It is currently Sat Apr 27, 2024 8:50 pm



Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 29, 2006 3:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Det var under oppvekstutvalgets møte onsdag kveld at barnevernsleder Bjørg Johnsrud Western redegjorde for situasjonen i sin seksjon. Tom Dreyer fant det naturlig å stille oppfølgende, relevante spørsmål. Før barnevernlederen rakk å svare grep rådmann Kjell Kåresen inn og stilte spørsmål ved behovet for at Dreyer skulle få stille sine spørsmål.

KILDE

Administrasjonen skal ikke kneble politikere. Det er ikke demokratisk.

Det er ganske fantastisk at barnevernet skal være en så hellig ku at politikerne ikke får stille kritiske spørsmål. Selv ikke en politiker fra et av de mest barnefjernsvennlige parti får stille spørsmål.

Rådmann Kjell Kåresen passer som kandidat til Månedens Idiot.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 2:53 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mon tro om dette er en stjernekandidat til Måndens Idiot?

Kilden er Telemarksavisa
Quote:
PORSGRUNN: Erstatning er et økende motiv for å kreve innsyn i egen barnevernsmappe. Siden 2004 har 14 tidligere klienter i Porsgrunn krevd innsyn. - Jeg er bekymret over utviklingen, sier barnevernskonsulent Turid Berg.

- Jeg er bekymret over erstatningstankegangen og frykter en flom av henvendelser de neste årene, sier Berg og legger til at altfor mange tror at en omplassering av barnevernet i seg selv er tilstrekkelig for en erstatning.

...

- Jeg mener vi er på ville veier når klienter vil søke erstatning fra kommunen for en oppvekst på barnehjem eller i fosterhjem.


Den som vil søke erstatning for overgrep er nå også på ville veier, i følge denne forvirrede sjel. Etter tredve år som barnefjernsovergriper kan man ikke vente mer. Det er trist at disse ødelagte sjeler får ødelegge andre mennesker.

Hun kunne godt ha delt en "pris" med journalisten som ikke har "lyktes" å få motparten i tale. "Den-offentlige-part-har-rett-tankegang." Også når holdningene er ekstremt langt borte fra rasjonell tenkning.

Hvor er objektiviteten journalist Stine Solbakken?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hmm
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 6:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hmm, ja absolutt en topp-kandidat. Allikevel får hun vel skarp konkurranse med rådmannen i Fredrikstad, som stiller spørsmål ved om en politiker skal stille spørsmål – om hva barnevernet gjør, et barnevern som politikeren faktisk er med å ha et overordnet ansvar for.

Turid Berg er ikke noe nytt bekjentskap. Var det ikke hun som uttalte seg så hatefullt og foraktelig om foreldrene i Søyland-saken, da Brennpunkt brakte et uhyre skjevt og partisk program om den? Der var det ihvertfall en barneverner som uttalte seg irritert om at foreldrene hadde villet ha barna døpt i sin tro.

Jeg vil ihvertfall lobbe juryen ved å gjøre juryen oppmerksom på det jeg anser som en kjerne i Turid Bergs sterke kandidatur: Hun tillater seg bukkespranget fra: barn tas under "omsorg" av barnevernet, til den uriktige konklusjonen at barna ikke kunne vokse opp hos foreldrene. Dette er vel en grunnfeil hos alle barnevernere, og noe som de stadig spyr ut som propaganda: Deres "bedømmelse" av at egen familie var umulig for barnet å få være hos, skal det ikke settes spørsmålstegn ved. Det forundrer meg ikke at de driver på slik. Det som kan forundre til en viss grad, er at befolkningen troskyldig går på denne fordømmelsen av egen familie, mens man ikke har noen som helst tilsvarende skepsis overfor fosterforeldre og institusjoner. Jaså ja, det må påvises konkrete overgrep etc for at man skal være erstatnings-berettiget. Ja, sånn tenker myndighetene, og nettopp dette må vi komme bort fra. Det er ikke bare hvis et barn blir utsatt for mishandling eller vanskjøtsel av barnevernets redskaper, at det utgjør en krenkelse av menneskerettighetene. Artikkel 8 i Europakonvensjonen (EMK) gjør det klart at et barn har rett til respekt for sitt familieliv, og det vil si retten til å leve sammen med sin egen biologiske familie og ha et privat liv felles med dem. Det er til og med en rett for foreldrene også. Retten er gjensidig.

Marianne
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tiltredes
PostPosted: Mon Oct 02, 2006 7:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Mon tro om dette er en stjernekandidat til Måndens Idiot?

Kilden er Telemarksavisa
Quote:
PORSGRUNN: Erstatning er et økende motiv for å kreve innsyn i egen barnevernsmappe. Siden 2004 har 14 tidligere klienter i Porsgrunn krevd innsyn. - Jeg er bekymret over utviklingen, sier barnevernskonsulent Turid Berg.

- Jeg er bekymret over erstatningstankegangen og frykter en flom av henvendelser de neste årene, sier Berg og legger til at altfor mange tror at en omplassering av barnevernet i seg selv er tilstrekkelig for en erstatning...

- Jeg mener vi er på ville veier når klienter vil søke erstatning fra kommunen for en oppvekst på barnehjem eller i fosterhjem.



Disse barnevernfantastene lider visst av kronisk bekymring. De hevder i annenhver setning at de bekymrer seg over et eller annet. Mottoet til barnevernfantastene er trolig: "Jeg bekymrer meg, derfor er jeg." Den påstått bekymrede barnevernskvinnen er en god kandidat til Månedens Idiot for september. Kanskje er det bra at de begynner å bekymre seg for hva ofrene tenker om dem. La dem selv betale erstatning til ofrene!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helt enig
PostPosted: Sun Oct 08, 2006 10:31 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Sep 01, 2006 3:00 am
Posts: 52
Location: Bærum
Mona Lygre wrote:
Forslag til månedens idiot: Inger Oftedal Liavåg.

Foreslått av Roar Norman.

Inger Oftedal Liavåg er sjef for barnevernet i Fana bydel.

Hun anmeldte Roar Norman for trusler dagen før han skulle vitne i fylkesnemnda for Kristin Brataas i hennes fylkesnemndssak.


Denne stemmer jeg for, jeg satt selv og så at han ble anmeldt av barnevernsjefen dagen før han skulle inn å vitne i sak for meg. Anmeldelsen ble levert direkte i hånda på politibetjent Einar Bertelsen som satt som såkalt vitne mot meg i nemda - politibetjenten og fykesnemdleder Reidunn Magnussen satt selv og sa at de er nære gode venner. (De er også nesten naboer - en gate imellom dem).

I og med at folk er navngitte i dette emnet så strekker jeg meg også til å gjøre det når det gjelder aktuelle tilfelle.

Forøvrig så heter barnevernsjefen i Fana bydel Inger Oftedal Liavaag o0o0

_________________
Stans Offentlige Overgrep Mot Sivilbefolkningen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 08, 2006 11:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
For sent.

Hvem som ble Månedens Idiot er lettest å finne her:
http://idioti.r-b-v.net/

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]