It is currently Thu Mar 28, 2024 8:38 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 7:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
etikeren wrote:
Det forunderlige er at motsanden dere møter meg med, ikke forklares med begrunnelser for hvorfor dere mener min taktikk er dårligere


Vi har så vidt jeg vet, forsøkt å gi deg en del begrunnelser:

1) Never change a winning formula. Nå kan det diskuteres om vi vinner, men vi har uomtvistelig hatt en besøksøkning de siste månedene, og nettstedene er blitt kjent.

2) Vi må kunne fortelle sannheten slik den er. Du foretrekker at vi ikke kaller barnevernerne onde, men holder oss til at de utfører onde/grusomme handlinger. Det er kun en semantisk forskjell, slik jeg ser det.

3) Vi har fortalt at vi har tro på den "radikale" linjen vår, og at det er flere desperate foreldre som ønsker vi var enda mer radikale.

4) Arild Holta gav deg flere eksempler fra verdenshistorien på at vår strategi har vært vellykket.

Uansett så er vi ikke imot at du følger din egen strategi. Vi ønsker bare ikke å endre vår, enn så lenge. Kan du ikke vise til litt resultater først slik at vi får vurdert om din strategi er mer fremgangsrik enn vår?

Jeg vil også minne om at det var noen som startet et konkurrerende "moderat" forum fordi de mente vi var for "ekstreme". Det er lenge siden det forumet forsvant.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Takk
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 9:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Dette var et fint svar, oppklarende og greit.

Det Arild Holta bruker fra verdens historien, er imidlertid helt feil, og er ikke eksempler på at deres metoder har vunnet frem tidligere. Kristus ble hengt på et kors og drept. Det som gjør at kristendommen i senere år har fått sterkt fotfeste er at Kristus tilgir og ofrer seg, og det virker underlig dersom man her sammenligner Kristus sitt offer med noe dere gjøre her inne... jaja, men klok av skade som jeg nå er, så starter jeg ikke en ny diskusjon ... og har jeg gjort det allerede ved å si det ovennevnte, så får et eventuelt svar bli stående uimotsagt, fordi jeg ikke har mer tid nå...

Vi har fått oppklaret hva vi mener på begge sider, og det vi har etablert som et klinkende klart faktum er at jeg og dere er ekstremt engasjert i å endre barnevernssystemet ved å fjerne barnevernet. Jeg vet hva jeg vil erstatte dette systemet med, men ikke så mye om hva dere vil erstatte det med, men det kan vi heller komme tilbake til.

Første siden på GFSR, http://cpanel4.proisp.no/~amilikyt/

har en artikkel nå der jeg sier det på min måte, for dem som er interessert i et faktisk eksempel.

Kjære venner, nå må jeg gjøre noe litt annet, og dersom dere skulle ønske min hjelp til ett eller annet, så sier jeg aldri i verden nei, det håper jeg dere vet !! Bare ikke jeg må si at alle barnevernere er onde, for det er jeg ikke enig i.... jeg mener mange er drittsekker som trenger "bank", men ikke at de er onde... *ler*


Last edited by etikeren on Fri Jan 12, 2007 1:39 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 10:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Nå har jeg nettopp vært innom å lest på denne
siden din og jeg er ikke enig i alt.

Den hjelp barnevernet kan gi familiene er total
overvåking omtrent og ikke annet.

Om man trenger økonomisk hjelp ,så bør man
ikke henvende seg til bv etaten ,alle innpå forumet
som har erfart hvordan det er å søke om hjelp
uansett hva det måtte være til,vil ikke bli møtt
med en hjelpende holdning.


La oss da heller få tibake de som fungerte som
husmorvikarer eller noe lignende.

Tenk om mor blir syk(ikke nødvendigvis psykisk)
og må på sykehus til behandling,prøv å få hjelp 'fra annet hold enn barnevernet i den perioden man trenger det.

Vi som er på forumet og har erfart hvordan dette bv systemet
er,bør advare andre mennesker om å søke hjelp der.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takk
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 12:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
etikeren wrote:
Jeg vet hva jeg vil erstatte dette systemet med, men ikke så mye om hva dere vil erstatte det med, men det kan vi heller komme tilbake til.


Det er unødvendig å "erstatte" kidnapping av barn. Det er også unødvendig å erstatte telefonterror, overvåking, forhør, angiveri og hus-inkvisisjoner. Vi klarer oss veldig bra uten.

Hvis du tenker på hva de stakkars barnevernerne skal gjøre etter at de mister sine trygge og behagelige offentlige arbeidsplasser, så kunne jo ett alternativ være å før-tidspensjonere dem. Det vil sikkert koste landet mange milliarder hvert år, men barnefamiliene slipper ihvertfall å bli sprengt og ødelagt, så den prisen synes jeg Norge, som et rikt land, kan betale. Siden de er slike ressurssterke mennesker som tidligere har levd av å "hjelpe" andre, så klarer de sikkert å hjelpe seg selv, også (ikke).

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 12:41 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Nå har jeg nettopp vært innom å lest på denne
siden din og jeg er ikke enig i alt.


etikeren wrote:
Første siden på GFSR, http://cpanel4.proisp.no/~amilikyt/

har en artikkel nå der jeg sier det på min måte, for dem som er interessert i et faktisk eksempel.


Det var fokus på at foreldrene måtte hjelpes etter at barna var tvangsfjernet for ellers ville barna få dårlig samvittighet. Det ble ikke sagt noe om de skadelige virkningene av selve tvangsfjerningen på barna, at de savnet foreldrene etc. Man kunne nesten få inntrykk av at barna hadde dårlig samvittighet for at ikke også foreldrene ble tvangsfjernet og plassert i enten institusjon eller fosterhjem. Det er vel dette som menes med "foreldrevern"; barna plasserat i surrogathjem eller barneverninstitusjon mens foreldrene plasseres i langtidspsykiatrien. Da har barnevernet "hjulpet" begge parter.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 12:51 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
To fluer i en smekk,det blir vel det
rette uttrykket her,da har bv oppnådd
full pott.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hva er det med dette dere ikke er enig med, her er artikkele
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 1:07 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Her er artikkelen, les den en gang til :

Quote:
I Norge i dag er det svært mange barn, som er plassert i fosterhjem, på barnehjem eller i andre tiltak, der de er fratatt sine foreldre. Barnevernet mener dette er nødvendige tiltak for å redde barna, og kjører en knallhard linje overfor foreldrene til barna, der familien opphører, også uten mer en noen timer samvær i året - noen ganger uten noe kontakt i det hele tatt i årevis.

Det er dokumentert at foreldrene ikke får hjelp, men heller blir knust i barnevernets kamp for å redde barna. Vi vet at det fører til en stor belastning for barna at foreldrene blir ødelagt i dette systemet - i stedet for å få hjelp. Mange barn sliter med at foreldrene til slutt har tatt livet av seg, eller har blitt alvorlig psykisk syk av disse umenneskelige belastninger.

I det øyeblikk bånd mellom en mor og hennes barn brytes med tvang, utsettes menneskene dette handler om for påkjenninger som er av det verste et menneske kan oppleve. Noen forskere mener barna har det lettere om foreldrene dør. De fleste foreldrene, klare ikke å leve videre med noen god livskvalitet, og har de problemer i utgangspunktet, så er det mange som går helt til grunne.

Når barna vokser opp og ser konsekvensene av dette, kan de slite med psykiske problemer resten av livet. Der barna har vært brukt som vitner mot foreldrene, både i tilfeller der barna har sagt ting som ikke stemmer og der de har sagt ting som stemmer, får barna kolossale problemer med skyldfølelse over at de har bidratt - slik de opplever det, til at foreldrene er blitt psykisk syke eller har tatt livet av seg. Dette er problemer som vårt nåværende barnevernssystem utsetter dem for. Noen av de verste overgrep mot barn, blir begått på denne måten av barnevernet selv.

Mange tror at det bare er mennesker med rusproblemer, er kriminelle, voldelige eller er overgripere som blir fratatt barna sine, men saker der slike ting forekommer er bare en liten gruppe saker. Mesteparten av sakene i barnevernet inneholder ikke rus, vold eller seksuelle overgrep.

Dokumentasjonen viser at foreldrene ikke får hjelp, men heller blir knust i barnevernets kamp for å redde barna. Vi vet at det fører til en stor belastning for barna at foreldrene blir ødelagt i dette systemet, i stedet for å få hjelp.

Dokumentasjon viser at omsorgs overtakelse - i mye større grad en noe annet skyldes at ting kan skjære seg i dialogen med barnevernet, og i saksbehandlingen til barnevernet, og at dette ofte er det som fører til at barna mister sine foreldre. Det variere selvsagt hva saker inneholder av beviser og dokumentasjon, men akkurat denne typen saker, inneholder ikke noe dokumentasjon på at foreldrene er til skade for barna sine, kun at foreldrene ikke klarer å samarbeide med barnevernet, eller at de er mistenkt for forhold som ikke er bevist.

Barneverns systemet er ikke bygget opp på en slik måte at det tar høyde for de reaksjoner foreldre har når de havner i en undersøkelses sak. Heller ikke psykologer tar høyde for hvilken vanvittig pressituasjon dette er. For mange er dette verre en å møte en fare som truer livet.

I disse sakene ser man at foreldrenes reaksjoner blir til dokumentasjon på at de er psykisk utstabile - mens det ikke taes øyeblikkelig høyde for at nettopp en slik påkjenning gir grunnlag for å gjøre enhver ustabil. En slik konklusjon burde føre til at man ikke vektlegger dette som vesentlig for omsorgen, fordi barnvernet jo trekkes se ut etterpå, og da vil foreldrene gå tilbake til å bli mer stabile mennesker med kapasitet igjen. Det som ofte er en større belastning en det foreldrene mistenkes for, er nettopp en slik omsorgs utredning.

Omfattende dokumentasjon foreligger, på at barnevernet er laget, og fungerer på en måte som, i motsetning til det vi finner i rettsystemet ellers, ikke har objektiv og habil etterforsking og rettsikkerhet. Vi vet at svært mange personer som mister sine barn, eller som kun får svært begrenset kontakt med sine barn, er helt uskyldig i det barnvernet anklager dem for. Dette har vi sett i Bjugn saken, der en rekke mennesker ble anklaget og 500 mennesker nå har flyttet fra bygden på grunn av et altfor dålig barnevernssystem, som får umenneskelige konsekvenser. Ekspertene har for en tid tilbake slått fast at overgrepene i Bjugn aldri har funnet sted.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva er det med dette dere ikke er enig med, her er artik
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 1:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
etikeren wrote:
Her er artikkelen, les den en gang til :

Quote:
I Norge i dag er det svært mange barn, som er plassert i fosterhjem, på barnehjem eller i andre tiltak, der de er fratatt sine foreldre. Barnevernet mener dette er nødvendige tiltak for å redde barna, og kjører en knallhard linje overfor foreldrene til barna, der familien opphører, også uten mer en noen timer samvær i året - noen ganger uten noe kontakt i det hele tatt i årevis.

Det er dokumentert at foreldrene ikke får hjelp, men heller blir knust i barnevernets kamp for å redde barna. Vi vet at det fører til en stor belastning for barna at foreldrene blir ødelagt i dette systemet - i stedet for å få hjelp. Mange barn sliter med at foreldrene til slutt har tatt livet av seg, eller har blitt alvorlig psykisk syk av disse umenneskelige belastninger.

I det øyeblikk bånd mellom en mor og hennes barn brytes med tvang, utsettes menneskene dette handler om for påkjenninger som er av det verste et menneske kan oppleve. Noen forskere mener barna har det lettere om foreldrene dør. De fleste foreldrene, klare ikke å leve videre med noen god livskvalitet, og har de problemer i utgangspunktet, så er det mange som går helt til grunne.

Når barna vokser opp og ser konsekvensene av dette, kan de slite med psykiske problemer resten av livet. Der barna har vært brukt som vitner mot foreldrene, både i tilfeller der barna har sagt ting som ikke stemmer og der de har sagt ting som stemmer, får barna kolossale problemer med skyldfølelse over at de har bidratt - slik de opplever det, til at foreldrene er blitt psykisk syke eller har tatt livet av seg. Dette er problemer som vårt nåværende barnevernssystem utsetter dem for. Noen av de verste overgrep mot barn, blir begått på denne måten av barnevernet selv.

Mange tror at det bare er mennesker med rusproblemer, er kriminelle, voldelige eller er overgripere som blir fratatt barna sine, men saker der slike ting forekommer er bare en liten gruppe saker. Mesteparten av sakene i barnevernet inneholder ikke rus, vold eller seksuelle overgrep.

Dokumentasjonen viser at foreldrene ikke får hjelp, men heller blir knust i barnevernets kamp for å redde barna. Vi vet at det fører til en stor belastning for barna at foreldrene blir ødelagt i dette systemet, i stedet for å få hjelp.

Dokumentasjon viser at omsorgs overtakelse - i mye større grad en noe annet skyldes at ting kan skjære seg i dialogen med barnevernet, og i saksbehandlingen til barnevernet, og at dette ofte er det som fører til at barna mister sine foreldre. Det variere selvsagt hva saker inneholder av beviser og dokumentasjon, men akkurat denne typen saker, inneholder ikke noe dokumentasjon på at foreldrene er til skade for barna sine, kun at foreldrene ikke klarer å samarbeide med barnevernet, eller at de er mistenkt for forhold som ikke er bevist.

Barneverns systemet er ikke bygget opp på en slik måte at det tar høyde for de reaksjoner foreldre har når de havner i en undersøkelses sak. Heller ikke psykologer tar høyde for hvilken vanvittig pressituasjon dette er. For mange er dette verre en å møte en fare som truer livet.

I disse sakene ser man at foreldrenes reaksjoner blir til dokumentasjon på at de er psykisk utstabile - mens det ikke taes øyeblikkelig høyde for at nettopp en slik påkjenning gir grunnlag for å gjøre enhver ustabil. En slik konklusjon burde føre til at man ikke vektlegger dette som vesentlig for omsorgen, fordi barnvernet jo trekkes se ut etterpå, og da vil foreldrene gå tilbake til å bli mer stabile mennesker med kapasitet igjen. Det som ofte er en større belastning en det foreldrene mistenkes for, er nettopp en slik omsorgs utredning.

Omfattende dokumentasjon foreligger, på at barnevernet er laget, og fungerer på en måte som, i motsetning til det vi finner i rettsystemet ellers, ikke har objektiv og habil etterforsking og rettsikkerhet. Vi vet at svært mange personer som mister sine barn, eller som kun får svært begrenset kontakt med sine barn, er helt uskyldig i det barnvernet anklager dem for. Dette har vi sett i Bjugn saken, der en rekke mennesker ble anklaget og 500 mennesker nå har flyttet fra bygden på grunn av et altfor dålig barnevernssystem, som får umenneskelige konsekvenser. Ekspertene har for en tid tilbake slått fast at overgrepene i Bjugn aldri har funnet sted.


...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Har dere det morro ??
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 1:34 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Er det morro å sitere det jeg skriver - med tre prikker etter ??


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 5:37 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Med andre ord:To fluer i en smekk
blir vel det rette uttrykket her,da
har bv oppnådd full pott


Top
 Profile  
 
 Post subject: Litt slakting
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 6:42 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
1. Familien var nevnt kun en gang, ellers indirekte. Det er svakt. Jrf navnet: Gruppen til FAMILENS Selvstendige Rett.
2. Bildeplasseringen var... uventet... Det nederste med for mye lys og det øverste veldig seriøst. Hmm.
3. En sentral artikkel, eller åpningsartikkel bør, etter skikk og bruk og enkel logikk, være av...? Ellers bør den være av noen som på en spesiell måte har gjort seg fortjent til det. Det finnes noen kvinnlige muligheter. Selvsagt kan man også velge mer orginale løsninger.

I dette ligger INGEN kritikk av Gruppen til FAMILENS Selvstendige Rett.

Derimot ligger det mye kritikk til han som vil reformere Gruppen til Familiens Selvstendige Rett og resten av barnefjernsmotstanden. Er det en jøkunge i redet?

etikeren wrote:
I Norge i dag er det svært mange barn, som er plassert i fosterhjem, på barnehjem eller i andre tiltak, der de er fratatt sine foreldre. Barnevernet mener dette er nødvendige tiltak for å redde barna, og kjører en knallhard linje overfor foreldrene til barna, der familien opphører, også uten mer en noen timer samvær i året - noen ganger uten noe kontakt i det hele tatt i årevis.


"Barnevernet mener..." gir i autoritetstro Norge assosiasjoner til "sannheten er den at..."


etikeren wrote:
Det er dokumentert at foreldrene ikke får hjelp, men heller blir knust i barnevernets kamp for å redde barna. Vi vet at det fører til en stor belastning for barna at foreldrene blir ødelagt i dette systemet - i stedet for å få hjelp. Mange barn sliter med at foreldrene til slutt har tatt livet av seg, eller har blitt alvorlig psykisk syk av disse umenneskelige belastninger.


Setningen "Mange barn sliter med..." burde starte med "Foreldre drives til selvmord..." Eller lignende.

Vinklingen gir klare assosiasjoner til at barn er offer for foreldrenes handlinger.


etikeren wrote:
I det øyeblikk bånd mellom en mor og hennes barn brytes med tvang, utsettes menneskene dette handler om for påkjenninger som er av det verste et menneske kan oppleve. Noen forskere mener barna har det lettere om foreldrene dør. De fleste foreldrene, klare ikke å leve videre med noen god livskvalitet, og har de problemer i utgangspunktet, så er det mange som går helt til grunne.


"Noen forskere mener barna har det lettere om foreldrene dør." Dette er jo et "godt" argument for det såkalte barnevernet, til å totalt isolere barna fra foreldrene. For en som vurderer selvmord, er uttrykksformen helt på jordet.

"Har man problemer i utgangspunktet" er neppe å anbefale som "førsteside-oppslag".


etikeren wrote:
Når barna vokser opp og ser konsekvensene av dette, kan de slite med psykiske problemer resten av livet. Der barna har vært brukt som vitner mot foreldrene, både i tilfeller der barna har sagt ting som ikke stemmer og der de har sagt ting som stemmer, får barna kolossale problemer med skyldfølelse over at de har bidratt - slik de opplever det, til at foreldrene er blitt psykisk syke eller har tatt livet av seg. Dette er problemer som vårt nåværende barnevernssystem utsetter dem for. Noen av de verste overgrep mot barn, blir begått på denne måten av barnevernet selv.


Dette vil barnefjernerne løse med total isolering fra foreldrene og indoktrinering om hvor grusomme foreldrene er. De vil hevde at selv de mest hardnakkede barnevernsmotstandere ser problemet.


etikeren wrote:
Mange tror at det bare er mennesker med rusproblemer, er kriminelle, voldelige eller er overgripere som blir fratatt barna sine, men saker der slike ting forekommer er bare en liten gruppe saker. Mesteparten av sakene i barnevernet inneholder ikke rus, vold eller seksuelle overgrep.


Her punkteres en utbredt myte. Flott! Burde ikke viktige fakta komme høyt opp?


etikeren wrote:
Dokumentasjonen viser at foreldrene ikke får hjelp, men heller blir knust i barnevernets kamp for å redde barna. Vi vet at det fører til en stor belastning for barna at foreldrene blir ødelagt i dette systemet, i stedet for å få hjelp.


I vår psyko-bablertid bør dette klargjøres. Er det psyko-babbelhjelp det siktes til?


etikeren wrote:
Dokumentasjon viser at omsorgs overtakelse - i mye større grad en noe annet skyldes at ting kan skjære seg i dialogen med barnevernet, og i saksbehandlingen til barnevernet, og at dette ofte er det som fører til at barna mister sine foreldre. Det variere selvsagt hva saker inneholder av beviser og dokumentasjon, men akkurat denne typen saker, inneholder ikke noe dokumentasjon på at foreldrene er til skade for barna sine, kun at foreldrene ikke klarer å samarbeide med barnevernet, eller at de er mistenkt for forhold som ikke er bevist.


Også her punkteres en myte. Det er viktig.

Imidlertid vil barnefjernsfjolsene mene at saken inneholder dokumentasjon. Dette vil de hevde overfor almenheten. Det vil bli fremsatt eksempler og barnevernsmotstanderne vil fremstå som løgnere. At dokumentasjonen er "liksom-dokumentasjon" er nødvendig å få fram.


etikeren wrote:
Barneverns systemet er ikke bygget opp på en slik måte at det tar høyde for de reaksjoner foreldre har når de havner i en undersøkelses sak. Heller ikke psykologer tar høyde for hvilken vanvittig pressituasjon dette er. For mange er dette verre en å møte en fare som truer livet.


Å bygge et system som tar høyde for det, vil dramatisk øke overformynderiet. Hvordan ta høyde for de som ikke aksepterer overformynderiet, men som skriker opp om Familiens Selvstendige Rett?


etikeren wrote:
I disse sakene ser man at foreldrenes reaksjoner blir til dokumentasjon på at de er psykisk utstabile - mens det ikke taes øyeblikkelig høyde for at nettopp en slik påkjenning gir grunnlag for å gjøre enhver ustabil. En slik konklusjon burde føre til at man ikke vektlegger dette som vesentlig for omsorgen, fordi barnvernet jo trekkes se ut etterpå, og da vil foreldrene gå tilbake til å bli mer stabile mennesker med kapasitet igjen. Det som ofte er en større belastning en det foreldrene mistenkes for, er nettopp en slik omsorgs utredning.


Den er bra! Siste setning var imidlertid uklar.


etikeren wrote:
Omfattende dokumentasjon foreligger, på at barnevernet er laget, og fungerer på en måte som, i motsetning til det vi finner i rettsystemet ellers, ikke har objektiv og habil etterforsking og rettsikkerhet.


Hvorfor sitte folk dømt for incest, voldtekt, mord etc uten sikre bevis, og hvor de fagkyndige roper hver sine ting.

Om en bil med flere ungdommer tar innersvingen og kolliderer. Så sier ungdommene: Det var han andre som var langt ute i veien.

Da sier IKKE dommeren: -Dere er inhabile. Neida, dommeren påpeker antall vitner og kaller (normalt på en "pen" måte) den uskyldige for en løgner. Gjett hvem som dømmes. (Fra virkligheten.)

Når politiet velger å etterforske ett spor og ignorerer andre, får da rettsvesenet objektiv informasjon?


etikeren wrote:
Vi vet at svært mange personer som mister sine barn, eller som kun får svært begrenset kontakt med sine barn, er helt uskyldig i det barnvernet anklager dem for. Dette har vi sett i Bjugn saken, der en rekke mennesker ble anklaget og 500 mennesker nå har flyttet fra bygden på grunn av et altfor dålig barnevernssystem, som får umenneskelige konsekvenser. Ekspertene har for en tid tilbake slått fast at overgrepene i Bjugn aldri har funnet sted.


"alt for dårlig barnevernsystem" er hva barnefjernsfantastene skriker. Kan hende det ikke er smart å skrike i kor med dem. Det burde vel i det minste være "ikke fungerende barnevernssystem".

Vi trenger juridisk beskyttelse for individene. Barn inkludert. Et "barnefjernspoliti" hvis jobb er å krige mot foreldrene og spre syk maktideologi og idiotisk statistikk, for ytterligere å kue og splitte familier, har vi ikke bruk for.

I sosialdemokrati, kristendemokrati eller i et sosialliberalistisk samfunn må det da være plass til den gamle husmorvikaren, ja, gjerne hjemmehjelp døgnet rundt.


Ikke overraskende er det at siden blir brukt som reklameplass for Etikeren...


Det er for mye å svelge. Håper GFSR trekker seg ut av dette prosjektet. Opplegget virker direkte ødeleggende. Det er da ikke Etikeren som skal være poenget, men GFSR.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 7:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Flere formuleringer i nevnte artikkel er misvisende og kan være skadelige for barnevernsofre. Dertil er der flerfoldige trykkfeil/stavefeil, som skjemmer svært. Slike virker avsporende.

Det er ikke tilfelle at foreldre ikke "klarer" å samarbeide med barnevernet. En slik formulering legger skyld på foreldrene for barnevernets forrykte og skadelige tiltak. Man skal ikke samarbeide om å ødelegge sine barn.

Det dreier seg ikke om at noen, hverken sosialarbeidere eller psykologer, skal "ta høyde for". De skal vekk. De har ikke kunnskaper eller evner til å bedømme noe som helst.

Betraktningene om Bjugn-saken i nevnte artikkel er ikke riktige. Det var barnevernet + allierte som startet hele Bjugn-saken. Det gjorde de ikke fordi barnevernet er for dårlig. Det trengtes ikke i det hele tatt; det skulle overhode ikke vært drevet den slags aktiviteter, ingen ting var galt med barna i Botngård barnehave eller Bjugn forøvrig før galningene spant opp en sak. Dokumentasjonen av at saken var falsk, har forøvrig foreligget hele tiden; den hindres i å komme åpent frem men er ikke ny.
  
Artikkelen tjener slett ikke GFSR, og en slik hjemmeside fremstår som nærmest et kupp av GFSR. At Mona Lygre er oppført som ansvarshavende redaktør når siden ser ut som den gjør, får hun selv avgjøre hva hun synes om.

Etikeren får forsøke å være etisk og må begrense seg til sin egen hjemmeside etikeren.net.

MHS

PS: Hva alt dette har å gjøre i en tråd om fakkeltog, må da gudene vite. Avsporinger ser ut til å dukke opp på tilfeldige steder nå for tiden.
  
    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 9:02 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Arild Holta nevner:Det er da ikke etikeren som skal
være ponget,men GFSR,man skulle tro det ,ja,men
kan hende etikeren er en skikkelig flørtepus,da er
jo lett for Mona å gå i baret. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Wow, wow, wow, wow
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 9:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Wow, wow, wow, wow

egentlig har jeg aller mest lyst til å si; dette er fakkeltoget sin lenke, gå et annet sted å vær...

jeg er blitt snylta forkjølet

og ble tipset om hva som foregår her

og jeg ble helt wow

jeg har ikke fått lest alt ennå, fordi jeg er solid gåen

og nå er jeg livredd for å gå glipp av fakkeltoget

jeg kom til å tenke på en vits

En politimann prøvde å stanse en bil og brølte: -Stopp mann, du har jo ikke lys!
Mannen: -Kom deg av veien, jeg har ikke bremser heller.


Først og fremst er jeg Kristen. Jeg tror på Jesus. Og hvis det finnes en satan, så føles det som om jeg har han óg i lommen, akkurat nå. For jeg er i medvind nå, jeg har vind i seilene.

Jeg er så sliten at jeg bare kan skrive stikk-ord.

Jeg elsker at det blåser i toppene, jeg fins ikke konfliktsky, og det er phyton å være forkjølet akkurat nå når debatten er på sitt heiteste

- at jeg ikke er så flink til å debattere, er en annen sak

Og det jeg egentlig vil si er at FAKKELTOGET går sin gang. I går var jeg på kammeret og fikk stempel på vår skriftelige orientering. Vedkommende der sa at dette var siste gang vi fikk stempel, for nå har de fått et nytt system som gjør at vi slipper stempel, det holder med å levere en orienteringen.

Plakatene er ferdig trykket, nå blir de laminert og snikret sammen av "guttene mine".

Jeg ringte inn annonser i BT og BA på onsdag, og de kommer på lørdag under kunngjøringer.

Kopieringsmaskinen fra Alta virker. Kopieringen av sangene og løpesedlene skal jeg ordne med i løpet av helgen.

Faklene er i hus.

Og alle dere andre er LYSBÆRERE for vår felles sak.

Jeg sier; se på Annette Olsen, hun er en lysbærer for de som kommer etter oss, jeg blir rørt til tårer av saken som hun legger ut på nettet.

Iangora, ideen din med å sende sms, var helt fantastisk!!! Jeg kan ikke få takket deg nok for det...

Teksten din er SUPER! Hva som for øvrig står på / i teksten er meg knekkende likegyldig akkurat nå, fordi at jeg har bomull i hode - det viktigeste for meg er at budskapet kommer ut.

Husk på det folkens, vi er så alt for få, at vi ikke har råd til å ryke i tottene på hverandre.

For mitt vedkommende er det ytringsfriheten som står i høysete nå for tiden.

Og alle skal få si hva de mener, det er ikke noe som heter; det tema er utdebattert, eller det der er ikke noe tema. Men, her på RBV er det klare retningslinjer som vi må forholde oss til. Det aksepterer jeg, fordi at det er et frivillig valg å delta her inne. Hvis jeg noensinne blir tilbudt en jobb, så vil jeg se hvilke "tausheterklæringer" jeg må signere først, før jeg skriver under på ansettelsesavtalen. Det er også et frivillig valg. Men, jeg kommer aldri til å ville jobbe for noen som knebler min ytringsfrihet. Og ingen får lov til å stå i min stue og be meg om å holde kjeft.

Nå har jeg sovet litt på den meningsutvekslingen som har funnet sted på denne lenken, med yndlingsboken min under hodeputen, Tenk deg et bedre liv, av Annastina Wrethammar, opplått på denne affirmasjonmodellen:

Quote:
Det finnes en fullkommen løsning på dette problemet, som alle innblandede blir helt fornøyd med.


Merkelig nok, så har jeg allerede sagt til flere følgende sitat:

Det er den som farer vill, som finner nye veier.

Og denne er hærlig: Du kommer sikkert til å gjøre mange feil, men gjør det med begeistring!

Til deg "etikeren" er jeg likevel bare nødt til å si: Denne brønnen er tom.

Og, det er bare en knappe åttendel av Gruppens deltakere som er aktiv på RBV.

Du kaster vekk din verdifulle tid og krefter med å forsøke å få folk med deg på din greie. Skriv heller ned dine ideer og tanker og fremgangsmåter på ditt flotte nettsted.

RBV er debatt-forum hvor vi lufter tanker og følelser, og informerer hverandre om hva som skjer. På en måte fungerer det som "dagboken" min. Her finner jeg vennene mine, her koser jeg meg og slapper av, fordi at ingen forsøker å belære meg noe som helst.

Og det som er så ålreit med oss, og alle nettstedene våre, det er det at vi UTFYLLER HVERANDRE. Rune F. har funnet sin nisje, Nina har sin greie, Redd Barna Våre er noe annet igjen, og så har vi Gruppen (dvs. jeg, mammaen). Og så har vi Jan Thore og de sin side med video-opptak, og nå også "etikeren" med sine etterforskninger. Og med tid og stunder vil det nok også dukke opp en hjemmeside for Gruppen.

Jeg kom i hu noe om den elefanten,,, en mann med bind for øynene holder en elefant i foten, en annen i halen, en tredje i snabelen, og alle sammen påstår at det umulig kan være det samme dyret de beskriver?

Nå har jeg riktignok ennå ikke fått lest gjennom hele denne lenken ennå, og det spørs når jeg får tjangs til det, for jeg er som sagt skikkelig dårlig.

Jeg har fått 5 personlige meldinger, og mailboksen min er sikkert også smikkfull,

så er jeg faktisk bare nødt til å gi meg nå

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Fri Jan 12, 2007 10:51 am, edited 7 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 9:27 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Denne av agrippa hørte hjemme i denne tråden.
Quote:
agrippa wrote:
MH Skånland wrote:
Det er ikke tilfelle at foreldre ikke "klarer" å samarbeide med barnevernet. En slik formulering legger skyld på foreldrene for barnevernets forrykte og skadelige tiltak. Man skal ikke samarbeide om å ødelegge sine barn.


Etikeren later til å være fast overbevist om at problemene som foreldre får med barnevernet skyldes at foreldrene er så vanskelige å samarbeide med. Dette er overhodet ikke tilfelle. Problemene oppstår nettopp når foreldrene søker å samarbeide med barnevernet ved å blottlegge seg, slik barnevernet krever. Forøvrig er det ikke snakk om samarbeid, men om underkastelse. Barnevernet krever at foreldrene er lydige nikke-dukker for barnevernernes eget viss-vass.

Alle barnevernsvennlige advokater og andre uforstående anbefaler samarbeid med barnevernet, men den eneste måten å komme fri fra barnevernet på er å forstå at de er foreldrenes og barnas motstander. Barnevernet er ikke en hjelpeinstans, men en påtalemyndighet og dommer. De har som mål å skaffe flest mulig barnevernsklienter. Dersom man ikke ønsker å bli gjort til barnevernsslave så må man sette foten ned for barnevernernes urimelige krav. Det er selvforsvar.

MH Skånland wrote:
Artikkelen tjener slett ikke GFSR, og en slik hjemmeside fremstår som nærmest et kupp av GFSR.


Det er mitt syn, også.

I tillegg vil jeg legge til at jeg oppfatter Etikeren som en smule nedlatende. Istedenfor å kommentere synspunktene i mitt innlegg, gir han ros for "riktig svar", akkurat som om han var en lærer. Da han møtte motstand på forumet mistet han dessusten kontrollen over temperamentet sitt. Jeg kan ikke se at GFSR er tjent med å ha en slik person som forgrunnsfigur. Legg også merke til hvordan han har plassert sitt eget bilde over bildet av Mona. Mona har gjort langt mer for saken enn det han har gjort. Anstendighet ville tilsi at han ikke gav seg seg selv en slik fremtredende rolle.

Det er mulig at min kommentarer er i sterkeste laget, men jeg synes det er riktig å si ifra når varselklokkene kimer. Jeg har en dårlig følelse.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]