It is currently Thu Mar 28, 2024 3:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Finn Abrahamsen "mener" alt mulig, ettersom det passer
PostPosted: Thu Jul 02, 2015 10:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Finn Abrahamsen "mener" alt mulig, ettersom det passer

Abrahamsen er uovertruffen til å uttale de mest ubegrunnede ting, formodentlig ettersom det passer i hans eget kram. Nå er han "privatetterforsker", og uttaler:

"– Jeg kommer med bakgrunn fra politiet, og vet hvor viktig det er å sikre bevis og skrive riktige rapporter. Man kan ikke skrive uriktig i en rapport for å oppnå et mål, men vi avdekker stadig at det er skrevet uriktige rapporter i barnevernssaker, sier han til ABC Nyheter og fortsetter:
   – Slik jeg ser det, gjøres dette ofte fordi barnevernet har fått en oppfatning av saken og så får de tunnelsyn eller bekreftelsessyndrom, og står på det de mener er riktig uansett hva som kommer frem. De gir seg ikke overhodet, fortsetter Abrahamsen.
…..
Som en rekke andre, påpeker Abrahamsen at det er problematisk at barnevernet selv engasjerer sakkyndige psykologer fordi det kan påvirke hva sakkyndige skriver i sine rapporter.
– Ofte ligger problemet nettopp i sakkyndigrapporten. De sakkyndige psykologene engasjeres igjen og igjen, de vet hva barnevernet ønsker og former rapportene deretter, mener privatetterforskeren.
….. Abrahamsen mener han har sett flere eksempler på at barnevernsansatte bevisst skriver feil i sine rapporter. Han nevner som eksempel at et barn under samvær med foreldrene begynte å stille spørsmål om det som skjedde i saken. I barnevernets rapport sto det derimot skrevet at det var faren som tok opp dette, ikke sønnen.
…… – Den utviklingen som har vært, med høyt fokus på barn og barns rettigheter og rettssikkerhet, er positiv. Men den settes på prøve både for barn og foreldre når man opplever slik mangel på etterrettelighet, sier Abrahamsen.
Privatetterforskeren opplever at dette har vært et økende problem de senere årene.
– Dette er galopperende, det er nå et stort antall saker der det begås alvorlige feil. Jeg har jobbet med dette i syv-åtte år og det er en alvorlig økning i antall saker jeg blir trukket inn i. Folk er fryktelig fortvilet. Og det vi finner når vi etterforsker saken, stemmer ikke overens med det barnevernet har kommet frem til. Likevel nytter det ikke å få dem til å åpne for at de har gjort noe feil, sier Abrahamsen."


– Barne­ver­net må lære av politi­skan­da­len i Bergen
– Det er svært uheldig at barnevernet i enkelte saker nekter å se på saker på nytt, selv om det blir tydelig at de kan ha gjort feil, mener tidligere politietterforskere.
abc nyheter, 2 juli 2015


Familier forfulgt av barnevernet kan komme til å tro at nå har de fått en virkelig betydningsfull forkjemper. Men de bør begrense sin glede. Finn Abrahamsen er neppe til å stole på.

Det er for det første verdt å merke seg at når Abrahamsen sier dette, er det samtidig med at flere andre kommer med lignende kritikk. Tidligere hadde uttalelsene fra dette pressens populære intervju-objekt en annen lyd.

Han har ikke rett i at denne adferden fra barnevernet er ny. Tvert imot drev de på akkurat samme måte tidligere, mens Finn Abrahamsen var politimann. Da også uttalte han seg titt og ofte om barnevern, og da var det helt andre toner fra ham. Vel å merke UTEN at han nå har gått i seg selv og innrømmet at han har vært blind og har bidratt sterkt til familieødeleggelsene. Det var ikke måte på hvor han støttet barnevernet og omsorgsovertagelser. Også etter at han begynte som privatetterforsker, gikk det lenge i akkurat samme slags uttalelser.

Finn Abrahamsen som talsperson for "Redde Små":
Større enn galskapen "Reddesmå"

Her har han stor tiltro til at systemets folk vil kunne hindre kjønnslemlestelse, og mener at helsesøstre ser hva fremtiden vil bringe allerede når barnet er i mors liv:
Helsesøstre varsler ikke om kjønnslemlestelse
.. politifolk som ynder å skyve problemer over på vanlige borgere

og her vil han at barnevernet skal ta affære oftere:
… barn som Finn Abrahamsen og kolleger har levert bekymringsmelding på
… her har politiet sendt 2000 som Abrahamsen er bekymret for at ikke er fulgt opp

Så når han nå altså sier dette:
"– Jeg kommer med bakgrunn fra politiet, og vet hvor viktig det er å sikre bevis og skrive riktige rapporter. Man kan ikke skrive uriktig i en rapport for å oppnå et mål, men vi avdekker stadig at det er skrevet uriktige rapporter i barnevernssaker, sier han .."
må det være på sin plass å minne om:
at politiet deltar villig i brutal fjerning av barn fra deres hjem, uten å undersøke hva barnevernets rapporter bygger på – løgn eller sannhet, hverken før eller etter at de deltar i aksjonene,
at Abrahamsen selv aldri tidligere satte det minste spørsmål ved barnevernets rapporter,
og at vi ikke har sett noe til hans eller politiets "riktige rapporter" om hvor løgnaktige barnevernet opptrer i sine.

Men nå vil han kanskje ha flere klienter, og det er blant fortvilede barnevernsforfulgte han henter dem?


15. juni 2014 skrev jeg (Svindelen om barn som kidnappes fra Norge):

"  Den uforlignelige Finn Abrahamsen, tidligere politioverbetjent nå privatetterforsker, er naturligvis kommet med en uttalelse, og den er fullstendig som ventet:
- Bør ha beredskapsplan klar
- Barnevernet bør i samarbeid med politiet utarbeide en risikoanalyse for alle utenlandske barn i norske fosterhjem. Det mener tidligere politioverbetjent Finn Abrahamsen. I fjor ble minst 74 barn kidnappet ut av Norge, noe som er minst dobbelt så mange som året før. Abrahamsen tror problemet bare vil øke, og at det derfor er nødvendig med en høyere beredskap.
Tekst-tv tv3, 12 juni 2014

Også her, med enda litt fler politi-og-røver detaljer:
- Bør ha beredskapsplan klar
p4, 12 juni 2014

At en fosterhjems-organisasjon uttaler det samme, forundrer selvsagt ikke.

Og her ønsker Abrahamsen enda mere overvåking av alle:
– Barna er borte for alltid
nrk Hedmark og Oppland, 20 juni 2014

Abrahamsen var i alle årene i politiet barnevernets trofaste propagandist, for eksempel i sine uttalelser om at barnevernet dessverre driver foreldrevern istedenfor barnevern:
Barnevern - jobb nummer én
Aftenposten, 19 oktober 2011

Han snakket alltid om at barnevernet måtte gripe oftere inn, gripe tidligere inn, at det var så mange barn som led ufattelig hos foreldrene. Aldri hørte jeg et ord fra hans munn om alle de barn som led og lider ufattelig i fosterhjem, berøvet sine egne og faktisk gjort foreldreløse av barnevernet - med assistanse av et villig politi. Nå da Finn Abrahamsen er over i privat virksomhet, fortsetter det. Det er neppe mye å tjene for familier ved å prøve å engasjere ham til hjelp mot barnevernet - like lite som ved å engasjere Ola Thune (som visst assisterte Stavanger kommune for å få de to tyrkiske guttene ulovlig ut av Tyrkia tilbake til Norge og sin fosterhjemstilværelse hos en fosterfar som allerede var anklaget av tidligere fosterbarn for sexovergrep og senere er dømt for det, se Tyrkia-saken og Stavanger- / Tyrkia-saken i seksjonen Lovløsheten i det såkalte barnevernet).  "

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Finn Abrahamsen "mener" alt mulig, ettersom det passer
PostPosted: Fri Jul 03, 2015 12:32 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kommenterte nettopp på Facebook:

Nye takter fra Finn Abrahamsen, etter at han i en årerekke har vert barnevernets nyttige idiot. Men nå tjener han jo penger på å ikke være idiot. Så det er ikke godt å vite om uttalelsene skylder gnagende samvittighet eller en gjennomkorrumpert sjel.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Finn Abrahamsen "mener" alt mulig, ettersom det passer
PostPosted: Fri Jul 03, 2015 7:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Bra du kommenterer på facebook, Arild. På abc nyheter er det kommet mange kritiske kommentarer under artikkelen, kritiske om barnevernet, men ikke kritiske om Abrahamsen, og det er tvilsomt om abc nyheter ville la en slik bli stående. De har utstrakt slette-lyst (jeg har observert det før, og jf kommentarene under deres regler: Regler for kommentering i ABC Nyheter), og har blant sine debatt-regler:

8) Krenkende innlegg mot pårørende eller berørte personer vil bli slettet.

Det ville utvilsomt bli oppfattet som krenkende å minne om hvordan Abrahamsen har snudd kappen etter vinden.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Finn Abrahamsen "mener" alt mulig, ettersom det passer
PostPosted: Fri Jul 03, 2015 11:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Hm, jeg la inn en kommentar til artikkelen. Så får vi se om den får stå. Den var utformet til de to øverste i kommentarlisten, fordi de i sine innlegg takker Abrahamsen og Jan-Arnt Skjolde for deres kritikk av barnevernets uvederheftighet. De har naturligvis rett i at det de to privatetterforskerne her sier, er riktig, men som så ofte finner jeg det passende å undersøke aldri så lite om intervjuobjekter som sier noe riktig, er og har vært konsekvente – kanskje slik at det har kostet dem selv noe? Skjolde har jeg ikke truffet på før, men altså Abrahamsen. Min kommentar er slik:

"Til Terje Vigen og Bodil Holtan:
Hva med Abrahamsens fortid? Han har i alle år bistått barnevernet uten fnugg av motforestillinger, inntil han nå kanskje ønsker seg klienter og finner dem blant barnevernets ofre?

(lenke til Finn Abrahamsen "mener" alt mulig)
(Jeg tipper denne kommentaren blir fjernet. ABC Nyheter er flinke til å fjerne hvis det rammer det 'politisk korrekte' syn på deres intervjuobjekter – det synet myndighetene og vår statsstøttede presse holder seg med.)"


Om ABC Nyheters vane med å slette kommentarer, se forøvrig
Oppfordring til angiveri – men gode kommentarer
23. september 2014 og 18. mai 2015

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Finn Abrahamsen "mener" alt mulig, ettersom det passer
PostPosted: Fri Jul 03, 2015 6:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Jeg la inn et par kommentarer til i en dialog med en Bodil Holtan. Den siste ble slettet!

Akk ja, ABC Nyheter har selvfølgelig rett til å skrive hva de vil og slette hva de vil. Men da kan de ikke samtidig påberope seg å ivareta ytringsfriheten i særlig grad. Det er en misforståelse i pressen gjør seg, at ytringsfrihet er lik pressefrihet. – Internett har synliggjort at det ikke er slik.

Her er mine to andre kommentarer. Den første var i respons på Holtans bemerkning om at innlegg som ble fjernet nok overskred 500 tegn; videre at hvem som helst kunne la seg forblinde av barnevernets påstander og løgnaktighet, og at Abrahamsen heldigvis nå kunne se hele bildet og varsle om overgrepene:

Nei da, hverken mine innlegg eller andre jeg vet er fjernet, har vært for lange, og noen av oss kjenner til ABC fra før. Jf
lenke til "Oppfordring til angiveri ..
Mht Abrahamsen, er det kun én grunn til "blindhet": Han har nektet å se, i likhet med Ola Nordmann generelt. Han har hatt spesielt gode muligheter for å gå skikkelig inn i sakene. Les hans tidligere uttalelser; noen få av dem finnes i det jeg har lenket til.


Så kom Bodil Holtan tilbake med en god observasjon (det innlegget står der fortsatt) om at hun tror det norske folk har slik tiltro til vårt demokrati at de ikke kan forestille seg at vi kan ha et barnevern som begår slike overgrep.

Til det svarte jeg følgende (som er slettet!):
"Ja, tatt på kornet. Goebbels er den i moderne tid som har sagt det klarest: Gjør løgnen stor, så tror ingen at det er løgn. Folk er for dovne til å gå etter i sømmene, skjønt det er fullt mulig å gjøre det. (Derimot har de energi til å skjelle ut ofrene.) Men så grovt som dette er, er det ikke nok at en offentlig aktør som Abrahamsen, som har vært med på karusellen i høy grad, bare nå sier noe annet. Hvor ber han om tilgivelse og sier han at han er sorgfull over sin tidligere unnfallenhet?"


*

Det er faktisk slik at jeg selv knapt kan huske å ha kommentert i ABC Nyheter før, men jeg kjenner til andre som har gjort det og blitt slettet, for ikke å snakke om det jeg nevnte i innlegget like ovenfor: at hele serien kommentarer (ingen av dem var fra meg) var fjernet fra artikkelen om førskolelæreren som oppfordret folk til å melde til barnevernet og ville at melderne skulle tas godt vare på etterpå.

Midt på dagen i dag la jeg inn en ny kommentar til den artikkelen, og tjohei! så var den fjernet! Den var slik:
Marianne Haslev Skanland, Oslo –
Her har det stått 8 kommentarer, 7 av dem gode. Men de var sterkt kritiske overfor barnevernet og førskolelærerens oppfordringer, det var vel derfor ABC Nyheter fjernet dem, antagelig. ABC Nyheter er kjent for å være svært så myndighetskonforme, og beskyttende for sine politisk korrekte intervjuobjekter.


ABC Nyheter har kanskje litt spesielle oppfatninger av hva en debatt skal være til for. Dem om det, vi får fortsette å skrive flittig andre steder, særlig på nettsteder vi har kontroll over selv, og ikke gjøre oss avhengige av den offentlige pressen.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]