It is currently Thu Mar 28, 2024 9:04 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kanditater til Månedens Idiot desember 2008
PostPosted: Sat Dec 06, 2008 1:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Kanditater til Månedens Idiot desember 2008


Her var det en del å ta av...

Quote:
To ungdommer ferdigbehandlet på to år

Et arsenal av ansatte har i to år jobbet i en av de mest prestisjetunge barnevernssatsingene i Oslo. Prislapp: 14 millioner i året. (...)

Et stort apparat er bygget opp. Tilsammen huser Kringsjå ungdomshjem 28 ansatte fordelt på 24 årsverk. Barnevernspedagoger, sosionomer, psykologer, familieterapeuter og pedagoger er døgnet rundt tilgjengelig – til en pris på 14,4 million i fjor, og 9 millioner til og med august i år.

Stått tomt

Men søknadene fra bydelene uteblir. Kun ti ungdommer har vært til behandling de siste to årene. Og av dem har bare to fullført.


Min kommentar:
Quote:
Tenk et så fantastisk tilbud at ungdommene skyr det verre enn pest. Hele 80% kom seg derfra. Da har de det kjekt i maktens "omsorg". . Tenk hvilket press ungdom er under, når de ikke kan takle det de blir tvunget inn i opplegg de ikke kan fungere i. Opplegg konstruert av virklighetsfjerne psyko- og sosio-bablere som har en enorm tro på egen "rett" til å tvinge unge mennesker fra deres foreldre. (Men uten tro på at andre skal kunne tvinge barn.) . De som står bak denne leken med skattebetalernes penger skulle vert straffet både for sløseriet og terroren mot foreldre og barn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Sat Dec 06, 2008 1:39 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 06, 2008 1:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mens behovet for akutte barnevernsplasser øker, har Stavanger Akuttsenter innført inntaksstopp. Årsaken er mangel på personale.


Man stresser over manglende akuttplasser. Det finnes ingen mangel på akuttplasser. Men det ville vert mangel på fengsels-celler om man skulle hatt alle overgriperne i barnefjernsindustrien dit.

Kanskje man burde plassere barnefjernerne på gårdene som arbeidskraft, og pengemaskiner, i stedet for barna de stjeler?

Min kommentar:
Quote:
Det finnes inget behov for flere akuttplasser.

Det er kun adferdsindustrien (mest offentlig sådan) som har slikt "behov".

Det er et kynisk ideologisk "behov".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 06, 2008 1:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
NRK wrote:
- Akuttkapasiteten i barnevernet i Oslo er redusert fordi behovet ikke er så stort, sier byråden. - De ansatte vet det skyldes pengesparing, mener Erling Folkvord.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsbarn bor alene på hotell
PostPosted: Sat Dec 06, 2008 10:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
En 15-åring under barnevernets omsorg har bodd alene på hotell den siste måneden. Barnevernet har ikke noe tilbud til ham.

- Gutten er utsatt for regelrett omsorgssvikt, sier 15-åringens advokat, Kjersti Amundsen.

- Hadde et foreldrepar plassert gutten sin på hotell i en måned, så tror jeg barnevernet ville tatt fra dem omsorgen, sier Kjersti Amundsen.

Siden foreldrene mistet omsorgen for 15-åringen - har han bodd på mer enn 10 ulike institusjoner.


Kommentar: Nordstrand barneverntjeneste tvangsfjernet gutten fra foreldrene hans da han var bare 4 år gammel. Siden har han bodd på ikke mindre enn ti - 10 - ulike institusjoner. Nordstrand såkalte "barneverntjeneste" er forøvrig samme som nylig fratok en mor hennes 3 uker gamle baby på akuttvedtak mens moren og barnet oppholdt seg på Aline overvåkningsanstalt.

Den 15-årige gutten ble plassert på hotell etter at han skal ha angrepet en såkalt "miljøarbeider" med jernstang. Tidligere bodde gutten hos en annen miljøarbeider, men denne miljøarbeideren fikk sparken fra "barnevernet" etter at man fant ut at han hadde en voldsdom fra 2001. Ifølge politiet ved politioverbetjent Geir Tveit, har han såkalt plettfri vandel, for mindre alvorlige dommer sees bort fra etter fem år.

Nordstrand såkalte "barneverntjeneste" har plassert 15-åringen på hotell fordi de ikke har annet tilbud til ham. Nå er det sikkert ikke ideelt for en 15-åring å bo alene på et hotellværelse, men sammenlignet med "barnevernets" institusjoner, er det sikkert å foretrekke. Institusjonsopphold er dessuten langt dyrere enn hotellopphold.

Dersom hotellopphold er "barnevernets" nye tilbud til ungdom, tror jeg Olav Thon gnir seg i hendene. Hundrevis av barn akuttfjernes fra sine foreldre. Det vil bety betydelige inntekter for hotellnæringen dersom barna blir plassert på hoteller rundt omkring i landet. Når turistene svikter, vil "barnevernet" sørge for å fylle de tomme hotellsengene.

Dersom "barnevernet" i fremtiden kunne tilby gratis charterturer og hotellopphold, tror jeg populariteten til "barnevernet" vil øke sterkt. Nordstrand "barneverntjeneste" har på en utilsiktet måte lansert et tilbud som kan vise seg å bli noe av det mest populære "barnevernet" har å by på.

Men hvorfor kunne ikke gutten fått lov til å bo hjemme hos sine foreldre? Dersom idiotene i Nordstrand "barneverntjeneste" hadde latt være å fatte et av sine meningsløse idiottiltak, ville ikke 15-åringen sittet alene på et hotellværelse idag.

Lederen av Nordstrand "barneverntjeneste" har som vanlig nektet å uttale seg om "enkeltsaken". Lederen heter visstnok Gerd Lindstad. Av forståelig grunner ønsker hun ikke å uttale seg om visdommen i å tvangsfjerne barn fra foreldrene for så å plassere dem alene på hotell. Det er kanskje på tide at kommunen innfører IQ-test ved ansettelse av såkalte "barnevernsledere". Personlig egnethet fører i mange tilfeller til at sterkt kognitivt svekkede personer ansettes. Det kan stilles spørsmål ved klokskapen i å la rene idioter fatte inngripende vedtak om tvang mot barnefamilier.

Jeg lanserer herved lederen av Nordstrand "barneverntjeneste", Gerd Lindstad, som kandidat til Månedens Idiot for desember 2008.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 2:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Vil fengsle uskyldige


dt.no wrote:
Leder i BRiS, Merethe Risan, mener man må ta sjansen på å dømme noen uskyldige for å få ned tallet på henleggelser i overgrepssaker mot små barn.


Om hun ikke er en hykler, så synes hun nok det er greit at noen forteller politiet at hun har gjort forferdelige og ekle ting mot barn.

Jeg undrer meg imidlertid over om ikke pipen hadde fått en annen lyd, om det hadde vert hennes aom oppleve justismord.

Politiet er sikkert ikke like begeistret for noen slike beskyldninger mot henne. Praksisen tilsier at de synes det er bedre at man beskylder fornærmede i barnevernsaker for slikt.

Om det betyr at hun skulle fått noen "bekymringsmeldinger" til barnefjernsfjolsene først, skal jeg ikke uttale meg om nå. Det kunne jo bløtgjort politiet.

Litt for mange bløte hoder som stikker seg frem...

Det er galt å ofre uskyldige for å nå sine mål. Dette gjøres imidlertid hele tiden av "omsorgs- og adferdsindustrien".

Litt morsomt var det å se at advokatene var liksom helt uenige i å dømme uskyldige. Siden stadig mer eller mindre uskyldige dømmes, så kunne vi kanskje fått et opprop fra dem MOT fylkesnemnden, domstolene og politikerne som står for dette. :roll:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Merethe Risan, seksualfiksert tomskalle
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 8:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:

Vil fengsle uskyldige


dt.no wrote:
Leder i BRiS, Merethe Risan, mener man må ta sjansen på å dømme noen uskyldige for å få ned tallet på henleggelser i overgrepssaker mot små barn.


– Nei, det tror jeg ikke. Men den sjansen bør vi ta. En får heller dømme noen uskyldige enn at alle disse sakene blir henlagt, svarer Risan.

Hvis man brente Merethe Risan på bålet, så ville man få statuert et eksempel på at seksuelle overgrep mot barn er forkastelig. Jeg vedder hatten min på at Merethe Risan er en forkledd overgriper. Måten hun unnlater å se inn i kamera på, er et sterkt indisium. Hvis hun hadde hatt rent mel i posen hadde hun våget å se rett inn i kamera, men det tør hun åpenbart ikke fordi hun vet at øynene er sjelens speil. Hva skjuler du for kamera, Merethe Risan? Tilstå at du er en overgriper, og du vil få strafferabatt.

(Hvor kommer disse stupide kvinnene fra? Er det noe i vannet?!?)

Heldigvis er det ikke alle representanter for kvinnekjønnet som fremstår som åndsforlatte tåper slik som Merethe Risan:

Åse Langballe jobber ved Nasjonalt kunnskapssenter Om Vold og traumatisk Stress AS og har tatt doktorgrad på avhørsmetodikk i forhold til barn og seksuelle overgrep.

Langballe fnyser av Risans uttalelse om at risikoen med flere uskyldige dømte bør økes for å få færre henleggelser .

– Det går det ikke an å si. Det har med rettssikkerhet å gjøre og er helt usaklig.


Takk, Åse Langballe. Kvinner som Merethe Risan gjør meg skamfull på vegne av kvinnekjønnet. Dessverre er Merethe Risan representativ for kvinnene som jobber i "barnevernet": Seksualfikserte tomskaller som utgjør en fare for rettssikkerheten til barn og foreldre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 11:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Arild Holta wrote:

Vil fengsle uskyldige


dt.no wrote:
Leder i BRiS, Merethe Risan, mener man må ta sjansen på å dømme noen uskyldige for å få ned tallet på henleggelser i overgrepssaker mot små barn.


Noen som vet hvor denne debatten/tråden er her på rbv?, jeg har et par digresjoner som jeg vil legge til.

For øvrig syns jeg faktisk at Merethe Risan er den hotteste kandiaten denne månden!

Folk som er av samme mening som henne og som er like korttenkte er nettopp med på å gi massevis av arbeid til barnevernet, foruten slike arbeidsomme travere som hun er, hadde de aller fleste barnevernpedagoger og sosionomer og psykologer vært ARBEIDSLEDIGE.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 10, 2008 11:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Merete Risan skulle opplevd justismord selv.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]