It is currently Thu Mar 28, 2024 10:20 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kandidater til Månedens Idiot mars 2009
PostPosted: Fri Mar 13, 2009 4:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Reidar Hjermann er atter en gang sterk kandidat og herved nominert:
(Jeg vil si at det utkrystalliserer seg opptil flere kandidater i denne artikkelen)

http://www.p4.no/story.aspx?id=303530

Quote:
Sjokkert over barn på nett


Tekst: Thomas Sommerset
Dato: 13.03.2009 06:38





P4 (Kristiansand): Barn i omsorgskonflikter blir nå brukt som pressmiddel på videoer lagt ut på Internett. Både Barneombudet og Barnevernet er sjokkert over utviklingen, og sier at foreldre som gjør slikt neppe kan være egnet til å ha omsorg for barn.


Hør lyd: Kan ikke ha omsorg

Hør lyd: Sier de vil hjem

Videoer av barn blir nå lagt på Internett som pressmiddel i konflikter vedrørende omsorgsrett og fosterhjem. Det ligger ute flere eksempler på barn, som med full identifisering forteller hvor de helst vil bo.



Overtramp
Barneombud Reidar Hjermann forstår ikke hvordan voksne kan gjøre slikt.



- Det er klart det er overtramp å legge ut intime fortellinger om et barn på Internett. Dette er private opplysninger, sier ombudet til P4.



Hjermann understreker at et barn vil være revet mellom følelser av lojalitet og tanker om hva han eller hun mener er det beste for seg i en barnevernssak.



- Det vil være veldig vanskelig for et barn å gi en fortelling som faktisk kommer fra hjertet, mener Hjermann.



Intervjuer barn
Fra før er vi kjent med dramatiske videoer og lydopptak der barn hentes med tvang. Det nye nå er rene intervjuer. P4 har lett funnet fram til opptak av en 13 år gammel gutt, som vil hjem til familien sin.



- Der har jeg har det bra, sier han. Gutten skal ha bodd tre år i fosterhjem.



En jente gråter og sier hun vil være hjemme hos mamma



- Mamma skal kjempe for å ha deg hjemme, sier kvinnen bak kamera.



- Det synes jeg er helt uansvarlig av voksne personer år gjøre mot barn. Det blir galt, fordi en setter barn i en situasjon de overhodet ikke kan gå inn i eller ta stilling til. Det kan føre til problemer for barna på mange områder, sier leder av Barnevernstjenesten i Kristiansand, Svein Ove Ueland.



Motsatt effekt
Han hadde ikke hørt om fenomenet før P4 gjorde ham oppmerksom på det. Han advarer voksne, fordi dette virker mot sin hensikt:



- Dersom hensikten er å få barna tilbake igjen fra fosterforeldre, så oppnår de antakelig det stikk motsatte. Fordi dette er i seg selv et overgrep mot barn, og dette dokumenterer at det er snakk om uansvarlige voksne som antakelig vis ikke er i stand til å ha omsorg for barna.



- Alle ting som foreldre gjør i forbindelse med en barnevernssak vil være med på å bidra til fortellingen om hva slags mennesker dette er, og i hvilken grad de er egnet til å ha omsorg for barn. Foreldre må utvise godt skjønn for å vise at de er egnet som omsorgspersoner, sier barneombud Hjermann.



Både barnevernet og barneombudet oppfordrer folk til å melde ifra hvis de finner slikt på nettet.


Jeg vil mene at dette oppfattes som truende og dermed havner det også under loven om TRUENDE OPPFØRSEL?

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 14, 2009 3:15 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette er absolutt en trussel fra maktpakket om at hvis vi bruker ytringsfriheten, så skal de ta barna fra oss, og ødelegge det lille folk får av samvær.

Svein Ove Ueland er med all tydlighet en farlig fascist og en påtattidiot for overgrepspolitikken mot familiene.

Som i nazityskland skal sensuren gjelde, slik at de får terrorisere og drive folk inn i sykdom og død, uten å bli forstyrret.

Kommenterte på siden BE lenket til:
Quote:
TRUSLER MOT BRUK AV YTRINGSFRIHETEN
Av: Arild Holta, i dag 03:27
Her truer barnevernsombudet og en Svein Ove Ueland med at de som bruker ytringsfriheten skal få svi.

Dette er omsorgsfascisme. Å gjøre omsorgen totalitær ødelegger enhver evne til forbedring.

Disse menneskene trenger tydligvis ikke forbedring. De har sett "Sannheten" og trenger ikke andres korrigerende ytringsfrihet.

Man må stoppe holdningene deres før de ødelegger enda mer av vårt frie samfunn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 14, 2009 4:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Både Barneombudet og Barnevernet er sjokkert over utviklingen


Det snakkes så fint om "et åpnere barnevern". Vel. Med åpenhet kommer sannheten fram. Hva er så overaskende med det? vanskelig for å takle at barna forteller åpent at di vil hjem og at det er det barnets beste?

Sett ham i gapestokken. Han fortjener virkelig å stå der. :evil:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ugifte mødre plasseres fremdeles i gapestokk
PostPosted: Sun Mar 15, 2009 3:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Sett ham i gapestokken. Han fortjener virkelig å stå der. :evil:


Forskjellige former for gapestokker som middel for straff og sosial kontroll ble tatt i bruk i middelalderen. For eksempel kunne ugifte mødre bli straffet med gapestokk, slik at alle kunne gjøre narr av og spytte på dem.

I dag blir ugifte mødre meldt til "barnevernet". Slik blir den sosiale kontrollen ivaretatt. Å bli meldt til "barnevernet" er både straff og sosial kontroll.

Den ugifte moren til hovedpersonen An-Magriti Falkbergets roman Nattens Brød, kastet seg i elven etter å ha stått i gapestokk. Hvor mange ugifte mødre har tatt sine egne liv etter å ha blitt herjet med av "barnevernet"?

Strengt tatt er ikke samfunnet særlig forandret siden 1600-tallet. I Norge blir ugifte mødre stadig spyttet på og spottet. "Barnevernet" er den moderne gapestokken.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 17, 2009 11:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Så sant så sant agrippa. :(

Men min kommentar var basert på:

Quote:
Overført betydning
Uttrykk som «å sette noen i gapestokken» eller eller «å stå i gapestokken» kan i dag bety å henge ut (eller bli hengt ut) for hån offentlig, særlig gjennom negativ og vanærende omtale eller pinlige avsløringer i mediene. En moderne gapestokk kan være å offentliggjøre navn på firmaer som ikke følger pålegg fra myndighetene.


Eller som her... få en månedens idiotplakat :wink:

Hadde jeg vunnet på lotto skulle jeg kjøpt opp VG, kun for å trykke disse idiotplakatene på forsiden av VG hver måned :twisted:

Lottomiljonærer er ikke som andre miljonærer 8)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]