eksisterer nå
og bare støtter opp om dette grusomme barnevernet som er overflødig.
Er mitt forslag-vi starter vårt eget parti på stemmene til alle barnevernsofrene -VI TRENGER EN GOD LEDER,SÅ SETT I GANG

Masse hilsner fra Mayliss Antonsen ,lørdag 18 november -06
FREDRIKSTAD


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 10:00 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
----------------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:20 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 10:39 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har også tengt i de samme baner i lang tid. Det er jo et parti som heter "pensjonistpartiet" hvorfor skulle det ikke være et parti som heter noe sånt som barneverns ofrenes parti? Kystpartiet er vel også en gren? Så vidt jeg vet kan ikke Karita stoppe noe slikt med loven i hånd, det som skal til er en viss mengde underskrifter for å bli registrert som parti og kunne stille til valg.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 10:42 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Gubben sier at det må 10 000 underskrifter til for å bli godkjent som parti.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 11:36 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Jeg trodde det var 3000 underskrifter man måtte ha ,men gubben din har helt sikkert rett i det.Skal vi starte med å samle underskrifter?Er du interessert Anette i å gjøre det,så starter jeg opp her med å samle inn?Skal spørre Arild Holta om han er interessert i det også,om noen skulle være imot,så må man bare gjøre det uavhengig av de,jeg har kontakt med sinnamor i Sarp og hu kan kanskje få til noe der,skal spørre.Så kaller vi partiet for det du kom med,ditt forslag.Har du msn,legg deg til hos meg: liss_40@hotmail.com ,så kan vi utveksle mobilnr og få mer kontakt på privaten.Hilsen Mayliss


Top
 Profile  
 
 Post subject: Populistpartiet her!
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 1:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg kunne også godt tenke meg mitt eget parti: POPULISTPARTIET.

Har litt høye tanker om meg selv (urealistiske høye selvvurderinger)... men jeg har ingen problemer med å se for meg meg selv i statsministerstolen :D :D :D

Her er mine forslag til forbedring av Norge:

1. Vekk med barnevernet og psykologer og andre bv-sympatisører.

2. Vekk med de - simsalabimm saladu sala dim - guttene her (18 + 18 år) sier at "Stamnes" er et veldig øde sted, og at det er nok av plass til en trang konsentrasjonsleir.

3. Velgerne skal selv få lov til å bestemme hvor mye prosent av skatten deres som skal gå til diverse formål.

4. Kun de mest populære "tiltakene" vil bli gjennomført.

5. Kirken ut av staten.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 2:30 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
----------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:19 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Politik
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 3:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
At danne et politisk parti er en enorm og dyr opgave.

Men man kan jo starte i et overvågnings organ som allerede findes i Norge. og mængden vil give kæmpe indflydelse i patierne.

prøv dette link. http://www.sivorg.no/

Jeg er selv medlem.

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject: Når jeg tenker om så...
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 4:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Når jeg tenker meg om, så synes jeg likevel ikke at det var en så god idé å starte opp Populistpartiet, og Alles parti og De Svakes parti.

Jeg kom på en historie, i England var det et mindretalls sikher som startet et parti, basert på deres religion, de nektet å ha på seg hjelmer når de kjørte moped, fordi at turbanen kom i veien... Det gikk skikkelig shit med partiet, og mye verdifull tid ble kastet vekk på alt det organisatoriske arbeidet.

Og jeg er stygt redd for at vi kommer til å kaste vekke mye verdifull tid med å stelle i stand et nytt parti.

I vedtektene til Gruppen heter det at vi er politisk uavhengige, men likevel oppmuntrer jeg deltakerne til å engasjere seg politisk. Det spiller ingen rolle hvilket parti det måtte være, bare vi kan få politikerne på banen til å forstå hvilken galskap barnevernet er og at vi / de må snu om før de har klart å ødelegge 25 % av befolkningen.

Og så kom jeg på at dette temaet har vært oppe til diskusjon i Barnasrett, og det kan du lese mer om her:

Hva har politikerne og partienes programmer å si om barnevernet?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Sun Nov 19, 2006 6:42 pm, edited 22 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Mot eller med barnevernet?
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 4:23 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Oct 24, 2006 8:37 pm
Posts: 22
En ting jeg legger merke til her er fredrikstadsaken sitt SPØRSMÅL.
Hun spør om det er noen som vil bli med på en slik sak,ikke om det er nnoen som er mot det,hvorfor kommer du da mona med synspunkter mot en slik sak når det ikke var det saken dreide seg om.
Her vil jo hun ha et svar på om det er noen som vil bli med på et slikt parti,ikke om noen syns det er gærent.Da får du jo nesten lage deg et nytt tema som du kan skrive alt du er i mot på om slike ting.takk :)
For det andre,hvordan kan du sammenligne dette med religion og folk sine regler om og ikke bruke hjelm på grunn av deres turban?
dette blir jo bare teit og nesten komiskt.


Alle får ha sin mening,dette er min.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 4:56 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Loven sier følgende:


§ 6-3. Antall underskrifter på listeforslaget

(1) For partier registrert i Partiregisteret som ved forrige stortingsvalg fikk en oppslutning på minst 500 stemmer i ett fylke eller minst 5 000 stemmer i hele landet, er det tilstrekkelig at listeforslaget er underskrevet av minst to av styremedlemmene i partiets lokalavdeling i det fylket eller den kommunen listen gjelder. Det samme gjelder for partier som er blitt registrert i Partiregisteret etter forrige stortingsvalg. Underskriverne må ha stemmerett i valgdistriktet. Hvis et registrert politisk parti stiller listeforslag sammen med en uregistrert gruppe, gjelder likevel bestemmelsene i annet ledd.

(2) For øvrige forslagstillere gjelder følgende regler:

a) Ved stortingsvalg og fylkestingsvalg skal listeforslaget være underskrevet av minst 500 personer med stemmerett i fylket ved det aktuelle valget.
b) Ved kommunestyrevalg skal listeforslaget være underskrevet av et antall personer med stemmerett i kommunen som tilsvarer 2 prosent av antall stemmeberettigede innbyggere ved siste kommunestyrevalg. Listeforslaget skal likevel som et minimum være underskrevet av like mange stemmeberettigede personer i kommunen som det skal velges medlemmer til kommunestyret. Underskrift fra 300 personer er i alle tilfeller tilstrekkelig.

http://lovdata.no/all/hl-20020628-057.html#6-3


______
Inka


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dette er min mening.
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 5:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ukjent88 wrote:
Hun spør om det er noen som vil bli med på en slik sak,ikke om det er nnoen som er mot det,hvorfor kommer du da mona med synspunkter mot en slik sak når det ikke var det saken dreide seg om. Her vil jo hun ha et svar på om det er noen som vil bli med på et slikt parti,ikke om noen syns det er gærent.Da får du jo nesten lage deg et nytt tema som du kan skrive alt du er i mot på om slike ting. Alle får ha sin mening,dette er min.


Ja, alle får ha sin mening, dette er OGSÅ min.

Men, etter å ha spist middag og hvilt meg en stund, så kom jeg plutselig på at det kanskje ikke var en så god ide likevel, å gå igang med å starte et nytt parti.

I mitt siste innlegg var min mening å gjøre deg / dere oppmerksom på at mye tid kan gå til spille ved å "danne" et nytt parti. Det vil i tillegg kunne avstedkomme mange unødvendige "interne konflikter", og på den måten vil vi / dere miste vår felles kamp av syne.

Det er tillat å være uenig med hverandre her inne, og det er også tillat å komme med kjærlig rettledning til hverandre. Meningen slik jeg også ser det, er å støtte og hjelpe hverandre slik at vi i fremtiden kan bli enda bedre. Og for å kunne vokse for ens egen del, er det av og til nødvendig å ta imot rettledning.

Det er viktig å komme med utkast og innspill for å finne ut hva som ikke funker og hva som faktisk funker for å få barnevernet til å bøye av. Og for alt i verden, så har vi ikke råd til å kaste vekk vår verdifulle tid og krefter på ting og tang som ikke funker til vår fordel.

Det er nettopp derfor jeg i samråd med de andre deltakerne har fattet Målsetninger for Gruppen til Familiens Selvstendige Rett

Disse målsetningene er fattet ut ifra andres folks erfaringer når det gjelder en sammenblanding av tema, mål og politikk.
Tema her inne er "barnevern" og ikke politikk. Og jeg tok meg fint inn igjen etter fadesen med mitt "populistparti" (jeg skal legge inn en link fra denne på tabbelisten min). Og det beklager jeg på det dypeste, selv om det var en smule humoristisk ment.

Dersom tanken din / deres var å starte et nytt parti, så burde kanskje heller hele denne tråden i utgangspunktet vært lagt inn på "klekkeriet".

Tanken er svært god den, men det spørs bare om den er praktisk gjennomførbar, og jeg håper for all del at initiativtakerne ikke ender opp som turban-partiet i England, for det eneste vi kommer til å oppnå da, det er å gjøre oss til latter overfor minimum 2 1/2 mill. kritiske velgere.

Og for all del, din mening er faktisk like viktig som min, om ikke mer!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Sun Nov 19, 2006 8:39 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Nytt parti
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 7:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Jeg mener også at det å danne et nytt parti ikke er veien å gå. Politikk er politikk, og handler om mye annet enn barnevern. Ikke minst er det veldig tidkrevende å jobbe med partidannelse osv.

En bør også stille seg spørsmålet: hvem kommer til å stemme på et parti som bare har en sak? Eller skal vi bare for syns skyld inkludere andre saker: rettferdighet, bedre skoler, veier, offentlig transport, miljøvern osv.?

Slike ensaks-partier har vist seg å være døgnfluer, og av dem finnes det mange eksempler.

Vi bør heller jobbe systematisk og målrettet med å spre informajon om hvordan bv jobber, og hvordan deres "klienter" blir behandlet i systemet og i rettsvesenet. Det finnes altfor mange der ute som tror at bv gjør en god jobb.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 8:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Jeg har vært i kontakt med sinnamor som igjen tok kontakt med meg .Også hun er på lik linje med meg interessert i dette,og kom med
et forslag om at vi kunne ta med flere svake grupperinger innenfor et eventuelt parti som vi kan jobbe for,da vil vi få flere stemmer og mer støtte.Slik jeg ser det nå,så siotter vi hver enkelt på vår egen tue
rundt i det ganske land og jobber med vår egen sak og er anonym i
tillegg og det kommer vi i allefall ingen vei med.
Folk som venter årevis på uføretrygd f.eks,sosialklienter som blir hersjet med-innenfor denne gruppen er det jo mange i barnevernets klør også,tidligere rusmisbrukere som ikke får støtte,og som får kr.100 av
sosialkotoret for å klare seg på og som møter motstand i alle sammenhenger.
Og tidligere barnevernsbarn(fosterbarn)som ingen vil ha når de blir 18
og hele det korrupte rettssystemet må forandres på,deriblant lage nye lover om sammfunnet er så svart/hvitt om vi må ha barnevernet i
vårt moderne overflodssamfunn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ikke parti...
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 10:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Men ikke alle "svake grupper" er MOT barnevernet. Noen av dem taler varmt om og for barnevernet (f.eks. Landsforeningen for barnevernsbarn), eller er uinteresserte i vår problemstilling. Det er derfor ikke sånn at vi har felles sak med andre grupperinger som kan betegnes som "svake".

Jeg tror vi oppnår mest ved å arbeide for at Gruppen til Familiens Selvstendige Rett blir større og stor (vi har jo allerede Gruppen, takket være Monas initiativ og mot). Gruppen har i seg et stort potensiale for vekst av lokale grupper, som blir det vi gjør dem til, f.eks sterke, aktive og stabile.

:)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]