It is currently Thu Mar 28, 2024 7:33 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: en liten ide bare
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 8:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Siden mediene her hjemme er så motvillige til å sette fokus på brudd på menneskerettigheter begått fra B.V. kanskje det kan være en ide å ta kontakt med Al Jazeera :?: de har journalist i oslo og har åpna kontorer i de fleste europeiske land samt at de lager så mye rabalder når de tar en sak at det legges merke til. Noe til reklame for Karita og b-gjengen :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 8:34 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Al Jazeera - er det en pizzatype? :wink:

Har aldri hørt om dem før.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 8:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Al Jazeera = arabisk nyhetskanal som sender over hele verden også engelsk utgave. det er de som blir kontakta når Osama vil ut med nytt |-D .Kanskje den Norske regjering må reagere hvis vi klarer å få de på banen :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 9:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Yes, det er en god idé. De holder vel til i Doha, så vidt jeg husker. Jeg har faktisk skrevet (sånn gammeldags brev) til dem for noen år siden. Det er ikke så festlig at de er kanal for Bin Laden, men de har uredde folk som gjør en innsats for ytringsfrihet i de arabiske landene. Noen av dem har selv opplevet "viderverdigheter" fordi de tror på fri informasjon.

Marianne
  


PS: Hehe klukk klukk, pizza liksom, du Arild. Der viste du din menneskelighet: du er ikke allvidende. (Langora og jeg er kanskje!)

(Rettelse 16.11.: Arild sendte meg en pm hvor han spurte hva "allviden-te" var for noe. Han ville gjerne få kjøpt det, og lurte på om det gjorde mirakler for langora og meg. Dessverre var det feiltrykk for "allvidende"! Jeg har rettet det. Synd teen ikke er å få kjøpt.)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Nov 16, 2006 8:27 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Al Jazeera
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 10:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Nei, Al Jazeera er ikke en kanal for Bin Laden. De sender ofte videoene de mottar for Al Qaida-folkan, og det liker ikke amerikanerne, men Al Qaida har etablert seg som en uavhengig stemme i Midt-Østen. De får mye pepper fra Midt-Østens despoter fordi de er kritiske og fordi de til og med intervjuer israelske politikere.

Den engelskspråklige nyhetsavdelingen har en del folk som tidligere jobbet i BBC.


Top
 Profile  
 
 Post subject: en liten ide
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 10:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Da Al Jazeera startet for ti år siden hentet dem de fleste av journalistene sine fra BBC. De startet 1/11 1996 og feirer 10årsjubileet med å åpne engelskspråklige kanaler. De tar opp veldig mye som andre kanaler ikke tør ta i og har en kritiskog fri journalistikk, noe som er ganske uvanlig i den arabiske verden. De tar også opp brudd på menneskeretter og urett fra mange land rundt omkring i verden. Dette er kanskje den kanalen som har flest seere i verden. Dette var dagens reklame :roll: Har adresse her: http:// english.aljazeera.net TV/RADIOSTATIONS: sales@almaiaztelecom.com GENERAL INQUIRIES:info@almaiaztelecom.com CONSUMERS: support@almaiaztelecom.com NOEN SOM TAR UTFORDRINGA???? DETTE KAN BLI EI SKIKKELIG <^>


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 11:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg mente ikke at de var Bin Ladens kanal eller at de opptrer partisk. "en kanal som Bin Laden bruker" eller noe sånt, skulle jeg ha sagt.

:)

Jeg hadde ikke tenkt på at de muligens hadde etablert kontor i Oslo. Kan du ikke ta utfordringen selv, Langora?

:)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: en liten ide bare
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 10:48 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
kan godt ta kontakt med de og høre om de tar saken men da må jeg få sende de videre....jeg har alt for lite erfaring til å stille opp


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]