It is currently Wed Apr 24, 2024 9:32 pm



Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Helsesøstre legger seg flate for makten
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Laura wrote:
Er det spesielle opplysninger de trenger bør de da ha gode begrunnelser for å kreve de.




Smak litt på den setningen. Først dette med at barnevernet "trenger" opplysninger om barnet ditt. Dernest dette med "god begrunnelse" for å kreve opplysninger om barnet ditt. Vi vet alle at barnevernets "gode begrunnelse" i alle tilfeller er deres påståtte "bekymring". Nå vet tilfeldigvis undertegnede at bekymringen bare er et skalkeskjul for å invadere privatlivet og presse foreldre inn i nedverdigende "hjelpetiltak".

Hva med foreldres behov for å verne om familien og sitt privatliv? Foreldre trenger vern mot barnevernet langt mer enn barnevernerne "trenger" taushetsbelagte opplysninger.

Dersom rapporten til HS er positiv, så vil den ikke bli vektlagt av barnevernet, men dersom rapporten inneholder "bekymring" så vil de gripe fatt i det.

Det at HS skriver rapport til barnevernet er et tillitsbrudd, selv om det ikke står noe negativt i rapporten. Nå vet jeg at HS har opplysningsplikt, som HS gjerne utfører hurtig og effektivt til glede for barnevernet, men det går faktisk an å ta et personlig ansvar og nekte å utlevere opplysninger. Ennå har vi ikke hatt ett tilfelle hvor en offentlig ansatt helseperson har nektet å innordne seg opplysningsplikten. Tvertimot går de ofte langt utover det de er nødt til for å innynde seg hos makten.

Og hva med alle de HS som påstås å være negative til barnevernet? Hvorfor står de ikke frem og advarer befolkningen? Kan det være at de likevel er redde for stillingene sine? Tror dere at en HS som advarte mot barnevernet ville sitte lenge i stillingen sin? Fagbevegelsen har makta, og den kvinnen ville vært uten arbeid i løpet av kort tid, er min påstand.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Det stemmer også med mine erfaringer, Agrippa. Derimot har jeg en del eksempler på helsesøstre som jager og jakter på familier og selv opptrer som barnevernere. I et par saker jeg har i minne har de vært de aller verste. At noen, antagelig få av dem, står oppreist mot barnevernet, skal ikke unnskylde profesjonen generelt.

Det er ingen grunn til å unnskylde helsesøstre som altså ikke selv er i faresonen og som allikevel ikke gjør noen innsats mot barnevernet. Det er ikke troverdig eller respektabelt at de foregir å være negative mot barnevernet, mens de følger med på ferden fordi det er bekvemt for dem selv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nedverdigende behandling på helsestasjonen
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Det er ingen grunn til å unnskylde helsesøstre som altså ikke selv er i faresonen og som allikevel ikke gjør noen innsats mot barnevernet. Det er ikke troverdig eller respektabelt at de foregir å være negative mot barnevernet, mens de følger med på ferden fordi det er bekvemt for dem selv.



Hadde det vært opp til meg, så ville jeg ha nedlagt de offentlige helsestasjonene. De sitter og pumper deg for private opplysninger akkurat som om du skulle være deres eiendom. Noe slikt hadde vært utenkelig på et privat tannlegesenter, for eksempel, for da ville de raskt mistet deg som kunde!

Ja, for vi er faktisk kunder, og ikke klienter. Det er en vesensforskjell mellom å være kunde og å være klient.

Vaksinasjoner kan man få hos legen. De offentlige helsesøstrene er en del av det motbydelige kontrollapparatet, som brukes til å overvåke foreldre. Nå skal HS også sitte og grafse i samlivet til foreldrene. Big Brother er overalt i det norske samfunnet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Laura wrote:
Uff dere misforstår hva jeg mente :(

De spørsmåla er det mulig å svare på kort og konkret, men mange misbruker det. Smører på med mange sider med opplysninger som ikke vedkommer saken. Det gjelder både skole, PPT, BUP. Har sett referert til helsesøster som en versting flere gngr, men min opplevelse er motsatt. Har sett andre påpeke at leger er mer fornuftige, andre har helt andre erfaringer. Da bør vel det komme frem. Vi treng vel ikke si ALLE HS er sånn siden noen er det. Alle leger er mer fornuftige enn HS osv, fordi noen er det :?:

Prøv og les spørsmåla igjen, og tenk hvor korte enkle svar en kan skrive. Spørsmålsformueringen er ganske tilsvarende til alle innstanser. Synden blir begått av de som besvarer men å utgi opplysninger BV ikke ber konkret om. Er det spesielle opplysninger de trenger bør de da ha gode begrunnelser for å kreve de.



Laura, din ufarliggjøring av helsesøster er til ingen nytte. Du vil ikke rykke ut med hvor disse er lokalisert; ergo kan ingen oppsøke samme helsesøster. Heller ikke vil du spørre om helsesøstrene kan gå ut offentlig med sin skepsis mot barnevernet. Det må jo foreligge en årsak for deres skepsis, og den er av stor nytteverdi for vårt arbeid for å avsløre realiteten ved barnevernet.
*
Vi som debatterer her på forumet vet hvor farlig alle disse forskjellige instansene er: barnevern, PPT, BUP, helsesøster osv. Det betyr ikke at hver og en av oss er fordømte av de nevnte. Vi vet hvilket system de er en del av, og advarer mot dem av den grunn.
Skal du fortsette med din skjønnmaling av helsesøster, så bør du gjøre det et annet sted.

*


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Til lesere som prøver å vurdere hvorvidt innholdet i Lauras resonnementer og påstander er klokt:

Det er naïvt å tro at alt som kalles frivillig, virkelig er det.

Det er i praksis ikke frivillig å ikke gå til kontroll på helsestasjon; hvis man ikke gjør det, blir det brukt som argument av barnevernet i fylkesnevnd og rettsapparat, og det vinner de frem med.

Det er i praksis ikke frivillig å gå til svangerskapskontroll; det blir brukt som argument mot en på samme måte, og det vinner barnevernet frem med.

Uansett hva man mener foreldre værsågod bør gjøre for å "prioritere" sine barn, har andre intet med å bedømme dem som foreldre på et slikt grunnlag som hvorvidt det er de eller en annen som følger barnet på ditt eller datt. Forøvrig slår menneskerettskonvensjonens artikler 8 og 12 fast at alle har rett til å få barn og ha beskyttelse for sitt familieliv, uavhengig av andres vurderinger om hvem som "bør" det.

Mange her vet mye om hjemmeundervisning. Svært mange av dem som driver hjemmeundervisning for sine barn, opplever et helvete med barnevernet, nettopp med den begrunnelse at de "ikke prioriterer" barnets beste.

Mange har også opplevet at barnevernet har holdt seg passive i mange måneder, eller et år eller to. Så går barnevernet på igjen. At saken blir henlagt i første omgang, betyr ingen varig trygghet, det kan mange barnevernsofre fortelle meget om. En advokat som roser klienten ved å hevde at saken gikk bra fordi klienten/advokaten var så fornuftig, er en farlig advokat. Vedkommende gir inntrykk av at barnevernssakene er rasjonelle, og at uskyldige og fornuftige vinner frem med sin sak. Det er sjelden tilfelle. Tvert imot er de henlagte sakene tilfeldigheter. Barnevernet er farlige for alle de kaster seg over.

Det er ikke fornuftig å tro at anonymitet gir beskyttelse. Først og fremst er det galt å oppfordre andre til å tenke på den måten. Alle blir sittende ubeskyttet og isolert på sin egen tue. Barnevernsofre har ingen ting å være skamfulle for, så den beste beskyttelse er å slutte seg sammen og prøve å hjelpe hverandre.

Det er farlig å gi seg inn i den typen vanetenkning som ser fornuft i alle disse "ordningene" og tror at barnevernet har gode grunner til å stille tøvespørsmål til kreti og pleti. Det er ren ufornuft i å stille den type spørsmål som i denne tråden presenteres som uskyldige. Rasjonelt sett kan disse spørsmålene, og svar på dem, ikke brukes til noe som helst som skulle indikere det ene eller det andre om foreldres "skikkethet".

Folk må tenke nytt og komme seg ut av hjernevasken: Foreldres engasjement i sine barn og barnas bånd til foreldrene er ikke noe barnevernet kan vurdere. "Samspill" er ikke noe barnevernet kan vurdere. Selve tenkningen er gal.

Det er symptomatisk at Laura nærmest skryter, og blir sint?, såret?, når hun møter motbør. Det får ikke hjelpe: Det er ytterst farlig å tro at det finnes noen metode som sikrer skikkelige mennesker at de kommer uskadet igjennom en barnevernssak.

Og det er ikke vurderinger av hvorvidt alle mulige som snakker "barnevernsdialekt" er gode, kunnskapsrike og fornuftige, som er tema i dette forumet. Det er skadelig avsporing.

MHS


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å leve på nåde
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Det er naïvt å tro at alt som kalles frivillig, virkelig er det.


Folk må tenke nytt og komme seg ut av hjernevasken: Foreldres engasjement i sine barn og barnas bånd til foreldrene er ikke noe barnevernet kan vurdere. "Samspill" er ikke noe barnevernet kan vurdere. Selve tenkningen er gal.

MHS



Marianne Haslev Skånlands innlegg er så godt at det egentlig ikke er noe å tilføye, men jeg vil bekrefte at i barnevernsaker dreier det seg oftere om "frivillig tvang" enn reell frivillighet. Jeg har også fått klar beskjed av HS om at dersom jeg ikke går til helsestasjon så er jeg pliktig til å finne et alternativt tilbud. Hvem skal så kontrollere og eventuelt godkjenne det alternative tilbudet og sjekke at jeg går der? Hvem andre enn helsesøster. Det er en illusjon å tro at det er frivillig å benytte seg av de offentlige helsestasjonene. Ofte blir man nødet til å gå til ekstra-kontroller som man strengt tatt verken ønsker eller trenger, men man er redd for hva som kan skje dersom man blankt nekter. Vil HS da bli "bekymret" og meddele sin bekymring til barnevernet som i sin tur starter ny undersøkelsessak?

Det er nok riktig som Laura skriver at det lønner seg å stå på god fot med offentlige representanter. Det er tankevekkende at man skal være avhengig av å stå på god fot med det offentlige for å få beholde sine barn.

Laura skriver videre at hun har fått være i fred for barnevernet i flere måneder! Jeg er sannelig ikke imponert, tatt i betraktning at Laura har hatt barn i 20 år. Det viser at barnevernet holder grepet gjennom hele barndommen, og nå har de visstnok kastet sine øyne på Lauras gravide datter. Laura har all min sympati. Ingen fortjener å bli forfulgt på denne måten. Laura anbefaler at man må være enda sluere enn barnevernerne selv. Man skal ikke undervurdere sin motstander, og i kampen om barna er mødre istand til det meste. Jeg tror likevel det klokeste er å ta absolutt avstand fra hele barnevernsystemet, inkludert helsestasjoner. Ihvertfall må man være klar over at helsesøstre er kjøpt og betalt av systemet. De ofrer deg, kanskje med en liten tåre, men hensynet til seg selv er nok viktigere.

Mange mødre som har vært lenge under barnevernernes jernhæl, blir spakere og snillere etter hvert som årene går. Man blir en lydig liten trell, som "samarbeider" dersom man får et smil fra de vennlige barnevernerne. Man kan her bruke Shabana Rehmanns uttrykk: Man lever livet som en hund.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:40 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Helsestasjonen er en utvidet del av barnevernet.
De siler ut foreldre utifra hvilken status de har.
De er like livsfarlige som bv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:40 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Du har rett Agrippa.
Helsestasjonen og helsesøstrene der sitter og nikoser seg med alle aspekter ved folks familieliv.
Samlivsgrupper som omhandler "hvordan parforholdet mellom mor og far er etter fødselen" "mødregrupper mor og barn relasjon " "forsterket helsestasjon for utsatte grupper dvs psykiatripasienter ,alenemødre osv...
De koser seg hinsides hvis de finner ut at det er konflikter mellom foreldre som har skilt lag.
Grafse,grafse, grafse . Æsj. Alle aspekter ved foreldrene skrives ned. Såkalt omsorgsevne, seksualliv osv...
Deretter siler de ut de som de ikke liker og leverer all informasjon om dem til BV. Dersom informasjonen ikke er saftig nok tar de gjerne ting "rett ut av veggen" gjør noen antagelser om det og sender dette med i tillegg. Dersom man ikke gir ifra seg privat informasjon skriver man gjerne at "mor fremstår som noe overfladisk"
Det går ikke ann å glorifisere en så grotesk instans som helsestasjonen.
Den er og blir en del av bv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:41 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Og en ting til... Kan ikke få sagt det ofte nok. Man trenger ikke å være barnemishandler eller narkoman for å bli meldt av helsestasjonen.
Barn og foreldre har null rettsikkerhet straks de trår innenfor døra til bvs
forværelse.
Foreldre med dårlig skolegang,dårlig barndom,dårlig økonomi, osv.. blir behandlet som dyr.
BRUK FASTLEGE ELLER ANDRE PRIVATISERTE HELSEINSTANSER!!!!
5% av tiden til de helsestasjonsansatte blir brukt til vaksinasjoner og vektkontroll. De resterende 95% blir brukt til faenskap.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 07, 2006 7:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Det har seg slik at iallfall jeg ikke er misunnelig på noen som har klart seg unna noen av barnevernets forferdeligheter. Jeg har ingen barnevernssak på meg, har aldri hatt det, og kommer aldri i søkelyset for akkurat det.

Grunnen til at jeg beskjeftiger meg med barnevernsspørsmål, er derimot at jeg interesserer meg for de av mine medmennesker som lider på grunn av dette skadelige systemet. Jeg ønsker å få en slutt på denne mishandlingen av barn og foreldre, få en fullstendig slutt på det, på generelt grunnlag, ikke å beundre dem som har unnsluppet (så langt) og som vifter med "se på meg". Jeg har satt meg inn i flere dusin saker, og det er årevis siden jeg oppdaget at det ikke finnes noen spesiell metode for å få fred for barnevernet, og at de som kommer seg unna, slett ikke er spesielt mere storartet enn dem som mister sine barn. Ofte snarere tvert imot faktisk. Men mest av alt er det rene tilfeldigheter, og slett ikke reelle forhold.

Det er korrekt som Agrippa uttrykte det: Det at man må holde seg inne med myndighetspersoner, innflytelsesrike personer, nyttige personer, for å beholde sine barn, er egnet til ettertanke. Jeg kunne tilføye: Det er graverende, og det er en klar krenkelse av menneskerettighetskonvensjonen som Norge forlengst er underlagt (det er alle land som går inn i Europarådet). Det er altså egentlig straffbart å innrette samfunnet slik som Norge gjør på dette punktet.

Det som er poenget, er ikke at barnevernsofre skal sammenligne seg og være kry av hvor godt de har klart seg. Formålet på dette forumet er gjensidig opplysning, av forskjellig art som kan være til hjelp for andre.

Da er det først og fremst viktig å advare mot å tro at noe som helst angående barnevernet er annet enn forrykt.

Laura, du bør slutte å håne dem som har vært uheldigere enn deg i sine barnevernssaker. Det er slik din ironi virker. Det begynner å bli opprørende, det du skriver om misunnelse. Du uttaler deg akkurat som barnevernerne og deres kumpaner selv gjør i sin arroganse: Man skal vær så god være slik og sånn, ellers "bedømmer" du dem som uskikket til å være foreldre.

Du har intet å lære andre, du er lettvint og overfladisk. Alle barnevernsofre her på forumet vet plenty, og har ikke bruk for tankevekkere, aller minst fra en som prøver å hevde sin dyktighet på deres bekostning. Du har ikke "klart deg" grunnet positive egenskaper hos deg selv som de andre her mangler. Gjør gjerne alvor av å gjennomføre "takk for deg" før du gjør flere barnevernsofre mere vondt.

Marianne Haslev Skånland


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 07, 2006 7:39 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
[quote="Laura"]Jaja skjønner nå at det er rart jeg ikke har over 20 års helvete med barnevernet bak meg. Ble mor som 17åring, var samboer med er psykopat...... som drakk og banket meg over flere år. Ble alenemor med veldig trang økonomi, har faktisk det den dag idag... men vi klarer oss, hverken sulter eller fryser :)
Konfliktfyllt forhold til exen, med noen grove beskyldninger fra den kanten. Han prøvde å få meg stemplet som uskikket gjennom BV, men ble stående igjen med sjegget i postkassen selv. Han oppnådde ingenting, utenom å tape ansikt selv. Fikk et barn til som jeg endte opp alene med, først nå over 20 år etter skilsmissen har jeg fått problem med BV. En privatperson som startet helvetet!!

Minner rett og slett om misunnelse fra enkelte her at noen klarer på egenhand å komme seg ut av Bv klør, selv om de ikke har noe særlig stygt å si om andre innstanser enn barnevernet.

Kanskje det burde vere en tankevekker for enkelte :wink:[/quote]

Misunnelse er det i hvert fall ikke :twisted: .
Vi som har vært med i dette gamet en stund, klarer ikke å se at det er annet enn ren flaks som har berget deg. Ofte er det ikke nok å ha et godt nettverk for å komme ut fra en sak med hodet opp og bena ned :!:

Eksempler på det finnes i fleng bare du er villig til å lese litt.

Du sier at en privatperson startet ditt helvete. Er det identisk med barnefar? Finner også en del rariteter i hva du sier, men jeg har ikke lest alt du har skrevet og kan derfor bomme, men det er slik at det er 18 års myndighetsalder i Norge og siden du har 2? barn og ett er fra psykopattiden, 20 år, er neste barn nå ca 16. Har jeg rett? Om det er slik hva "galt" henger de seg opp i?

For øvrig trenger vi desverre ingen tankevekkere. Vi har sett det meste :!:

For egen regning kan jeg fortelle deg at jeg gjentatte ganger har opplevd å be om dokumeter som foreldre har KRAV på blir tilbakeholdt også for familieadvokaten. OG ber man om spesifikke dokumenter, kan du bite deg i nesa på at de får du ikke dersom det er begått en aldri så liten feil fra etatens side. Akkurat nå sitter jeg å skriver på en klage til sivilombudsmannen om to slike dokumenter. Så vi vet nok mer enn du kan forestille deg! Min erfaring er at enhver sak i den etaten som oftest går utenpå alt du kan forestille deg :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: S T E N G T
PostPosted: Tue Mar 07, 2006 7:40 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
I dette forum har vi TEMA.

Legger noen inn et innlegg om fotballklubben Rosenborg, så kan det bli fjernet. Legger man inn innlegg om lue-moter så kan det bli fjernet.

Følg TEMA.

Glorifisering av et samfunnssystem som fører til selvmord, rusmisbruk, psykisk ødelagte mennesker og en mengde ødelagte familier FORDI MAKTEN OVERFALT INDIVIDET, er heller ikke TEMA.

TEMAenes røde trød kan være: Hvordan forandre dette samfunnet slik at familien og retten til egne liv blir satt i høysetet.

"Jeg er god." "Du er dårlig."
Jeg er blant dem som har fått ødelagt mye på grunn av helsestasjonens fordommer og løgner. Vi hadde psykiatrien, helsestasjonen, skole, avisen og folket her mot oss.

Vi kunne selvsagt skrytt av oss selv og sagt vi var dyktige som vant over dem "alle". Da andre dyktige mennesker ikke vinner handler det imidlertid om det jeg vil kalle et Guds under. Andre kaller det flaks.

Hvordan oppleves det for de som tapte det aller kjæreste når noen kommer og sier: "Jeg var så dyktig at jeg vant."

Implisitt sier man da: "Du tapte livet og lykken fordi du var for dårlig."

Dette forumet er ikke til for slikt.

Fotballen er rund, betongkuler likeså
Hvorfor får noen narkomane beholde barna sine, de fleste ikke?
Hvorfor får noen pedofile beholde barna sine, andre ikke?
Hvorfor får noen som har drept et av sine barn beholde resten?

Hvorfor får noen bestemødre barna mens stort sett ingen andre får det?
Hvorfor har alenemødre mer problemer enn ektefolk og familier med store barn hvor man kan vitne for hverandre?
Hvorfor har de med vitner mindre problemer, mens de uten vitner blir overkjørt?
Hvorfor har de med "rette" advokat mindre problemer?
Hvorfor har de med penger til å leie inn eksperthjelp fra andre deler av Norge eller verden mindre problemer?

Fotballen er rund. Barnevernet også. Den som tilfeldig blir truffet opplever det mer som en betongkule. Den skader rått og tilfeldig.

Man rammes alt etter hvilke fordommer og løgner som finnes hos helsesøstre, lærere, barnevern etc.

Et samfunn skal ikke være slik at man må være venner med PPT, helsestasjon, lærere eller andre for å ikke oppleve overgrep. Slik er det noen ganger i dag. Dette systemet skal bekjempes!

Andre ganger spiller helsesøstre og andre i systemet "venn" til de har nok argumentasjon til å knekke deg. Naivt mener de kanskje til og med at de er en venn og støttespiller som gjør sin fordømte plikt. Så sykt er desverre vårt familiefientlige system.

Gå heller til en prest med betroelser. De har i de minste taushetsplikt. Eller bruk en annen sjelesørger, venn, barnevernshater etc. Ikke gamble med systemets folk. Det er for mange som har fått ruinert sitt liv på denne måten. OG det går først og fremst ut over de svakeste og de tillitsfulle som aldri lærte seg å tvile på sin medmennesker.

Så kan folk drive stråmannsargumentasjon og hevde vi ikke tåler andres meninger. Bare de gjør det en plass hvor det er mulig TEMA.

YTRINGSFRIHET
Ytringsfrihet er ikke å få diskutere julenissen i en tidskrift for utrydningstruede orangutanger. Årsak: TEMA er noe annet.

Også i disse forum har vi TEMA.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]