It is currently Thu Mar 28, 2024 11:17 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: må bare... om Bryne skole.
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 11:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
må bare... om Bryne skole.

Jeg er egentlig lagt, men skjønte at jeg ikke kom til å få sove. Fikk dårlige nyheter alt for seint. Jeg pleier å ta med meg papir og blyant når jeg legger meg, og hvis det er noe jeg tenker på, så skriver jeg ned stikkord. Og da sovner jeg som en stein.

Men så fant jeg ut at jeg likegodt kan skrive ned tankene mine inn her på "klekkeriet".

Forresten, så har min eldste sønn og jeg ledd godt av denne vitsen mange ganger:

-Nå Per, hva lærte dere på skolen i dag da?
-Å lage krutt.
-Og hva skal dere gjøre på skolen i morgen?
-Hvilken skole?


Du skjønner det at i Gruppen har vi mange aktive deltakere i distriktet rundt Bryne...

http://www.jbl.no/index.html?infoPage=o ... &frameID=3

I fellesskap kunne vi ha komponert plakater som vi kunne ha hengt opp i nærmiljøet for å advare folk om farene som lurer bak de tillærte smiskete smilene på bv-folkene. Her også inklusiv ledelsen og lærerne.

Men, dersom vi hadde stått på hode og hengt opp plakater og "lapper" og you name it, så vil vi bare bli sett på som "tullinger"...

Vi vil ikke bli trodd på før skaden / skandalen er et faktum.

Bryne skole vil aller mest sannsynlig få den høyeste forekomsten av barnevernsaker i løpet av det første året...

Jeg gjentar meg selv, jeg kan godt utholde min egen smerte, men hva med barna? Har du en gang hørt de hjerteskjærende hylene fra desperate barn som skilles i fra sine foreldre, så så så - skal ikke si mer.

På den annen side, kunne vi / noen ha skrevet leserinnlegg til avisen, Jærbladet. Men, de tar vel neppe inn et kritisk innlegg på et så fantastisk godt tiltak...

Og for det siste før jeg slår av maskinen, så skulle Jærbladet vært klaget inn til PFU, fordi at de publiserer en artikkel uten kritiske motforestillinger. Men, jeg har jo ikke tid til det, og du har ikke tid til det, og dessuten så er ingen av oss kanskje part i saken... osv.

Men, kanskje dukker det opp en oppegående Jærbuing som reiser kjerringa og slår i bordet?

Anyway, nå roper sengen på meg! God natt folkens!
[/b]

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: må bare... om Bryne skole.
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:05 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mona Lygre wrote:
Men, dersom vi hadde stått på hode og hengt opp plakater og "lapper" og you name it, så vil vi bare bli sett på som "tullinger"...


De blir hysteriske av plakater!! Det må bety noe.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hva var det jeg sa!
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 11:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ja, det må bety noe...

Om et års tid kan jeg sjekke inn hos en god kollega på Bryne. Og så kan jeg gå rundt i nærmiljøet til Bryne skole og henge opp plakater med følgende tekst:

HVA VAR DET JEG SA?

For jeg / vi har jo allerede forsøkt å advare folk mot farene som lurer "i det skjulte bak de perfekte fasadene".

Kanskje en av oss kan sette inn en annonse i Jærbladet "Føler du deg urettferdig behandlet av barnevernet?". Jeg har ikke cash, men folket i det distriktet "burde" rottet seg sammen og spleiset på en annonse.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]