It is currently Tue Mar 19, 2024 7:28 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Helsesøstre som aktive barnevernsaktører
PostPosted: Thu Jul 27, 2017 11:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Helsesøstre som aktive barnevernsaktører

*

Tonje:
Ubehagelig opplevelser rundt helsesøster
Toonje.blogg, 22 juli 2017

"Helsesøster: Tone Rasmussen Birkeland skreiv også et brev der det sto at når jeg ser ei øl på bordet hjemme så forbinder jeg det med moren min sitt alkoholproblem og det er ikke sant fordi det har jeg aldri sagt og det har jeg aldri følt. Jeg blir ikke redd når jeg ser en øl på bordet fordi pappa drikker aldri mer enn et par øl, voksne må få drikke og kose seg litt av og til akkurat sånn som vi ungdommer gjør. Jeg synes ikke det er greit å skrive sånt ihvertfall ikke uten å snakke med meg om det. Helsesøster: Tone Rasmussen Birkeland skriver og sier ting som ikke stemmer i det hele tatt, hun lyver til meg og ler av meg. Helsesøster tror hun vet alt om ting og tror at hun vet bedre en min familie, hva mine behov er og hva jeg trenger.
    Helsesøster: Tone Rasmussen Birkeland tok meg med på en biltur i skoletiden uten at hun hadde gitt beskjed til pappa og det er noe jeg synes hun burde ha informert om. Det var både ubehagelig og skremmende for hun var jo en fremmed for meg men jeg trodde jo at jeg kunne stole på hun men etter denne bilturen og da hun hadde brutt taushetsplikten enda hun sa det selv at dette sier jeg ikke videre til noen fordi jeg har taushetsplikt. Helsesøster: Tone Rasmussen Birkeland er og kan ikke stoles på. Hun lyver og tråkker meg langt ned, ler og er faen meg så falsk."


Helsesøstre, likeså skolepersonale og barnehagepersonale, læres opp til å gjennomlyse familiene, ikke seg selv og det systemet de arbeider for.

*

familien-er-samlet - i tråden Erkjennelse og flukt:
"Men bevares - av og til tenker også jeg på å ta hele familien med meg hjem til Norge. Jeg er jo norsk. Jeg har jo tråkket mine ungdomsår i den norske fjellheimen, elsker norsk natur og ønsker jo at barna skal få ta del i alt det norske som de nå går glipp av.
    Men når jeg så begynner å tenke tanken ut, begynner det raskt å stokke seg.
. . . . .
    Barna skal til helsesøster....er det ikke ett eller annet hun vil sette fingeren på? Hun vil alltids få greie på vår historikk, sladderen flyter fort om hun ikke får opplysningene gjennom offentlige kanaler.
    Bekymringsfullt."


*

En politikollegas historie
Lillies, 26 juli 2017

"Plutselig, for 3 år siden, smalt det på nytt. Uten at jeg ante noe hadde moren tatt kontakt med helsesøster på skolen, den eneste personen som tidligere hadde festet lit til morens ankalger. Sammen hadde de hatt en rekke samtaler med min datter uten at jeg ante noe. I samtalene ble det tegnet et stadig verre farsbilde. Til slutt kuliminerte dette i en to siders rapport fra helsesøsteren der huns beskrev meg som en svært dårlig far som det kunne være farglig for min datter å være sammen med. I fellesskap med moren sendte helsesøsteren rapporten til banrevernet der den klare anbefalingen om samværstopp fremkom. Til alt overmål - helsesøsteren hadde tross sin klare anbefaling ikke snakket et ord med meg.

Barnevernet kjøpte rapporten som et troverdighetsdokument - de hadde jo ingen grunn til å betvile en tilsynelatende uhildet og objektiv helsesøster."


Uhildet? Objektiv? (Disse politifolkene har mye å lære.)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsesøstre som aktive barnevernsaktører
PostPosted: Thu Jul 27, 2017 12:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Apropos helsesøster; i vår sak begynte det hele med bekymringsmeldinger fra skolen. Men parallellt kom det også bekymringsmelding fra helsesøster. Jeg oppfattet det slik at det måtte ha vært relativt fri utveksling av informasjon mellom skole og helsesøster. Uten at jeg har sjekket om det faktisk var tilfelle.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]