It is currently Thu Mar 28, 2024 7:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Rig eller fattig
PostPosted: Fri Dec 22, 2006 8:28 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
At samenligne børn og dyr er ikke min mening.

Men jeg tror aligevel der er en lighed til tryghet.

Citat.

I Jyllandsposten i dag står der på side 3:


"De hjemløses hunde har det langt bedre end de fleste sikkert tror. "Som dyrlæge har jeg endnu ikke oplevet hunde ejet af hjemløse, der var bange for mig, eller som virkede sky. Og i mine øjne er ro og tillid hos en hund et ganske godt parameter på, hvordan den bliver behandlet," siger dyrlæge Stine Jacobsen til magasinet "Vi med hund".

Ja, og til alle jer såkaldte psykologer, socialpædagoer, pædager, læger, socialrådgivere og andre sagssbehandlere vil jeg sige: Her er noget at lære.

Udskift ordet hund med barn, og Stine Jacobsens erfaringer gælder alle de børn fra u-landende , ja selv Korea, som jeg på mine mange rejser har oplevet. Her var børnene på rygge og sammen med deres mor. Og rolige og tillidsfulde.

s-aa-r
godhavnsdreng

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nice!
PostPosted: Sat Dec 23, 2006 2:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Nice!

I likhet med hunder er barn totalt avhengig av sin leder.

Og barn blir rolig og avbalansert når de får være sammen med sin mor og far. Eller mamma og- eller pappa. Men, dersom du flytter på et barn, hit og dit, så blir det redd og nervøs. Det samme gjelder for hunder.

På ett punkt er det likevel stor forskjell på hunder og barn: Barn skal oppmuntres av foreldrene til å ta egne valg, det skal ikke en hund. For da blir hunden umulig å ha i hus. Da får den "forhøyet rang" i flokken.

Og jeg har en snill hund og lykkelige barn! For hvis det er noe jeg har peiling på, så er det barneoppdragelse og hunde-dressur.

Min hund ER snill. -For hun har vært snill i 11 år og jeg har hatt henne siden hun var liten hvalp. Hun har aldri vrengt på leppen til noen, og åmer seg inntil alle folk. Jeg mener at du egentlig ikke kan si at en hund er snill når den bare er 2 år. Men, det er jo bare min mening.

Hvis jeg skulle blitt vurdert ut ifra hvordan hunden min er - så hadde jeg fått terningkast 7. Det er en liten trøst når jeg tenker på hvor ille psykolog Svein Magnar Hansen har beskrevet meg, men det går jo også ann!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]