It is currently Thu Mar 28, 2024 4:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: ER 17.MAI NOE Å FEIRE?
PostPosted: Wed May 16, 2007 8:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Vi skulle på en eller måte markert hvor mange vi etterhvert har blitt som kjemper mot de systematiske overgrep som blir begått mot barn og familier i Norge. Hva med å heise flagget på halv stang i morgen?.....for å markere solidaritet til alle de som sørger over at familien er ødelagt av det såkallte barne"vern".Det er slettes ikke alle som har noe å feire....Norge ligner mere på en nazistorganisasjon enn et fritt land :evil:
Når den "jevne" nordmann ikke forstår at systemet begår overgrep ligner dette på tyskerne som ikke "visste" om konsentrasjonsleirene.-FY FOR SKAM!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 16, 2007 9:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det hadde kunnet være en kraftfull aksjon. Man kunne jo tatt en mengde bilder av flagg på halv stang og lagt de ut på internett.

Imidlertid tror jeg en slik aksjon må planlegges. Uten at jeg har noe mot at flere blir enige om dette i morgen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det å demonstrere
PostPosted: Wed May 16, 2007 11:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg tittet på tv en kveld, og kom over et innslag om en gruppe eldre kvinner i Asia som hadde vært sex-slaver for japanske soldater under 2. verdenskrig. Kvinnene var nå rundt 80 år gamle. De holdt demonstrasjon ved den japanske ambassaden i hjemlandet sitt en fast ukedag, med krav om oppreisning.

Jeg tenkte at det måtte være en ide for barnevernofre. Å avholde demonstrasjon/markering utenfor Stortinget f.eks hver eneste onsdag mens politikerne holder spørretime. Uten fakler og store taler, men med klar parole og opplysende materiell kunne man sitte der onsdag etter onsdag etter onsdag...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 17, 2007 2:43 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er det mange av "våre" som er aktive i Oslo-regionen?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 17, 2007 9:23 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Det var en kjempeide Nina! Men lite vits om det møter 2-3 stk,da blir det mere komisk enn kraftfullt. Dere i Osloregionen får møtes og sette av onsdagen til dette formålet.Det ville blitt en aksjon som ville gjort oppsikt kanskje også utenfor Norges grenser. Bor dessverre for langt unna så kanskje Langoras forslag blir gjennomført neste 17.mai. Ellers så kom jeg jeg på at jeg kunne hengt opp banner med " GRUPPESØKSMÅL MOT BARNEVERNET" på verandaen :twisted: Dessverre kom ideen når toget gikk forbi....så litt for sent .....men neste år skal vi greie å markere oss :twisted: :twisted: :twisted: Og onsdager har vi mange av.....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 21, 2007 3:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg tror at hvis man skal demonstrere regelmessig, utenfor Stortinget eller andre steder, må man ha lagt opp en slags mental reserve. Det vil nemlig komme til å dukke opp provokatører og folk som sjikanerer en, omtrent som på VG-debatt, kan jeg tenke - -

Da bør man ha tenkt igjennom hvorvidt man skal svare, hva man skal svare, hva man skal gjøre. Kanskje det beste faktisk er å forholde seg helt taus og passiv, og hvis noen river i stykker plakatene og spenner ben for en, så bare lar man det skje?
  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Regelmessige demonstrasjoner
PostPosted: Mon May 21, 2007 4:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Jeg tror at hvis man skal demonstrere regelmessig, utenfor Stortinget eller andre steder, må man ha lagt opp en slags mental reserve. Det vil nemlig komme til å dukke opp provokatører og folk som sjikanerer en, omtrent som på VG-debatt, kan jeg tenke - -

Da bør man ha tenkt igjennom hvorvidt man skal svare, hva man skal svare, hva man skal gjøre. Kanskje det beste faktisk er å forholde seg helt taus og passiv, og hvis noen river i stykker plakatene og spenner ben for en, så bare lar man det skje?
  

  


Så vidt vites, har kurderne regelmessige demonstrasjoner foran Stortinget. Det holdes appeller og det danses kurdiske folkedanser. Antallet varierer mellom 50 og 100. Det deles også ut løpesedler.

Mange andre grupper har også regelmessige demonstrasjoner foran Stortinget. Jeg tror det kreves politiets tillatelse, men da får man også politiets beskyttelse. Politiet stiller med hester for å forsvare ytringsfriheten.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 01, 2008 7:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Prøver igjen med samme oppfordring:

Heis flagget på halv stang 17.mai :!:


Og som Arild sa



Quote:
Det hadde kunnet være en kraftfull aksjon. Man kunne jo tatt en mengde bilder av flagg på halv stang og lagt de ut på internett.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]