It is currently Thu Mar 28, 2024 7:23 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Er ADHD en kunstig diagnose skapt av farmasibransjen og myndighetene?
Ja 88%  88%  [ 7 ]
Nei, det er redningsplanken til foreldre som risikerer å bli fratatt barna 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 13%  13%  [ 1 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: ADHD
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 1:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
AD "lyn" HD, Back on track.

Dette nye slagordet for barnevern-diagnosen ADHD spiller på det gamle slagordet til den australske rockegruppen AC "lyn" DC, Back in black.

Slagordet for barnevernsdiagnosen ADHD ble lansert av Petter Vennerød angående et gjensyn med filmen om "Lasse & Geir", en annen kultklassiker for de som digger barnevernet.

Her ser vi to barnevernstyper fra 70-tallet. De har ennå ikke kommet inn på Helse- og sosialhøgskulen men tar noen rolige hvileår før de harde studieårene ved den beryktede barnevernskulen tar til.

Det var på 70-tallet at bermen fra Helse- og sosialhøgskulen spredte seg som svartedauen i Oslos gater. Drabantbyene ble invadert av kjerringer med lilla skjerf og langhårete narkovrak med slengbukser. Det er arvtagerne til disse som i våre dager sitter med pyntelig ørepynt i Buf-dirs gedigne kontorlokaler og sier hvor leit det er at barnevernsbarn blir knivstukket og drept.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 11:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Beklager Agrippa men her har du total mangel på kunnskap.
Det er flere inne på forumet som dessverre så alt for godt kjenner på kroppen hver dag hva det vil si å ha barn/ungdommer med AD/HD. Å latterliggjøre denne gruppen blir det samme som å latterliggjøre en som sitter i rullestol,uten føtter! Husk ikke alle funksjonshemminger vises utenpå folk!


Top
 Profile  
 
 Post subject: AD/HD - hvem tjener på det?
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 12:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
AD/HD er en pop-diagnose som ikke kan verifiseres ved bruk av skikkelige tester. De barnefaglige har sett gevinsten de selv kan ha av denne "lidelsen" og har trykket den varmt til sitt bryst. Sammen med legemiddelindustrien lever de fett av å "utrede" og behandle barn og unge for påstått AD/HD.

Dette faktum er ikke en negasjon av at det fins barn/unge med medfødt hjerneskade, eller også at enkelte barn er såkalt hyperaktive. For den første gruppen er AD/HD-diagnosen en tragedie, for det fører til at den virkelige skaden ikke blir avdekket og behandlet på adekvat måte. For den andre gruppen betyr det at de feilaktig blir stigmatisert og ev. påført varige skader som en følge av medikamentbruk.

Jeg har laget denne samlemappen om AD/HD.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: AD/HD - hvem tjener på det?
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 6:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
AD/HD er en pop-diagnose som ikke kan verifiseres ved bruk av skikkelige tester. De barnefaglige har sett gevinsten de selv kan ha av denne "lidelsen" og har trykket den varmt til sitt bryst. Sammen med legemiddelindustrien lever de fett av å "utrede" og behandle barn og unge for påstått AD/HD.


Jeg tror mange foreldre er livredde for at noen skal mistenke at barnet har ADHD, for da risikerer man enten tvangsmedisinering eller melding til barnevernet. Jeg skulle ønske denne diagnosen ikke fantes i det hele tatt. Jeg tror den er et resultat at enhetsskolen. Myndighetene trenger en forklaring på hvorfor alle elevene ikke oppfører seg helt likt.

Det å stemple et barn med ADHD er like galt som å stemple en voksen med motediagnosen "personlighetsforstyrrelse". Disse diagnosene blir ikke brukt for å helbrede men for å utøve makt og medisinere normal oppførsel. Mange barn har dødd som følge av medisinering mot ADHD. Foreldrene har blitt presset til å godta denne medisineringen.

Det er altfor lav terskel for å kalle barn utviklingshemmet eller funksjonshemmet. Noen barn har alvorlige lidelser, men da er det ofte lett synlig. Det er en hån mot barna som virkelige har alvorlige sykdommer at man diagnostiserer normal oppførsel. Alle barn er ikke like. Vi må godta "avvik fra det normale" uten å sykeliggjøre. I dag skapes stadig flere kasus til stor glede for farmasiindustrien og de offentlige "omsorgs"næringene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 7:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg tviler ikke på at enkelte barn er hyperaktive og ukonsentrerte. Spørsmålet er om ikke det er temmelig normalt i virkeligheten. I gamle dager ble de sendt ut i voksent liv meget tidlig. I våre dager er skolene blitt mer og mer lik barnehager (og barnehagene altfor lite ustyrt egenaktivitet), med oppbevaring og dødsens kjedelige for mange. Jeg har vært borti en del tilfeller hvor det nok er tilfelle at barnas hyperaktivitet skyldes kjedsomhet. Det er altfor lite aktivt uteliv. Jeg husker hvordan vi i min barndom føk rundt, opp i skogen, klatret på ganske farlige berghyller i fossen, kløv i trær, bygget hytter, syklet milelangt ut av byen, ble ordentlig trette. Det var så få biler at det ikke var farlig på veier og gater.

Dertil kommer alt sukkeret i mat og drikke i dag. Det er visst sånn at det også skaper hyperaktivitet hos mange.

Så er det faktisk såpass forskjell på barn at noen sterkt aktive ugagnskråker må man leve med. Jeg husker Siv Westerberg sa at når hun har klienter i bv-saker, er hun meget glad at hun selv har mer enn ett barn, så hun vet hvor forskjellige de kan være. Hennes første barn var rolig, grei, ikke noe problemer. De to yngre var høyt og lavt hvert minutt på dagen! Så hun vet hvordan en del av hennes klienter har det med umuliuser av barn.

Skolenes meldinger til barnevernet når de har et problematisk barn forårsaker at barnevernet sprenger familien og ødelegger barnets fremtid. I den situasjonen synes jeg ikke man kan bebreide foreldre at de tror at barnet har ADHD og til og med heller lar barnet medisinere enn at det skal tas. Det er ofte det som er alternativene. Foreldrene er i en umulig situasjon. Men at mengder av barn som er sterkt aktive og lager uro og streker og ødelegger og er ulydige og gjør gale ting hver eneste dag – at disse barna oppfattes som syke eller handikappede, er utelukket. Det er en tragedie med all sykeliggjøringen i vår kultur. Det fører også med seg, som Nina sier, at de som virkelig er syke ikke får skikkelig diagnose og behandling der det finnes.
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]