It is currently Thu Mar 28, 2024 9:56 pm



Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Okey, så vet vi det!!!
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 2:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Arild Holta wrote:
svend-aage wrote:
Dagen i dag.

Dagen idag den 15. Januar 2007 :
Martin Luther King Day, fridag i USA.


http://no.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_King_jr.


Okey, så vet vi det, og tusen takk for hjelpen!

Jeg har ikke fått anledning til å varsle pressen, men jeg regner med at de har fått snusen i eventen likevel.

Nå står jeg på hode og koierer opp løpesedler. Marianne ringte i dag morges og tipset meg om agrippa sitt innlegg. Og derfor blir løpesedlene våre seende slik ut:

Quote:
Hjelp oss å få satt en stopper for de offentlige ansatte barnebortførerne!

Shawn Hornbeck ble bortført da han var 11 år i 2002, og de færreste hadde trodd at de skulle se ham igjen. Politiet fant ham hjemme hos en 41 år gammel mann, sammen med en annen tenåring som ble bortført denne uka.

41 år gamle Michael Devlin er tiltalt for barnebortføringen. Kommentar:

Barnebortførerne i det såkalte barnevernet opererer i det skjulte under dekke av taushetsplikten. Årlig blir hundrevis av barn bortført fra sine hjem, og de færreste foreldrene får se barna igjen mer enn noen timer hvert år. Likevel blir barnebortførerne i barnevernet ikke tiltalt av politiet, for når barnebortførerne handler under dekke av "barnas beste" er handlingen legitimert av barnevernsloven.

Foreldre og barn som har vært utsatt for barnebortføring i regi av det såkalte "barnevernet" vet at disse lovlige bortføringene er like grusomme som ulegitimerte bortføringer. Staten kan være like grusom som enkeltindivider. Det er ingen garanti mot overgrep at staten er ansvarlig, snarere tvertimot, for staten har ressurser til å begå overgrep i et langt større omfang enn det enkeltindivider har.

Hjelp oss å få satt en stopper for de offentlige ansatte barnebortførerne. Støtt Gruppen til Familiens Selvstendige Rett. Barn tilhører sine foreldre, ikke tilfeldige saksbehandlere i det såkalte barnevernet.

Ring til Mona Lygre, tlf. 53 51 02 11, se barnasrett.no, http://www.khadkham.com/rank.html, og http://forum.r-b-v.net/, vår felleskonto: 3411.24.69623.


Da jeg var kommet under dynen i går kveld, kom jeg plutselig på mange ting som jeg hadde glemt; lightere til å tenne faklene med, og kulepenner, og jeg gikk frem og tilbake. Da jeg holdt på til å sovne, reiste jeg meg plutselig i sengen og ropte høyet: OPPROPET!

Så, nå er det også med. Var nettopp nede i kjelleren og hentet papp til å stifte dem fast på.

Og nå sitter Therese her med meg og skal sende sms rundt til folk for å minne dem på Fakkeltoget.

Og hjelp meg å huske på å sette på kaffen før vi løper etter bussen, for jeg skal ha med meg en kanne til de som har lyst på en skvett.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gratulerer med dagen Karita!
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 3:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Quote:
.,¸,¸.,¸«s•´¨*•.¸* Hei på deg *.¸¸.•*¨`•s»
(o´, ,`o)
´( (O) )`
(: )`.,´(: ).**...Gratulerer med dagen Karita...**.
(,,,)..(,,,) ˜”*°•s•°*”˜”*°•*""*•°*”˜”*°•s•°*”˜

Hilsen Therese og Mona.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Referat fra Fakkeltoget.
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 2:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Referat fra Fakkeltoget.

-Og jeg begynner med å svare på en "pm" jeg fikk i dag.

Quote:
Ble det noe stort oppmøte?


Tilstede: Einar Rikstad, Astrid Flesland, Therese Torgersen, Roar Normann, Monica Dirdal, Beckie Sivertsen, Hjørdis Rikstad, og "kongen på haugen" alias Mona Lygre.

Jeg har tillatelse til å offentliggjøre disse navnene.

Quote:
Fikk dere noen form for pressedekning,avis?


Beklager, men jeg løper ikke etter pressen. Jeg hadde ikke informert dem, og jeg kommer heller aldri til å gjøre det. I fremtiden er det deres jobb å løpe etter oss. I tillegg har jeg sluttet å gi intervjuer. Journalister feilsiterer meg med vitende vilje og blander meg inn i alle andre sammenheng som jeg ikke "beliter" meg på. Dessuten; "nå har jeg vært på tv 3 ganger - neste gang er det din tur!"

Vi hadde det veldig gøy sammen, og knyttet nære bånd til hverandre. Vi sang den annonserte sangen pluss denne sangen som jeg hadde gjort noen forbedringer på, f.eks. beste=verste, og så vi delte ut mange løpeselder til folk som hastet forbi i den kalde vinden.

Okey, vi var ikke så mange, men vi fikk altså delt ut mange løpesedler, og det anser jeg som den aller viktigeste oppgaven: Å vekke tilskuernes dype søvn.

I tiden fremover vil jeg fortsette å arrangere slike eventer, hovedsakelig fordi at vi har det så gøy sammen! Og dernest for å synliggjøre oss selv for publikum og vise at vi ikke er monstre, men vanlige mennesker som rammes av barnevernets utidige skjønnsvurderinger.

Denne gangen sa jeg riktignok til de andre deltakerne: "Dette er ikke noen misse-konkurranse, så kle godt på deg!" Men til våren har jeg lyst til å stæsje meg opp og være en trendy posh (slik som alle de andre), og lime en merkelapp på meg hvor det står: Overgriper. Og så kan jo folk bare lure...

Vi kåret Monica Dirdal til den beste demonstranten! Og etterpå returnerte vi til Bystasjonen, kjøpte hamburgere, og slo oss ned på en benk og nøt den varme kaffen som jeg hadde på lur i barnevognen.

De få løpesedlene som var til overs, fikk Astrid Flesland med seg. For dem vil hun legge i postkassen i sitt nærmiljø. Og det synes jeg var en glimrende ide. Du kan gjøre det samme, kopiere løpesedlene, skriv gjerne en annen tekst, og legge dem i postkasser der hvor du bor.

Pga. den kalde vinden, hastet folk forbi, og det var vanskelig å få folk til å signere oppropet. Men, jeg fikk i det minste delt dem ut blandt mine venner!

Etterpå ble Einar, Hjørdis og Beckie med meg hjem (til "hovedkvarteret" :lol: ), og Beckie fikk et lyn-kurs i hvordan vi skriver innlegg på RBV.

Og PS: Jeg skyndet meg å sette lys i stue-vinduet da jeg kom hjem!!!

Og sist men ikke minst: Jeg anbefaler deg å arrangere Fakkeltog ol., for det er uforglemmelig og det varmer deg langt inn i sjelen, og klemmene og takknemligheten som de andre gir til deg, kan bare sammenlignes med følelsen av å ha blitt mor, eller far til et nytt barn.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Jan 17, 2007 2:12 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 3:22 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hallo etikeren tror du at du kan gjøre så mye mere enn oss??? Bare fordi du ikke er berørt og kjenner systemet fra innsiden? dU ER GOD TIL Å KVERULERE DET MÅ JEG SI. Vi har da evne til å oppfatte hvordan systemet fungerer uten at vi har jobbet der.Av erfaring lærer vi dem å kjenne... May-britt

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 5:42 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
may-britt tysnes wrote:
Hallo etikeren tror du at du kan gjøre så mye mere enn oss??? Bare fordi du ikke er berørt og kjenner systemet fra innsiden? dU ER GOD TIL Å KVERULERE DET MÅ JEG SI. Vi har da evne til å oppfatte hvordan systemet fungerer uten at vi har jobbet der.Av erfaring lærer vi dem å kjenne... May-britt


Jeg har lest det du her sier.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Medier
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 5:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Mona Lygre skrev.


Beklager, men jeg løper ikke etter pressen. Jeg hadde ikke informert dem, og jeg kommer heller aldri til å gjøre det. I fremtiden er det deres jobb å løpe etter oss. I tillegg har jeg sluttet å gi intervjuer. Journalister feilsiterer meg med vitende vilje og blander meg inn i alle andre sammenheng som jeg ikke "beliter" meg på. Dessuten; "nå har jeg vært på tv 3 ganger - neste gang er det din tur!"



Jeg deler (næsten) ikke dit synspunkt angående medierne, jeg mener det er vigtigt at komme ud til så mange befolkningsgrupper som muligt med budskabet, Det vil give en meget bred kenskab til sagerne og kan stresse både BV og politikkerne.

Jeg/vi har været på alle medier mange gange og lagt alt ud på vores side

www.godhavnsdrengene.dk/forum til offentlig skue.

Der kan naturligvis være nogle Journalister der skriver løgnhistorier, men vi har altid betinget os at hvar der bliver sendt kan vi stå inde for og derfor skal det godkendes FØR det bliver sendt/trykt. bortset for direkte udsendelser.


Vi har endnu ikke haft problemer med det endnu.

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 12:06 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Pressen er ett viktig redskap til å nå flest mulig. Har snakka med mange som aldri hadde trodd at systemet fungerer slik det gjør,og etter at de har vært inne på sidene har de blitt skikkelig engasjerte selv om de ikke er berørt selv. Den beste måten å nå flest mulig er nettopp aviser og tv,samt å bruke debattsidene i diverse aviser rundt omkring. Det er utrolig hvor mange som er innom slike sider,og selv om de ikke er enige får vi spredd både adresser og aktivitet gjennom disse.Når det gjelder avisintervju/andre som ikke er direktesendt er jeg enig med SVEND-AAGE, det går an å ta forbehold om at det skal godkjennes før offentliggjøring.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Drahjelp fra media?
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 12:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Enhver kan selvfølgelig kontakte media med informasjon om barnevernet, aksjoner osv.

Monas holdning er ikke oppstått i vakuum, men som en konsekvens av flerårig forsøk på å fri til media i håp om å få drahjelp derfra. Det har ikke vært verdt anstrengelsen. Men det betyr jo ikke at debatt og informasjon er stanset opp. Vi er jo på nett! Og det skrives leserinnlegg i avisene fortløpende (for slike innlegg har vi en viss kontroll over).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Drahjelp fra media?
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 2:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Nina wrote:
Enhver kan selvfølgelig kontakte media med informasjon om barnevernet, aksjoner osv.


Tusen takk for den Nina.

Ja, det er opp til enhver å kontakte media, den er helt med på.

Men, som sagt, så gidder ikke jeg å løfte en eneste finger for å informere pressen om hva jeg fordriver tiden min med.

Jo, jeg ble oppringt av en journalist i forbindelse med Ellinor Nerbø sin aksjon i Molde, og jeg avbrøt henne og sa at alt du trenger å vite om meg og mine meninger, det står å lese på Redd Barna Våre.

Selvfølgelig skulle jeg ha uttalt meg til henne, for å støtte Ellinor, men jeg har fått journalister langt oppi vrangstrupen og nekter konsekvent å snakke med dem.

Men alle dere andre er hjertelig velkommen til å ytre dere! For all del!

Quote:
Det har aldri noensinne vært reist en byste av en journalist, sier jeg bare.
Dette er et sitat av en eller annen som jeg ikke husker navnet på, og sitatet er heller ikke helt ordrett gjengitt. Men, jeg kan legge til at den første journalisten som tør å kritisere barnevernet i dag, og medvirker til barnevernets fall, vil jeg personlig lage en byste av. For er det noe jeg virkelig kan, og kan skryte av, så er det at jeg kan lage naturalistiske skulpturer av mennesker.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Plakaten!
PostPosted: Tue Jan 30, 2007 12:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Her er plakaten vi brukte på fakkeltoget!!!

Og denne plakaten er et resultatet av et unikt teamwork: :arrow: P. S. Sandum fikk i oppdrag av meg å tegne plakaten utifra dette sitatet:

Ignazio Silone wrote:
Diktatorer tar som kjent aldri feil så lenge de sitter med makten.


:arrow: Kjæresten min kopierte dem opp for meg :arrow: med et par små endringer :arrow: mens Einar Rikstad snekret stativet :arrow: laminerte Trygve Polden selve bildet :arrow: og vips så var plakaten ferdig til bruk!!!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 30, 2007 2:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Vil du vise den her så skriver du [ i m g ]linken[ / i m g ] og trykker på "Img" rett over, eller skriver inn "img-koden" som vist. (Ikke avstand mellom bokstavene.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 2:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Arild Holta wrote:
Vil du vise den her så skriver du [ i m g ]linken[ / i m g ] og trykker på "Img" rett over, eller skriver inn "img-koden" som vist. (Ikke avstand mellom bokstavene.)


Tusen takk for den du, Arild!!!

Code:
[img]http://gfsr.r-b-v.net/diktator.jpg[/img]

Image

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 12, 2007 2:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Selv liker vår ansvarlige og komplett uansvarlige barnevernminister nok bedre å presentere seg slik: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/de ... html?id=71


Top
 Profile  
 
 Post subject: Karita på Catwalken
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 4:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Nina wrote:
Selv liker vår ansvarlige og komplett uansvarlige barnevernminister nok bedre å presentere seg slik: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/de ... html?id=71


Jeg måtte bare le, Nina, vittig,

litt av en "poser" (engelsk uttrykk) hun der Karita er.

Hun tar seg mye bedre ut på Catwalken enn i minister-stolen. IQ'en stemmer ihvert fall helt overens.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Anyway, jeg har lagt ut bilder
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 4:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Anyway, jeg har lagt ut nye bilder av samtlige deltakere fra FAKKELTOGET, publisert med tillatelse, og det var ihvert fall ikke noe misse-show!!!

Du finner dem under bilder, se "Fakkeltoget".

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]