It is currently Thu Mar 28, 2024 11:19 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: tidligere helsesøster i sokndal kommune
PostPosted: Wed Jul 30, 2014 5:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
i alle årene jeg gikk på kontroll med minste mann så hadde jeg som regel 2-3 litt større søsken med .Dette fordi små ungene på 3,4 og 5 år likte å bli med for helsesøster hadde ringer og masse gøye leker inne på kontoret sitt.Så oppdaget de at hun hadde en stor pakke med havreflarn oppe på en hylle mine unger var trygge på seg selv og frimodige det var Sigbjørn andreas som døde 15 år gammel som den gang som 5 åring spurte om de kunne få kjeks.Det fikk de og helsesøster sa til meg at ingen andre unger i sokndal hadde turd å spørre om kjeks.Hun roste meg for at jeg hadde så utadvente frimodige unger.

Så jeg pleide som regel sveve ut den døren ungene mine var ekstra fine sa hun og

Den dagen en opprørsk tenåring kom i kontakt med barnevernet via helse søster så sa jeg til mannen min at jeg nå var glad jeg alltid hadde hatt en åpen dialog med henne,for jeg likte å diskutere med henne når jeg var der vi snakket om unger generellt.

Der tok jeg grundig feil for hun vendte meg ryggen og da vi havnet i retten hadde hun ikke noe godt å si om meg eller ungene
Jeg hadde fortalt henne jeg likte å lese bøker for ungene hadde masse barnebøker hjemme ,elsa Beskow har vert min favoritt bla.

i retten sa hun t jeg hadde sagt jeg aldrig leste for ungene mine så hadde jeg sagt at ungene var ikke rene i tøyet pga jeg hentet dem kl 2 i sanitetens barneparkering og rett etter det gikk vi til helsestasjonen.Det psset best slik ja alt ok med det sa hun
jeg fortalte at et av barna hadde en del klor i ansikte det var en som var 2 år eldre som klorte søsteren sin en periode

Jeg ble sjokkert da hun i lagmanns retten sa, hun sa det var ungene som klorte, jeg visste ikke at det var mor som klorte ,jeg har da aldrig klort noen barn i mitt liv

Retten sa ingen ting det ble bare hengende i luften for en kan ikke rekke opp hp hånden og kommentere alt som blir sagt i retten

Heldigvis er barna nå voksne de vet selv hvordan jeg har vert som mor,med flere av dem har jeg diskutert hvordan de hadde det . langt fra perfekt,mye som var bra hos oss ungene fikk leke fra stue til loft de herjet over alt i huset det var ingenting til pynt.
vi var frilufts folk og badet mye med dem om somrene, de klatret i trær var masse ute å leke
De større barna måtte vi kjøre å hente mye rundt hos venner på kvelden de syklet gjerne en vei så ble de hentet når det var mørkt

Skulle selvsagt vert mor om igjen så kunne jeg hatt alle mine feil som jeg gjorde ugjort enting vet jeg at jeg skulle vert en mye strengere mor jeg jobbet for de store barna og så på et tidspunkt var jeg veldig sliten fysisk, tynn og med forlite søvn og hvile.

Det var nok lettere i gamle dager å ha mangen barn min mormor hadde 12 barn og de måtte alle hjelpe til både inne for jentene og guttene hadde ansvar på gården.

.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tidligere helsesøster i sokndal kommune
PostPosted: Mon Aug 04, 2014 7:14 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Fikk ikke med et av punktene her om helsesøster,jeg sa jeg kom rett fra barneparkeringen og derfor var ungene ikke rene i tøyet.i I retten sa helsesøster ungene var sandete og skitne da jeg kom på kontroll med minste mann... hadde hun så dårlig hukommelse..

Jeg kunne komt på kontrollen i fred og ro med den minste da de andre var i sanitetens barneparkering,men jeg visste de likte å vere med på helse stasjonen så da fikk de bli med

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]