It is currently Fri Apr 19, 2024 12:27 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ondskapsfull kjærlighet!
PostPosted: Tue May 09, 2006 2:32 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
"Mamma gav alt for meg. Hun kjempet utrettelig i år etter år. Har du en så slem mamma?"

Det er mai og jeg er på leting etter idioter.

(Jada, jada. Selvsagt var det et hjernevasket fosterbarn som uttalte seg.)

Foreldre er som klegger. Etter at politiet henlegger saker, når barn er forsvunnet, står foreldre på i år for å finne barnet. Slike uheldige utslag av kjærlighet står barnevernet stadig overfor. Dette må de beskytte barna mot. Man kan jo ganske enkelt ikke finne seg i at noen gir livet for sine barn. Det er nesten ekkelt. Foreldrene får jo ikke engang penger for det. Ikke rart barnevernsarbeidere leter etter incest, vold og psykologiske mangler i klientenes hoder.

Kjærlighet er ondt og nødvendigvis motivert av alle mulige grufullheter. Slik er det bare.

marianne.r-b-v.net wrote:
I et leserinnlegg i Oppland Arbeiderblad den 26.04.06 (OA legger dessverre ikke leserinnleggene på nett) om saken hvor barnevernet oste inn i Rambo-stil hos en mor og tok to barn, hevder en barnevernspedagog Sturla G. Holter at det gale ikke er barnevernets opptreden men at saken gjøres kjent gjennom pressen. Dette skal etter barnevernernes mening være så belastende for alle i familien og for deres bekjente og naboer.


Relativ idiotisk! :shock:

Mon tro om barnevernspedagog Sturla G. Holter kan bli en kandidat til Månedens Idiot i mai?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Mon May 22, 2006 11:35 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ondskapsfull kjærlighet!
PostPosted: Tue May 09, 2006 7:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Foreldre er som klegger.



Det er de ansatte i barnevernet som er som klegger. De barnevernsansatte formelig limer seg inntil fremmede mennesker som ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre. Jo mer de blir avvist, jo mer klenger de seg på.

Jeg har lurt på hva som feiler folk som arbeider i det såkalte barnevernet. De kan rett og slett ikke være helt normale skal man dømme etter oppførselen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Psykopatviten
PostPosted: Tue May 09, 2006 8:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Skrev en del om psykopati tidligere. Mistet notater og internettsider fordi politiet stikker av med datautstyr.

Alt etter hvilke assosiale parameter og hvor mye man tålererer av dette er det mellom 1 og 7% psykopater.

I lederposisjoner er det en dobling mot normalbefolkningen.

I visse akademiske lederyrker skal det være ytterligere en dobling.


Jeg mistenker barnevernet for å være en versting. Min påstand om at 1/3 av barnevernets ansatte kan ha alvorlige assosiale svikt i personligheten kan være riktig...

Jeg har beskyldt to ledere i barnevernet for å være psykopater i "en-prosent-kategorien". Jeg kan ta feil. Er de nesten så psykopatiske er de jo likevel for store drittsekker til å ha ansvarsfulle stillinger.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Empati og barnevern
PostPosted: Tue May 09, 2006 8:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Hvis man kan si at psykopati handler om manglende evne til å føle/vise empati, så tror jeg at andelen av psykopater er nokså høy i barnevernet. Og jeg spør meg selv ofte: Kan mennesker med normale empatiske evner virkelig drive barnevernsarbeid på den måten barnevernet holder på? Kan man rive et spedbarn fra moren hvis man selv er normal? Kan man produsere løgnaktige journaler om folk og bedrive skitne triks med barn som offer, og selv ha empatiske evner?

:shock: :shock:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]