It is currently Fri Mar 29, 2024 12:16 pm



Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: ?
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 11:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Jeg vil ikke betrakte nogen som svage.

Men vil betrakte korupte politiker og dertilhørende.

De såkaldte svake er dem der er stærke, se bare på jer selv?

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 12:48 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Det er et godt tiltak det Mona Lygra har startet med denne GRUPPEN som vokser og blir større både i lokalmiljø og by,men jerg syns ikke det er nok.Det må nok jobbes mer målrettet og da mener jeg jo selvsagt ikke det at vi skal ha med grupper hvor de er for bv,det vil man ikke være tjent med.Ting går for sakte og ungene bare vokser til,i mellomtiden slår bv kloa i flere barn,nyutdannete bv-pedagoger kommer til hele tida,
dette tar ikke slutt.
Derfor syns jeg noen bør gå sammen å starte noe større,så vil de som vil være i grupper også jobbe aktivt med de andre,dere sitter sikkert på mye informasjon.Vi tenker ikke bare egen sak ,men på alle de som lider
under dette grusomme åket.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 3:43 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg forstår godt at du vil mer enn bare "gruppen" og jeg er enig i at det går tregt, ungene vokser til, blir ødelagt, og vi må bare sitte å se på. Men det er også et momet at det er utrolig mye jobb å starte et parti, og det er også sannhet i at det partiet må ha fler saker som velgerne kan identifisere seg med. En saks partier har en tendens til å dø ut etter kort tid og det er ikke heldig. Så, poenget er, dette må tenkes godt igjennom, bearbeides og jobbes langsiktig med. Bakdelen med det er jo som tidligere nevt, ting tar tid, ungene vokser til og blir ødelagte, og fler havner under bvs åk. Men slik jeg ser det er det desverre ikke noen annen måte å gjøre dette på. Er det noen interesse for å ha meg med på "lasset" er det bare å ta kontakt, jeg er uførhetstrygdet og har som kjent masse tid å ta av nå som ungene har vert så heldige å komme i fosterhjem :? :? :twisted: Det er en god ide, men den trenger mye energi for å realiseres.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 6:19 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Å bygge parti, er vanskligere enn å bygge forening oa!! Og svært tidkrevende. Og om man får en person på tinget om 15 år: Hva kan vedkommende gjøre overfor et massivt flertall?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 8:46 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Dette var et forslag fra min side,jeg er ingen ledertype,så jeg alene ville ikke klare det.Hvor mange slike grupper finnes det rundt landet ,slike som Moa Lygre har startet?Finnes det i hvert fylke?Har dere oversikt?Hvor mange medlemmer?Er folk flinke til å møte opp?Hva blir gjort i disse gruooene?Er det mulig å få gått ut mer offensivt,tenker på demonstrere.Har denne gruppen en plan,faste ting som tas opp og blir de samme temaene tatt opp i de andre gruppene rundt omkring på samme tidspunkt?
Hva med å demonstrere da?Ikke bare en gang........
Hele dette barnebernssystemet er pill råttent,spre budskapet til den yngre garde slik at flere velger bort dette grusomme yrkesvalget.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 9:38 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei hva kan vi gjøre ikke så altfor mye er jeg redd.Det vil nok ta mangen år enda kansje 20 år så er dagens system borte.Vi kjemper mot overmakten,og det er jo staten som står bak allt dette.De vet nok ikke hva som foregår,det oppleves bare av de innvolverte.Jo, de vet sikkert mye bv kan gjøre hva de hvil ,for de risikerer jo ingenting. De kan si du får se barna en gang i året,for de kan gjøre som de vil.

Men alle disse gruppene forumet her,og mona lygre og marianne ,og mangen fler.Det er nyttigt dette arbeidet her,mangen bekker små.Å skrive i avisen er og bra ,bv er nokså utskjemmt i vanlige folks øyne.Tror de fleste er redd bv og sosial kontor.

Har en nyhet å fortelle vi har en sønn på 13 år.Han var nå i tvil om han ville flytte hjem til neste sommer.Han har bodd vekke siden han var 6 år, men har fått kommt hjem hver 3 uke ,og i ferier, det er mye for å være på bv.Han sier han har tilknytningen til oss foreldre og hjemmet.

Men han trives i fosterhjemmet det går godt på skolen ,og han har fått venner.Han bor et godt stykke fra oss mangen mil på et større sred.
Vi sa til ham det er helt ok for oss visst du velger å bo der,og det har han nå gjort.Vi mister ham ikke likevel så da er det greit vet det er hans valg.

Det er når barna vil hjem mistrives og allt det der, at det er spinn gale de ikke hører på barna,og det gjør de jo ikke.

Han har en fostermor som aldrig snakker dritt om oss,hun sier det er en jobb hun har, og hun prøver ikke å spille guttens mamma.Alt sånnt merker barn hun sa hun ike ville lage hindringer visst han ville flytte hjem.
Det er nok langt mellom slike fostermødre ,de fleste vitner i saker og står helt på bv sin side.De er nyttige idioter for barnevernet det har vi fått føle på kroppen,og det ene tilfellet endte jo med døden.

Må jo si han gutten som nå ikke vil flytte hjem har hatt det tøft før.Han rømmte 10 år gammel fra et fosterhjem, og ble så flyttet til dette fosterhjem hvor han nå trives.Han har villet flytte hjem hele tiden ,men merket for 2 mnd siden at der var en forandring,og han var redd for å si det til oss.Men jeg sa det er ditt liv og du må få bestemme, vi er mamma og pappa vi er her alltid for deg. may-britt tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 9:47 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
FREDRIKSTADSAKEN wrote:
...Hvor mange slike grupper finnes det rundt landet , slike som Mona Lygre har startet? Finnes det i hvert fylke?Har dere oversikt? Hvor mange medlemmer? Er folk flinke til å møte opp?Hva blir gjort i disse gruppene?

Er det mulig å få gått ut mer offensivt, tenker på demonstrere.

...Hele dette barnebernssystemet er pill råttent,spre budskapet til den yngre garde slik at flere velger bort dette grusomme yrkesvalget.


Synes å huske det ble nevnt 300 medlemmer. Dette er ikke mye. Her fra r-b-v.net når imidlertid gruppen hele Norge på en interaktiv måte. Slike forum som dette gir fellesskap og er en stor kontinuerlig demonstrasjon mot maktpakket.

Se bloggen deres --> http://gfsr.r-b-v.net

Med så få medlemmer har det ikke vert enkelt å samle fra hele landet for å demonstrere.

Lokale grupper er jo fri til å demonstrere. Dette er imidlerid GFSR sitt bord, så ta en prat med Mona eller noen av de lokale lederne. Du finner flere av dem i bloggen.

Oppropet er jo også en demonstrasjon som samler flere enn noensinne. Vi passerer trolig 580 underskrifter i dag. Disse menneskene finner man ofte igjen på f.eks på Gule Sider om man søker der.

Med noe så banalt som penger kunne vi annonsert mer effektivt og nådd mange flere. Barnevernsoffer er normalt ikke rike.

Desverre tar ting pinefull lang tid.

Jeg vil anbefale flest mulig å sende SMSer og mail til så mange som mulig. Be dem skrive seg på oppropslisten. Vis dem forumet og få dem til å lese på BarnasRett.

For mange knuste mennesker er møtet med likesinnede her på nett en svært effektiv terapi. Det kan hjelpe dem ut av mørke og isolasjon.

Når psyko-, sosiobablerne, advokatene etc finner seg igjen på stadig flere internettsteder i lite ærefulle beskrivninger, så skal vi nok sette en støkk i systemet. De skal ikke slippe unna. Og: De skal vite at de ikke slipper unna med det de har gjort av grusomheter.

Vi drar til oss flere samtidig med at vi utgjør et press mot overgripere og maktpakk.

Vi arbeider opp mot parti. Sist ute var Det Liberale Folkeparti. De gir oss sin fulle støtte.

Vi arbeider også i mange forum og sprer budskapet.

Det hender altså noe og arbeidet vokser på mange felt. Deste flere som deltar, desto mer effektive blir vi.

r-b-v.net leses av over titusen i måneden. Vi når folk. Flere skal vi nå.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 9:53 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
Han har villet flytte hjem hele tiden ,men merket for 2 mnd siden at der var en forandring,og han var redd for å si det til oss.Men jeg sa det er ditt liv og du må få bestemme, vi er mamma og pappa vi er her alltid for deg.


Dere er rett og slett unike og sjeldent beundringsverdige! Det er flott å ha dere her i forumet!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 1:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Det er jo barnevernet som har formet sønnen deres(som nå er 13 år).
Han burde jo fått tatt sitt valg tidligere hvor han ville bo.Dette er jo bare tragiskt hvordan barnevernet og fosterforeldre hjernevasker barna fra de er små.I vårt tilfelle har Marcus et syndrom ,han har vært over 2 år borte fra vår familie.Han har ikke tidsbegrep og om vi sier han skal få komme hjem,men det tar tid,så blir han glad for det.

Når vi fikk samvær med Marcus etter 13mnd fra forrige gang ,
i 3 timer på Mac Donalds,er det som om han har vært sammen
med oss hele tiden.

Barn tilpasser seg nok i fremmede omgivelser ,noen glemmer aldri
sine foreldre og vil hjem,noen tilpasser seg nok i sitt nye miljø,men
blir mest tvunget til å klare seg fordi samværene med sine
biologiske søsken og foreldre ,er så godt tilpasset av barnevernet
at det store savnet oppstår ikke ved samværene,men da er det
snakk om år ,tror vi vel og merke.

Marcus må leve med sitt syndrom(tourettes syndrom)fordi
barnevernet og sakkyndig Larsen mener noe helt annet
som ikke er fagpersoner en gang-også vår adv.Lill Grimstad
har lovet oss at hun personlig skal få testet Marcus i
Vestfold,men det har også kokt bort som alt annet med henne.

Det må gjøres mer enn bare som oss innpå her som skriver om bv,
derfor var mitt forslag om å starte opp med noe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 4:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Dette var et forslag fra min side, jeg er ingen ledertype, så jeg alene ville ikke klare det. Hvor mange slike grupper finnes det rundt landet, slike som Mona Lygre har startet? Finnes det i hvert fylke? Har dere oversikt? Hvor mange medlemmer? Er folk flinke til å møte opp? Hva blir gjort i disse gruppene? Er det mulig å få gått ut mer offensivt, tenker på demonstrere. Har denne gruppen en plan, faste ting som tas opp og blir de samme temaene tatt opp i de andre gruppene rundt omkring på samme tidspunkt? Hva med å demonstrere da? Ikke bare en gang........


Hei igjen!

HER har jeg forsøkt å gi deg et svar på dine spørsmål til meg og Gruppen.

Vi / jeg har en stilling ledig som "sjef" i Fredrikstad...

Og det ser ut for at du har akkurat de kvalifikasjonene som vi / jeg er på kikken etter!!! :wink:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 5:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja, helt enig med deg,og han burde fått flyttet hjem for lenge siden. Han har jammen lidd,du han rømmte fra et fosterhjem 10 år gammel.Han tok bussen fra herdla utenfor bergen og helt hjem til hauge i dalane.Han hadde fått mat av en snill dame på ferjen.Han var smart og sa han hadde skillte foreldre,og skulle til sin pappa. Han kom her 6 om kvelden i full oppløsning barnevernet ville komme opp om kvelden.Men eg sa blankt nei,gutten er sliten og han kommer ned på kontoret i morgen formiddag.

Men nå har han det greit på skolen med venner ,faglig gjør han det bedre ,og fotballag. Han bor hos en fostermor som viser hans foreldre respekt ,allt dette ser barna fort.Når han nå var så usikker og helst ville bli der han er,så ok jeg synes han har flyttet nok.Vi ser ham masse likevel og har fremtiden med ham.Dette er luksus problem for en mor som mistet en flott gutt under barnevernet sin omsorg.Har møtt døden på barnevernet,der er ikke noe fremtid eller håp i denne verden for min Sigbjørn.Kun et håp i himlen har vi,hvil trygt i guds armer ,står det på gravsteinen hans.

Finnes der en Gud så er han ikke nådig mot barnevernet,han hadde selv valgt oss som foreldre tilSigbjørn.
Den gravsteinen burde bv betalt det var jo de som fikk ham dit,men vi fikk den æren.Det er kun når de er død bv gir dem opp.

Ellers må jeg si fy for en skam ,tenk å måtte treffe ungen sin på mc,donalds og i 3 timer der.Det er helt sykt mamma sa vebjørn,når jeg fortalte ham det.Han er heldig å bor hjemme bv har god kjennt det,og han har bodd hjemme i snart 9 mnd nå.
Han er livredd saksbehandleren og har mareritt etter årene i fosterhjem. may-britt tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 8:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Jeg tror jeg vil prøve å ta kontakt med tidligere frp Vidar Kleppe
som var så tøff å starte opp nytt parti.Han har sikkert mange råd
å komme med angående hvordan man går fram.Vidar Kleppe er en
hyggelig mann,har truffet ham før og snakket med ham og fikk tatt et bilde av ham ilag med sønnen min.En av hobbyene mine har vært og ta bilder av kjendiser ilag med ungene mine,men det var visst også feil ifølge barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Politik?????
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 3:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg skriver dette?

Men jeg har en sjov beretning om en Dansk (politiker) ja det er måske så meget sagt, måske er der nogen der har hørt om ham. Jacob Hauvgård.
Oprentlig er han entertæner, musiker, skuespiller og hvad dertil høre.
Jeg vil næsten sammenligne ham med Jan Teigen, som vi alle nok husker fra Melodi grandpri hvor han blev nr sidst for Norge men det var ham der den dag i dag der bliver husket for Mil efter Mil.

Jachop Haugårg startede for mange år siden med at lave en forening for
Arbejdsky elementer med over 6 milioner medlemmer det var hele Danmarks befolkning og principet var at dem der ikke ville være med kunne jo bare melde sig ud, jeg mindes ikke der var nogen der gjore det, det var før Computer revolusionen.
Ud over hans underholdning i TV o,s,v startede han i Århus et parti (husker ikke navnet) hvor han parti program bla, var medvind på scykkelstierne og mere Nutella i soldaternes feltrasioner.
Nu må der le,s
Han opnåed over 20.000 stemmer og blev til alle ministernes morskab stemt ind i Folketinget som løsgænger. Men ministerne fik sig en lille lærestreg for han fik afgørende indflydelse som bevirked at han i flere lovforslag fik den afgørende magt og det hyggede han sig med som den provokatør han var. Ikke fordi at det at være minister interseret ham så meget men han var valgt i 2 år og blev så sidende til han kunne trække sig selv om han som folketings medlem kunne hæve en fed hyre og alt betalt så var/er han den provekerende gøjler.
Hans hjem bestod faktisk i et gammelt fyrtårn som han nu har solgt for et anseligt milionbeløb, og vendt tilbage til Shov bis.
Selv om det kan virke håbløst så kan alting lade sig gøre.

PS. Han fik dog aldrig gennemført medvind på scykelstigerne eller mer Nutella i feldtrationerne men godt forsøgt.


|-D 1Q=) 8-# 1Q=) |-}

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject: Populisme vs politisk korrekthet
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 2:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Vidar Kleppe er en
hyggelig mann,har truffet ham før og snakket med ham og fikk tatt et bilde av ham ilag med sønnen min.En av hobbyene mine har vært og ta bilder av kjendiser ilag med ungene mine,men det var visst også feil ifølge barnevernet.


Andrine Sæther og Lars Lillo Stenberg gikk til sak mot Se og Hørfordi det var blitt tatt bilder fra bryllupet deres. PR er vel og bra, men bare når det skal promoveres for plater og filmer. Barnevernet er opptatt av det politisk korrekte, og Se og Hør er altfor populistiske. Kari Killen burde oppdatere boken sin (Omsorgssvikt er alles ansvar) og skrive et nytt kapittel om barn og internett. Da vil hun garantert konkludere med at det er grov omsorgssvikt å la barna avbildes sammen med Vidar Kleppe eller gubben til Martha Louise. Legges bildene i tillegg ut på nettet er det grunn til alvorlig bekymring og akuttplassering uten varsel. Det gjøres imidlertid unntak for Reidar Barneombud og andre barnevernsvennlige personer. Disse barnas beskyttere skal som hovedregel avbildes omringet av glade og lykkelige barnevernsbarn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Offentlighed
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 2:42 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Hvis man ønsker offentilghed omkring tvandsanbringelser, må man være klar over at man må være offentlig medierne har ingen hemninger for dem er det ikke sagen men forretning.
Vi Godhavnsdrenge har en del offentlig men vi er jo gamle og det betyder ikke noget bare vi når målet.
Vi har dog endtil nu godkendt hvad der er skrevet om os også personligt det er en betingelse at vi kan stå inde for hvad vi gør og det har været efterkommet, både fra aviser Tv og radio og ugeblade så langt så godt.

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]