It is currently Thu Mar 28, 2024 1:34 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jeg vet at det ikke går ann, men
PostPosted: Sun Apr 15, 2007 3:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg vet at det ikke går ann, men

egentlig så skulle alle i hele norges land som er mot barnevernet samkjørt en felles aksjon på en og samme dag...

Jeg har skrevet om denne sinnsyke ideen en gang før, ett eller annet sted i mine manuskripter,

og jeg kom på ideen igjen etter å ha vært inne på denne linken:

Okey, her er er et eksempel: Vi lager til en varslet aksjon. -Og på den dagen når fellesferien begynner, så setter vi alle ungene våre ifra oss på barnevernskontorer over hele landet og på politistasjoner,

haha, hvor skulle de ha gjort av alle ungene?

(So what? Det er jo nøyaktig så og så mange barn de planlegger å stjele likevel, so?)

Laget individuelt tilpassede institusjonsplasser til 1 mill kroner til hver av dem?

Og hvem skal betale?

Når skal det gå opp for folk flest at barnevern bare en pengeindustri, hvor skattebetalernes penger går rett opp i lukten. Eller rettere sagt, til syvende og sist til fengselsvesenet og skadevoldsutbetalinger.

Haha

Men, selvfølgelig skal vi ikke gjøre det. Jeg er bare i et sånt fandenivolsk humør i dag.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Sett-igjen-et-barn-på-barnevernkontoret"
PostPosted: Sun Apr 15, 2007 4:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det er få foreldre som ville sette fra seg barna permanent på et barnevernskontor.

Jeg har mere tro på folkeopplysning. Foreldre må slutte å samarbeide om barnevernsundersøkelser i den tro at myndighetene er objektive. Altfor mange samarbeider om selve undersøkelsen i den feilaktige tro at de vil bli renvasket på denne måten.

Familiene må slutte å gjøre seg så tilgjengelige for barnevernet. Det er overraskende mange som ennå har tillit til barnevernet.

Det at foreldre begynner å engasjere sine egne sakkyndige istedenfor å stole på de sakkyndige som oppnevnes av barnevernet, er et skritt i riktig retning.

For å lykkes med en slik aksjonsform som du foreslo, så er man avhengig av mange, mange mennesker. Dessverre er barnevernet veldig flinke til å isolere og splitte ofrene sine. Størsteparten av befolkningen er dessuten fullstendig likegyldige til andres lidelse så lenge det ikke rammer dem selv.

Da har jeg mer tro på aksjonsformer som rammer barnevernerne direkte. Arild Holtas plakater med navngitte barnevernere har ført til voldsomme reaksjoner, og det viser at det har effekt. Dine egne lister er også en genistrek. Vi må kunne utvikle konseptet. Det er ikke en menneskerett å stjele andres barn uten å bli navngitt.

Mannen som kastet bløtkake på den fjonge fru finansminister Kristin Halvorsen ble visst dømt til flere års fengsel, så det er ikke verdt å foreslå å spraymale Karita Bekkemellom når hun svinser halvnaken ut av limousinen som bringer henne til neste etegilde. I andre land ville en slik aksjonsform medført et skudd i hodet.

I Thailand ble en mann idømt lang fengselsstraff for å ha krenket landets konge. Kongen var imidlertid så hyggelig at han benådet sveitseren. I Sverige derimot må "Kungen" finne seg i å bli hånet og latterliggjort. Alle barna står visstnok og kniser når han viser seg. Sverige er samtidig det landet som sterkest støtter barnevernets rett til å frata foreldrene omsorgsretten. Jeg tror ikke barnevernet er like aktivt i Thailand. Kanskje er det slik at i de land hvor det er greit å personforfølge kongen så er det også greit å personforfølge foreldre?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]