It is currently Thu Apr 25, 2024 6:15 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Månedens Idiot mai 2006
PostPosted: Thu Jun 01, 2006 2:49 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Månedens Idiot mai 2006
[/face]

Image

[face=Times New Roman]Så var det atter tid for å bedømme hvem som er den største idioten i barnefjernindustrien. Ved hjelp av en del ivrige sjeler har vi fått syv kandidater.

Dette er et lite humoristisk spark tilbake på de som ødelegger familier og barn uten skånsel. Det er ment å være til opplysning for godtfolk, hjernedøde og bekvemmelighetsludre (les gjerne: politisk korrekte). Ikke minst er det ment å oppmuntre de som fikk den norske stat trædd ned gjennom halsen gjennom barnerov og nedverdigende tiltak mot hjem og familie. Den norske løve er farlig, men vi trosser risikoen og forsøker klippe litt i klørne.[/face]



[face=Arial]Kandidater kan generelt deles grovt i tre klasser:[/face]
:idea: [face=Times New Roman]1. Helt idiotiske. Dette er gjerne initiativtakere.

Et gammelt barnerim med tanke på der de små grå skulle vert:
Det hender ikke ofte
men kunne jo slumpe
at noen fikk til hode
det andre fikk til rumpe.

:idea: 2. Nyttige idioter. De som hjelper de første skrullingene.

Fra virkeligheten:
En politihund ble skadet i en aksjon mot en råtass av en kar. Pressetalsmannen i politiet sa indignert: "Dette ser vi på som angrep på tjenestemann."

Godt dressert virker de ofte være, både dommere og politi. Med tragiske følger for rettstaten.

:idea: 3. Påtattidioter. Ofte er dette bekvemmelighetsludre som velger minste motstands vei. De finner det nyttig å bruke idiotiet i stat og kommune som visse andre bruker hallikere. Mot bedre vitende.


Denne gangen har jeg valgt å samle kandidatene i de to første klassene.

Helt idiotiske
Kandidat 1, Ann-Marit Sæbønes, direktør i Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. Hennes løsning på "sosialmedisin" med forferdelig bivirkninger er: Desto mer, desto bedre! Sosiologisk troende er troende til det meste, spør dere meg!
Kandidat 2, Sturla G. Holter undrer om avisen virkelig er kritisk overfor at de tok barna fra en mor som var borte fra dem i to minutter.
Kandidat 4, barnevernsleder Hanne Størksen. Mørkhudede er fæle familiefolk. Mørkhudede barn må i institusjon.

Nyttige idioter
Kandidat 3, ledelsen på Frisonen, barnevernsoffer-forum for barnevernspedagoger. Motto: Kast ut radikale barnevernsmotstandere!
Kandidat 5, Jostein Zazzera i Fremskrittspartiet mener partiets hovedfiende, Jens, er den man må ta lærdom av lokalt. "Mer penger til barnefjernerne!"
Kandidat 6, barneombud Reidar Hjerman: Uten helsesøstre blir barn skrullete!
Kandidat 7, hoveddommer i lagmannsretten Dag A. Minsaas med rettsskandalen i den såkalte "Fredrikstad-saken".

Jeg føler en slik underlig trang til å plassere alle kandidatene i begge klasser.


Ann-Marit Sæbønes utmerker seg stadig med idiotiske uttalelser. Det samme gjelder barneombud Reidar Hjerman. Det spørs om ikke de hadde passet bedre i en kåring av Årets Idiot...

Frisonen sensurforening er vel egentlig ufarlig i den store ammenhangen, men det var litt moro å ha de med. Ikke minst for all kjeften jeg fikk. I vanlig stil sensurerte de det bort. Jeg visste ikke om jeg skulle gråte eller le. Om noen undrer etter diverse utestengelser: Jeg kan besøke Frisonen. De kan besøke oss. Vil de skrive her får de imidlertid holde seg til TEMA. (Lenker: 1 og 2)

Jostein Zazzera i Fremskrittspartiet virker være veldig forvirret med hensyn til hva som er partiets ståsted. Utrolig mange forvirra lokalpolitikere! På Helgeland har vi en ordfører som gjentatt melder seg ut av moderpartiet med brast og bram. De er helt forvirret med hensyn til ideologi, men elsker og stikke hodet frem. De står laglig til for hogg. De er imidlertid som som enkelte troll. Går det ene hodet, så har de alltids noen til. Ofte undrer jeg om de er nudister hele gjengen. De registrerer jo ikke at de blir tatt med buksa nede.

Barnevernsleder Hanne Størksen er allerede blitt en gjenganger på rasismebloggen. Ikke bare Tims sak. Vi får nok høre mer fra det holdet!


De to som, etter min mening, fremfor alt utmerket seg, er dommeren i "Fredrikstad-saken", Dag A. Minsaas og barnevernspedagog Sturla G. Holter.

At en rett med mordtrusler fra advokaten og skrullete psykolograpport, ikke blir stoppet, men får all makt, er for meg ufattelig! At advokaten får sin vilje igjennom, i stedet for å bli sparket på dør, er utrolig.

Sturla G. Holter virker være så fårete at jeg begynner å undre over IQen. Det er nesten som jeg får medlidenhet med gutten... jeg mener: mannen! Han har kanskje havnet i dårlig selskap, stakkaren. Den dårlige miljøpåvirkningen har fått han til å tro at ytringsfrihet er farlig og at menneskerettigheter er en uting. Jeg diskvalifiserer han inntil jeg finner klare spor etter normal intelligens.

Månedens Idiot i mai er hoveddommer i lagmannsretten Dag A. Minsaas for hans vanstyre av retten og hans deltakelse i prosessen mot familien Antonsen. Han kunne gjerne delt den med flere aktører i retten. Som hoveddommer får han representere hele galskapen. Er det ikke langt over tiden for at dommere stiller seg kritisk til psyko-bablere og barnefjernsindustri?


Gjør deg kjent med idiotiet og fortell det videre (link til siden):
Viser til familien Antonsens egen utlegning av historien.
Se også oversikt over saken på BarnasRett.no
Søk gjerne i forumet og bloggene på "Fredrikstad-saken", Antonsen, lagmannsretten etc.[/face]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Wed Jan 31, 2007 4:18 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Imponerende
PostPosted: Thu Jun 01, 2006 8:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
En imponerende, logisk og oppklarende analyse. Jeg hadde faktisk ikke trodd at det hadde vært mulig å velge mellom dem, men hovedinndelingen og undersøkelsen vedrørende intelligens gjorde at ting falt på plass. Stakkars avisdebattanten Holter, for eksempel, han besto ikke Svanhild-testen. Montro om han vet hovedstaden i Nepal, han?

Vel blåst – kraftig oppmerksomhet om Fredrikstad-saken. Familien Antonsen har jo virkelig gjort noe som hjelper andre barneverns-ofre også. Det er befriende med en familie som ofrer og risikerer noe selv; de går ut offentlig, og får kjeft og sjikane og press og sanksjoner mot seg, men står oppreist og gir seg ikke. Kjekk familie. Det var de som burde fått Alvheims ærespris nå nylig.

Nå i juni er det å håpe på fornyet innsats fra kandidater fra andre fylker, sånn at ikke distrikter utenfor Østfold går helt i glemmeboken og går glipp av alle månedspriser. Oppland, for eksempel – det vil være synd om ikke den virkelige, positive innsatsen –- faktisk god innsats for ofrene, i Oppland Arbeiderblad, som har publisert flere gode leserinnlegg fra barnevernsofre, ikke minst ett den 19. mai fra "Psykisk sterk mor og bestemor" –– kunne honoreres indirekte ved at ofrene fikk støtte og familie-angriperne fikk en månedspris.

MHS
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Imponerende
PostPosted: Thu Jun 01, 2006 8:32 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
...
Nå i juni er det å håpe på fornyet innsats fra kandidater fra andre fylker, sånn at ikke distrikter utenfor Østfold går helt i glemmeboken og går glipp av alle månedspriser. Oppland, for eksempel – det vil være synd om ikke den virkelige, positive innsatsen –- faktisk god innsats for ofrene, i Oppland Arbeiderblad, som har publisert flere gode leserinnlegg fra barnevernsofre, ikke minst ett den 19. mai fra "Psykisk sterk mor og bestemor" –– kunne honoreres indirekte ved at ofrene fikk støtte og familie-angriperne fikk en månedspris.

MHS
  


I øyeblikket står jeg uten kandidater. Tro det eller ei! Så kom med konkrete forslag.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 01, 2006 8:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
1 juni 2006

Jeg griper pennen tastaturet nok en gang på morgenkvisten fordi det er en dommer som har fått mai-prisen. Jeg posterte for en ukes tid siden et par innlegg i en tråd som het "Fedre vil demonstrere utenfor dommeres hjem" i seksjonen "Ytringsfrihet og sensur av barnevernsofre".

Kanskje Minsaas bør få som vedlegg til diplomet lenke til den artikkelen fra New Zealand, hvor det foreløpig later til at folk har rett til å demonstrere uten å bli straffet for det, og til og med utenfor dommeres og advokaters hjem:

Fathers' group scares lawyers

og lenken til England, hvor man forhåpentlig får opphevet hemmelighetskremmeriet i den forferdelige måten familiesaker, aller mest barnevernssakene, blir drevet på også der:

Secrecy of the family courts may be about to end

Jeg mener, det bør jo også i Norge snart bli slutt på at dommere hever gasje for å hindre at noe blir gjort med justismord. Hans handlemåte (eller la oss si: mangel på innsats) minner meg om definisjonen av

norsk ytringsfrihet: statens rett til å ytre seg om borgerne

*
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 06, 2006 3:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
  
Diplomet sendes vel snart og kommer til beskuelse?
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 06, 2006 9:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Golita wrote:
  
Diplomet sendes vel snart og kommer til beskuelse?
  


Diplom er sendt.
http://idiot.r-b-v.net/dagminsaas.pdf

I bloggen finnes link til vinner lengst til venstre i "marg". Der igjen finner du link til anti-diblomet.

Det er litt tungvint. Skal forbedre rutinene...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]