It is currently Thu Mar 28, 2024 9:02 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Mødre av barn med ME-diagnose meldt til barnevernet
PostPosted: Fri Dec 12, 2014 10:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Martin Qvist Giercksky (17):
ME tar ikke livet ditt, men stjeler det
Aftenposten, 11 desember 2014

"Mistenker foreldre
Det er flere år siden jeg har vært på skolen, og langvarig skolefravær er vanlig blant ME-syke. Det er både fordi vi blir sykere av å være på skolen, og fordi hjernen vår ikke klarer å lære så godt lenger.
    Barnevernet blir ofte koblet inn og mødrene våre beskyldt for overbeskyttelse. Det har skjedd to ganger i vår familie fordi broren min også er ME-syk, men heldigvis gikk det bra til slutt.
    Jeg synes det er skremmende når Norges ledende lege for ME-syke barn sier at han tror at hjernen vår er opphengt i en stressreaksjon, og at hjernen må ha gått i vranglås."


Leger går til barnevernet med "bekymringer" når de selv ikke klarer å finne ut av sykdom eller har sine egne idéer om det som ikke stemmer med hva pasienten erfarer. Det burde legene vite nok til ikke å gjøre. De har ingen unnskyldning for å "tro" at barnevernets "behandling" av familien blir noe bedre enn deres egen, tvert imot.

Barnevernet finner alltid grunn til å klandre foreldre. Enten er foreldre "for beskyttende" og "overfokusert på barnet", eller de "ser ikke barnet" og "setter hensynet til seg selv foran barnet".

Alle disse beskyldningene fra barnevernet er ren taktikk. Innholdet av beskyldningene er bare tøv, og barnevernere som bruker dem, burde sparkes på dagen.

Men om beskyldningene er tøv, bør alarmen likevel gå hos enhver familie som utsettes for dem, for de er klare ledd i klare planer.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]