It is currently Tue Mar 19, 2024 10:15 am



Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 12:42 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Dette må jammen være en skikkelig dyktig "sakkyndig". Han overgår jo Kirsten Westlye. Hun blir jo rene sinka å regne (ho bruker 1 til 2 timer på samtale med en person for komme frem til den type diagnoser).

Det å stille en diagnose på en 10 min. tlf. samtale; da har en med et "sakkyndig" geni å gjøre. Står han på lista over ikke anbefalte?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 1:45 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Han står allerede på lista. Spesialist i barne- og ungdomspsykiatri. Han har ganske mange fantastiske uttalelser utover diagnosen av meg.

Arild:
Quote:
Det minner meg om Jesu påstand (fritt sitert): "Når dere som er onde vet å gi barna deres... (noe med brød og orm. PCen må startes om. Den nektet å ta fra datebibelen. Smile ) Jeg tror nok Jesus hadde rett i at vi mennesker er ikke helt gode. Men mot våre egne (små barn), er vi det, stort sett alltid.


Sitatet er fra Matteus, kap. 7: 9 Eller hvem av dere vil gi sønnen sin en stein når han ber om brød, 10 eller gi ham en orm når han ber om en fisk? 11 Når selv dere som er onde, vet å gi barna deres gode gaver, hvor mye mer skal ikke da deres Far i himmelen gi gode gaver til dem som ber ham!

Nåja, det finnes dem som ikke gjør barna sine godt. Og det hender man gjør feil, også når man mener å gjøre godt. Det er viktig å innse at det finnes mange slanger her i livet, uansett hvor mye man ønsker å gjøre det gode og tjene en god Gud. Å erkjenne og være villig til å lære av feil er vel noe av det viktigste vi som mennesker kan gjøre, uansett trosrettning. Barnevernet, derimot, har intet slingrinsmonn ovenfor "omsorgspersoner" og innrømmer aldri at de selv kaster barna våre i ormegården. Så heller ikke "sakkyndig", som mener det vil være tilstrekkelig om mitt barn og jeg møtes en gang per måned på grunn av de fabelaktige diagnosene han har gitt meg.

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 3:32 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Pir wrote:
Psykiateren innrømmer at han ikke har snakket med meg og ikke har egne observasjoner av meg, men han mener å ha belegg for å påstå at jeg lider av følgende mulige diagnoser: Münchausen syndrom, personlighetsspaltning, manglende evne til realitetsorientering, manglende samarbeidsevne og -vilje, dissosiasjon og relasjonsproblemer, pluss en del andre ting.

Fantastisk?


Så narsissistisk er ikke noen utenfor psykiatriske sykehus. Det gir assosiasjoner til et par galninger som satt å diskuterte hvem av dem som var Napoleon...

Jeg går ut fra at psykiateren er en psykopat.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bevisførsel
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 4:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
I norske rettsaker, og gjerne ellers, så holder det med å overbevise. Man trenger ikke bevise.

Manglende vilje til å ta DNA-test er overbevisende. Ikke et logisk bevis.
Tannmerker er overbevisende. Ikke et logisk bevis.


Grunnen til at Gjenopptagelseskommisjonen for straffesaker valgte å avvise Torgersens begjæring om gjenopptagelse er nettopp fordi han bare kommer med påstander. Han har ingen nye bevis.

Det å ikke ville ta DNA-test er ikke i seg selv et bevis for at man er skyldig, men det sier litt om personen. En person som vet at han er skyldig og ikke ønsker å tilstå vil vel være noe tilbakeholdende med å avlegge en DNA-test. En person som vet at han er uskyldig ville sikkert vært glad for av avlegge DNA-test slik at han kan frikjennes. Både Erling Lorentzen og Olav Thon avla DNA-test i farskapssaker. Begge to ble frikjent nettopp fordi DNA-testen viste at de ikke var far til barnet.

At DNA-test ikke skal være pålitelig eller at den blir "tuklet med" av de ansatte på rettsmedisinsk institutt, er en form for bevisførsel som ikke er forenlig med norsk rettspraksis. O.J. Simpson i USA ble frikjent på slikt grunnlag. Forsvarerne hans klarte å så tvil om bevisene, selv om det forelå klare tekniske bevis, blant annet blodspor.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 01, 2007 1:22 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Antipsykopaten wrote:
Jeg går ut fra at psykiateren er en psykopat.


Jeg nekter å uttale meg, for jeg har ikke møtt fyren og kan dermed ikke se meg i stand til å gjøre en vurdering av ham. Hvilket er mer enn han ser seg i stand til å gjøre om meg :twisted:

Nåja, dommeren i ankesaken forlanger ny sakkyndig utredning... Det sier jo sitt.

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 01, 2007 9:36 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Angående Torgersensaken, så er en av hovedankepunktene mot gjennoptakelsekommisjonen avgjørelse, at de ikke har vurdert de tekniske bevisene mot ny viten.

Dette kan sammenliknes med f.eks hekseprosessene, som ut fra daværende "viten" var juridisk holdbare, men som nå blir sett i et helt annet lys.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 02, 2007 12:31 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Ja, en gang mente man å kunne bevise at en kvinne var heks dersom hun fløt hvis hun ble kastet i elven. Dersom hun sank, var hun frikjent - og død.

I Torgersensaken er det vitner som har blitt truet til taushet, tekniske bevis som er blitt ødelagt eller forurenset, dokumenter som er underslått. Alt fordi man en gang var så sikker på at Torgersen var skyldig at det ville være lettere om man ryddet av veien uheldige kjennsgjerninger.

Vi kan ikke, uten å gå igjennom hele saksmengden, vite om Torgersen var skyldig eller ikke. Men det er påfallende å se at barnevernet i dag oppererer etter samme metode som granskningskommisjonen er kommet fram til ble brukt mot Torgersen: Underslag av dokumenter, vitner eller tekninske bevis som ikke passer med barnevernets lille Kari Killen-teori.

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]