It is currently Thu Mar 28, 2024 11:06 am



Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Sat Nov 17, 2012 10:59 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Som vanlig er, så er saken deres bare tragisk, irrasjonell og et rent overgrep mot dere.

Skuffet wrote:
Min manns vikarlege mener at Bv har blankofullmakt til å få informasjon fra fastlegen. Det går vel an å klage på ham for dette.

DET har andre lyktes klage på. Slikt har ikke leger lov til. Helsetilsynet har retningslinjer for slikt.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Sun Nov 18, 2012 11:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Dette var trist!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Mon Nov 19, 2012 3:05 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Er det von i hangande snøre? Det blir nesten absurd, men advokaten skal nå sende en påkjæring til lagmannsretten, slik at det kanskje er nytt håp om utsettelse av nemndas vedtak.
Man kan bli sprø av mindre...

Bv ønsker jeg skal delta på informasjonsmøte om fosterhjemmet og gangen framover der. Og de ønsker at jeg skal bli med til fosterhjemmet.
Da kan visst Bv si at de har kommet i gang innen fristen går ut, med å iverksette vedtaket.
Ifølge advokaten kan de søke nemnda om en ny frist, dersom den gamle skulle gå ut.

Bør kanskje være bekymret for at hvis jeg tar barnet med til fosterhjemmet, får jeg henne ikke med tilbake derfra. På den annen side vil man vel ikke risikere voldelige scener i eller ved fosterhjemmet.
Ifølge advokaten kommer ikke Bv til å true med politi, fordi de vet at det vil komme til å ødelegge samarbeidet. Men trodde ikke Bv var så veldig opptatt av å ha et godt samarbeid med foreldrene.

Advokaten sier at dommeren i tingretten nok vil foreslå en sakkyndig. Men jeg vil nok også da holde fast på mitt veto mot psykologiske utredninger. Og holde fast på at "Din tanke er fri."


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Tue Nov 20, 2012 3:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Hva man bør gjøre når saken er kommet så langt, vil ikke jeg komme med noen anbefalinger om. Man kan forvente at de vil bruke det de kan bruke mot begge foreldrene. Hva som forsteiner saken mest nå, er helt umulig å forutse. Sitter man så nært saken som dere gjør, OG er man istand til å bruke de sakkyndige for egen sak (hvilket få er, og hvilket er gambling), så må man vurdere ut fra det.

Det er selvsagt en etisk problemstilling rundt det å "brødfø" kvakksalveri (psykobabling) og et korrupt system (betaling fra BV til utredere), men jeg forventer ikke at folk ofrer seg for andre. Jeg tror ikke mennesker har noen etisk rett til å kreve offeretikk av hverandre. Hvordan man velger der, får bli en sak mellom individ eller den enkelte familie og vår Herre.

Jeg har kommentert saken deres her:
http://troende.no/2012/11/19/barneverne ... a-kristne/
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Wed Nov 28, 2012 10:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Arild Holta wrote:
OG er man istand til å bruke de sakkyndige for egen sak (hvilket få er, og hvilket er gambling), så må man vurdere ut fra det.


Det gjelder vel alltid at hvis man klarer å få til en positiv utredning, vil Bv ønske å få en alternativ utredning.

Bv holdt et møte der vår advokat var tilstede, det var visst et aggressivt møte som sikkert er typisk når Bv vil slå kloa i et barn.
De presenterte en kort tilvenningsplan til fosterhjemmet, og denne kunne ikke utsettes. Tre-fire dager etterpå ringte advokaten og sa at vi likevel hadde fått en ukes utsettelse, fordi de ønsket å ha min mor med på tilvenningen. Hun er bortreist akkurat nå.
Advokaten purret på å få dette skriftlig fra Bv, og det viser seg at Bv skriftlig har gitt en utsettelse på flyttingen til fosterhjemmet, til resultatet har kommet fra Lagmannsretten.

Bv vil likevel at vi skal opprette kontakt med fosterhjemmet, som faktisk ligger rett i nærheten. Advokaten vår ringte tidlig en morgen, og sa at Bv sin (velkjente) miljøterapeut ville komme på hjemmebesøk litt seinere på dagen. Jeg sa at jeg hadde tenkt å gå i Åpen Barnehage, og advokaten sa hun skulle ringe til miljøterapeuten og ringe tilbake om 5 minutter. Advokaten ringte tilbake etter bare 3 minutter (virket det som), og sa at miljøterapeuten ville komme før vi gikk i Åpen Barnehage. Altså med en gang.
Jeg ble veldig overrasket over dette, og miljøterapeuten vil selvsagt nå komme hit flere ganger i uka. Hvordan i all verden skjedde dette? Det tar seg sikkert godt ut overfor Lagmannsretten. Problemet er at jeg synes det er en stor belastning å ha denne miljøterapeuten på besøk, men får vel prøve å ta meg sammen (igjen). Neste hjemmebesøk skal vare i 1 og en halv time, skrev hun på SMS.

Bv skrev tidligere til Lagmannsretten at de fryktet for foreldrenes psykiske helse etter at de tapte i nemnda.
Og Bv har et poeng her, etter at de har plaget oss så mye og så lenge, ville det ikke være uventet om vi sviktet på ett eller annet punkt. Samme hvor friske vi evt var i utgangspunktet. (Komme og samle opp byttet som sitter hjelpeløst fast i fella?) Men vi søker hjelp og helbredelse hos Gud, og klarer egentlig å få rutinene i hjemmet til å gå rundt fremdeles.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Thu Nov 29, 2012 1:31 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Kommentert litt mer på Troende.no.

Quote:
Jeg oppfordrer til bønn for denne familien.

Familien har fått noen små utsettelser, som var uventet. Om det er et Guds under eller om det er taktikk fordi de (BV) ser at det spres på internett at de har hatt en svært ignorant og arrogant holdning til deres kristne miljø, er ikke godt å si.

http://troende.no/2012/11/19/barneverne ... a-kristne/
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Wed Dec 12, 2012 9:25 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Hadde så store forventninger til Lagmannsretten, vi som hadde sluppet miljøterapeuten inn i huset og alt. Men kjennelsen deres gikk mot oss!
Nå er vi presentert for en tidsplan der hun skal flyttes i uka før jul. Inntil videre må vi forholde oss til dette...
Anken i tingretten kommer opp om nokså kort tid, slik at om hun flyttes i uka før jul blir det rettssak to og en halv måned etter flyttingen til fosterhjemmet.
Det er relativt kort tid, men slike krenkelser burde ikke skje i det hele tatt.

Hun har vært på tilpasning flere ganger i fosterhjemmet, og det er nok ørlite positivt for barnet med en slik tilpasning. Men som foreldre føler man at man samarbeider i prosessen med å selge sitt barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Fri Dec 14, 2012 12:44 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Er det ikke typisk at det skal gjøres rett før jul. Disse menneskene er ikke riktig kloke! Det øker budsjettet til BV slik at de kan kreve mer neste år, og julen minsker tilgang til advokater og hjelp, slik at folk terroriseres og ødelegges mest mulig.

Quote:
Men som foreldre føler man at man samarbeider i prosessen med å selge sitt barn.

Hva skal man vel si... Det er helt fryktelig det dere gjennomgår.

Som kristen til kristen vil jeg minne om historien om Moses. Babyene ble drept og de ble nødt til å samarbeide på mordernes vilkår. Det ble noe godt av det til slutt.

Jesus sier: "Jeg sender dere ut som sauer blant ulver. Vær kloke som slanger og troskyldige som duer!"

Jeg vet det er tusen ganger lettere å si det enn å være de som sitter midt oppe i denne fryktelige galskapen...

Dere kan ikke gjøre mer enn deres beste, og så sette deres håp til Gud.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Tue Dec 18, 2012 12:45 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Takk for all forbønn!
Den første overnattingen i fosterhjemmet skulle være i slutten av forrige uke, men da var jenta litt syk, og det var vanskelige værforhold.
Håpet var at vi kunne oppnå flere utsettelser på denne måten, men overnattingen ble bare flyttet til mandag. Det var ikke mange dager...
Bv skulle se hvordan det gikk med overnattingen.
Hva i all verden, ville de utsette flyttingen dersom hun ikke sov godt?
Jeg spurte Bv om vi ikke kunne få ha henne til etter jul, og det skulle de diskutere.

Mora mi hentet henne i går til overnatting, og miljøterapeuten skulle ringe meg i dag og si hvordan det hadde gått.
Hun ringte ganske tidlig, og sa at datteren vår hadde sovet gjennom hele natten. Dette var Bv fornøyde med. Risikoen var der. Siden datteren vår har overnattet borte en del ganger tidligere, er hun komfortabel med det.
Og Bv mente derfor at hun følte seg vel i fosterhjemmet.
Men fortsatt er hun jo overbevist om at mamma kommer og henter henne.
Når det går noen dager kommer hun nok til å spørre etter mamma og pappa, og trolig bli rasende når hun bare blir værende der dag etter dag.

Dette skulle jo bare være en overnatting, men Bv bestemte seg for at hun skulle flyttes i dag eller i morgen. Kommuneadvokaten hadde sagt: "Bare flytt henne nå!" Skulle de liksom skjule seg bak kommuneadvokaten? Bv diskuterte lenge om det var til hennes beste å komme hjem i dag og bli hentet i morgen, eller bare bli værende i fosterhjemmet nå. Miljøterapeuten sa at mora mi ikke kunne tenke seg å være med på den endelige flyttingen, og derfor spurte miljøterapeuten om jeg kunne tenke meg å være med på et besøk i fosterhjemmet.
Jeg sa at jeg ikke kunne forholde meg til flytting, hverken i dag eller i morgen. Nei, sa hun, "da bestemmer jeg bare at hun blir værende i fosterhjemmet nå". De skulle høre om det kunne bli et felles besøk hos mora mi i romjula.
"Du er skikkelig ond", sa jeg, og la på.

Miljøterapeuten sa også at de la vekt på Lagrettens enstemmige frykt for framtidig skjevutvikling i vårt hjem. Derfor ville Bv flytte henne, pga frykt for framtidig skjevutvikling.
Da blir det stille dager framover for oss... Har ikke sagt alt dette til mannen min, så han håper fortsatt at mora mi skal komme tilbake igjen med henne. Han ringte til mora mi og forlangte at de skulle komme tilbake igjen i dag. Mora mi svarte da at de ikke kunne komme tilbake igjen i dag. Tror jeg venter til i morgen med å fortelle alt, om det er mulig.
Har mest lyst til å bare gå til en eller annen aksjon sammen med mannen min, så vi kan sitte i fengsel i jula. Men like over nyttår må vi begynne å planlegge rettssaken i tingretten, og det er dumt å sitte i fengsel da.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Wed Dec 19, 2012 6:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Skuffet wrote:
Har mest lyst til å bare gå til en eller annen aksjon sammen med mannen min, så vi kan sitte i fengsel i jula. Men like over nyttår må vi begynne å planlegge rettssaken i tingretten, og det er dumt å sitte i fengsel da.

Jeg hadde nok dratt loven laaaang om jeg var i deres situasjon! Kan garantere at jeg ville blitt anmeldt.

Det er min overbevisning om at det er sunnest å aksjonere, men man må - som du viser til - være strategisk og rasjonell, for å ha størst mulighet i kommende rettssaker.

Ja, det blir nok stilt i julen for dere.

Ønsker dere alt godt!
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Wed Dec 19, 2012 10:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Veldig trist


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Thu Dec 20, 2012 7:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Det er en skam at hun er like i nærheten på en kjent adresse, og vi sitter bare her med hendene i fanget.
Men i løpet av dagen har det blitt avtalt et besøk i morgen. Miljøterapeuten ringte til mannen min, og de avtalte et møte i fosterhjemmet i morgen. Som jeg også kan være med på hvis jeg vil.
Hadde bestemt meg for å unngå samvær i de ti ukene fram til rettssaken, fordi det vil virke traumatiserende for dattera vår når vi skal gå igjen.
Men føler meg nå presset til å møte opp der med julegavene hennes i morgen. Selvfølgelig kommer det til å bli greit, problemet oppstår når de sier at vi skal gå igjen.
Bør kanskje bare holde meg hjemme. Men bør også være med for å passe på at mannen min behersker seg og går i rette tid. Klarer man ikke å beherske seg, vil man ikke få komme på flere besøk. Det er en sinnssyk prøvelse, og det kommer sikkert til å ødelegge både dattera vår, og oss selv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Thu Dec 20, 2012 10:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Også for fremtidige rettssaker sin skyld bør man bruke all mulig tid med ungen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Fri Dec 21, 2012 3:38 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Det blir en unaturlig situasjon... I går fikk jeg høre at en tidligere Bv-ansatt skal ha sagt at "for så små barn er det ikke verre enn å skifte barnehage". Skjønte ikke med en gang hva dette betydde, men har i ettertid skjønt at det var snakk om flytting til fosterhjem. Bv mener altså at det er like enkelt for en 2-3-åring å bytte foreldre, som å bytte barnehage. Foruroligende. Har lest om en som byttet familie i en alder av 2,5 år, og han sa det var så smertefullt at han ikke forstod at noen kunne utsette et lite barn for dette.

Men i dag møtte vi vår datter, i kanskje litt mer enn en halvtime. Det var som forventet, svært vanskelig. Mannen min kjeftet litt, og jeg gråt. Datteren vår ser ut som en dukke når hun har oppsatt hår. I dag hadde hun oppsatt hår og en splitter ny, rosa velourdress. Hun var nydelig, men hun virket så... fremmed. Det var som vi kom dit og besøkte en prinsesse i hennes idylliske tilværelse, og jeg forstyrret ved å komme dit og gråte. Hun så litt tvilende ut da jeg gråt. Etter hvert sa hun "Mamma snørr" omtrent hver gang hun så på meg.
Hun har nok alle de tingene som vi kom med fra før, men vi måtte demonstrere at mange fra familien gir henne julegaver.

Til slutt skulle fostermor ta henne med ut på lekeplassen, og alle kledde på seg. På utsida ble hun stående igjen sammen med fostermor, mens vi måtte gå i en annen retning. Hun ga ikke lyd fra seg, lekeplassen lokket nok mer. Det virket som hun tilpasset seg bra der, nesten altfor mye. Men det gjør jo at vi slipper å tenke på at hun lider.
Tror kanskje ikke vi får flere besøk, på grunn av dagens oppførsel. Men miljøterapeuten sa at hun ville prøve å få tak i min mor for et besøk der i romjula. Og hun skulle bringe videre mannen min sitt ønske om å komme tilbake dit hver eneste dag, selv om det står klart at det ikke er mulig. Så var det tilbake til stillheten da...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Må de begrunne sakkyndig?
PostPosted: Sat Dec 22, 2012 3:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Turid og jeg har jo hatt ti barn i den alderen. Barna har jo forskjellige talenter med hensyn til å forholde seg til forskjellige voksne. Hvor selvstendige de er, er jo også veldig forskjellig. Noen snur seg hele tiden for å se om mamma og pappa er der, når de leker ute. Mens noen få bare løper og ser seg ikke tilbake, når de skal utforske verden, i 18 måneder til 3 års alder. Og mamma eller pappa må følge etter.

Det er min erfaring at de tryggeste barna med sterkest mental helse takler best å være borte fra mamma og pappa. Det bekrefter vel hypotesen om at det såkalte barnevernet først og fremst er ute etter friske barn, til skrytestatistikk og ryktet om hvor flott det er å være såkalte fosterforeldre.

Barna endrer seg imidlertid i oppveksten. Det barnet som var sky som 2-åring, kan være utadvendt som 15-åring. De som virket til å klare seg så godt som 2-åring kan være i stort behov av familien når tenåras sterke følelser slår til.

Derfor finnes det ikke noen annen mulighet enn å fortsette å kjempe. Når det såkalte barnevernet har forsøkt å herje med oss, så har løvemor kommet frem hos min kone. Jeg glemmer aldri hvordan hun kjeftet på politiet, tok bilde av både politi og såkalt barnevern med tanke på publisering.

Hadde de forsøkt seg igjen vet jeg at vi ville vert tøffere enn de noen ganger har opplevd. Vi lærer jo så lenge vi lever.

Jeg håper også dere lærer å kjempe stadig mer effektivt. En gang vil barnet få vite at løgnene det ble foret med, er hjernevask. Mamma og pappa elsket barnet og var der for barnet. Det var andre som laget helvete.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]